Jan Frens (1963) werd al op jonge leeftijd ondernemer. Hij richtte met succes meerdere bedrijven in verschillende branches op.
Meer over Jan FrensKrachtvoer voor Ondernemers - Deel 2
Gebonden Nederlands 2020 1e druk 9789090327464Samenvatting
Strategische keuzes, personeelsproblemen of issues met leveranciers. In het leven van een ondernemer wisselen de vraagstukken elkaar in hoge snelheid af. Zo leest ook 'Krachtvoer voor Ondernemers'.
In dit boek bundelt Jan Frens een selectie van prikkelende en uitdagende artikelen die elk niet meer dan een paar minuten leestijd vragen.
De artikelen zijn gegroepeerd rondom vijf thema’s: aan jezelf werken, leiderschap ontwikkelen, bouwen aan je organisatie, strategische keuzes maken en groeien in verkoop. Alle artikelen zijn los van elkaar te lezen. Ieder artikel is herkenbaar maar confronterend. De inzichten zijn direct te gebruiken. In combinatie zijn ze voor een ondernemer een bron van inspiratie.
'Krachtvoer' bevestigt, verrast en geeft moed.
"In een paar tellen word je met de neus op de feiten gedrukt. Herkenbaar, eenvoudig en direct te gebruiken." - Ronald Siroen, Siroen Vlees
"'Krachtvoer' geeft je een boost in het vergroten van je effectiviteit als leider. Jan heeft een ommekeer in mijn ondernemerschap betekend. Ik prijs de dag dat ik het eerste deel van dit boek mocht ontvangen." - Johan Oltvoort, Olbecon
"Krachtvoer geeft je nieuwe inzichten, zet je aan tot denken en houdt je scherp. Een boek voor op je nachtkastje." - Peter van de Goorberg, ImProvia
"Dit boek is een onzichtbare sparringpartner die elke ondernemer zou moeten hebben. Met duidelijke taal en nieuwe inzichten heeft Jan belangrijke keuzes voor mij helder gemaakt." - Antoine van den Eijnden, Claire Automotive Support B.V.
"De wekelijkse artikelen van Jan, maar ook de sessies met hem, hebben van mij een completere ondernemer gemaakt." - Piet van der Wal, Specialbeds B.V.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Jan Frens
Inhoudsopgave
1 Aan jezelf werken 11
Wanneer nietsdoen beter is 13
Begrensde vrijheid 15
Niemand voelt zich goed genoeg 17
Groot denken, klein beginnen 19
Onderneem jij alleen? 21
Bang voor het bekende 23
Over sla, slappe was en de houdbaarheid van tijd 25
Heb jij een aversie tegen planning? 27
Pijn zit in de weerstand 30
Stop met pleasen 32
Uitstel is geen luiheid 36
Nee zeg je, ja geef je 39
2 Leiderschap ontwikkelen 41
Word geen manager in je bedrijf 43
Negen manieren om je autonomie te vergroten 47
Ben jij een bescheiden leider? 49
Polderen ondermijnt je leiderschap 52
In onderhandeling 56
Je bent niet je bedrijf 59
Het ultieme delegeren 61
De kapitein is er even niet 63
Leiderschap is niet berekenend 66
3 Bouwen aan je organisatie 69
Denken in potjes 71
Brainstormen is zonde van je tijd 74
Hoe of wie? 77
Heb jij een saboteur in je bedrijf? 79
De perceptie van de ander is realiteit 83
Goed idee. Doen we niet. 85
Dat wat af moet en dat wat nooit begint 88
Belangrijk! 90
4 Strategische keuzes maken 93
De ‘FOMO’-strategie 95
Calimerokracht 98
Breien in je bedrijf 100
Op je onderbuik is het slecht beslissen 102
Ga experimenteren! 104
Overname, een emotioneel mijnenveld 107
Oogsten in de woestijn 110
Hond kopen? 113
De nodige ruimte 115
5 Groeien in verkoop 117
We vinden de klant niet leuk 119
Wat wil mijn klant? 123
Succesvolle sales gaan via het hart 126
De tevredenheidsparadox 129
Prijs is niet het probleem 131
Ken jij jouw doelgroep als de beste? 135
Stop met verkopen! 138
Je kunt je altijd onderscheiden 142
Zit jouw klant wel op iets nieuws te wachten? 144
Truc of authentiek? 146
Overdrijven of overtuigen 149
6 Tot slot 151
De beuk erin 153
Sherlock Holmes & Willy Wortel 155
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan