
Lees verder
Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies) is adviseur, auteur en spreker op het gebied van klantgericht ondernemen, strategie en marketing. Door zijn ervaring is hij goed thuis in vele strategische vraagstukken en het toenemend belang van de ‘de klant’ als onderscheidende factor. Sjors schreef o.a. Wendbare strategie op één A4, Zorgmarketing in de praktijk en CRM in de praktijk.
Meer over Sjors van LeeuwenBedrijven en organisaties kunnen niet langer overleven zonder te innoveren. Maar nog steeds mislukt een groot deel van alle nieuwe producten en diensten, omdat ze klanten te weinig toegevoegde waarde bieden. Weet u wel wat uw klanten precies willen?
'Klant in de driver's seat' is het eerste Nederlandstalige boek over klantgedreven innovatie. Het biedt u een overzichtelijke leidraad voor het opstellen van een succesvolle innovatiestrategie en voor het direct betrekken van klanten bij het innovatieproces.
Dit boek laat zien hoe u met behulp van nieuwe concepten als cocreatie, crowdsourcing en communities klantgericht kunt innoveren, en daarmee de slagingskans van uw innovatie aanzienlijk kunt verhogen. Het geeft u een overzicht van alle verschillende vormen van klantgerichte innovatie, en wat daarbij de belangrijkste succes- en faalfactoren zijn. Bovendien bevat het een schat aan inspirerende praktijkvoorbeelden uit binnen- en buitenland.
Laat uw klant plaatsnemen in de driver's seat, zodat hij zelf het innovatieproces kan sturen! Dat levert niet alleen succesvollere innovaties op, maar ook: meer betrokken, tevreden en loyale klanten, en dus meer omzet en meer winst.
innovatie klantgerichtheid cocreatie crowdsourcing klantbetrokkenheid strategie succesfactoren communities innovatieproces klantinzicht social media mass customization marketing organisatie communitymanagement user generated content klantwaarde ondernemerschap waardecreatie co-creatie personalisatie customer journey open innovatie diffusie van innovaties innovatieportfoliomanagement productinnovatie diensteninnovatie innovatiecultuur lead users procesinnovatie consumentengedrag businesscase time-to-market blue ocean strategy value attribute mapping merkambassadeurs location based services innovatiematurity behavioral targeting klantsegmentatie innovatietunnel