Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
E-Books Marketing The future of shopping
The future of shopping
Jorg Snoeck

Jorg Snoeck is oprichter van RetailDetail, het leidende communicatie- en netwerkplatform voor retail- en FMCG-professionals in de Benelux, en bezieler van het kenniscentrum Home of Retail, waar je het winkelen van de toekomst zelf kunt beleven.

Meer over de auteurs
Jury Managementboek van het Jaar 2019 bekend! Justin van Lopik 10 juli 2018 De jury voor de verkiezing van het Managementboek van het Jaar is bekend. Zes professionals met hart voor managementboeken. Hun namen, en hun achtergronden, leest u na de breek. Lees het volledige artikel
E-book
Jorg Snoeck, Pauline Neerman

The future of shopping

Waar iedereen retailer is

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2017 1e druk 9789401447287
10
Voormalig top 10Totaal 19 dagen
Voormalig top 100Totaal 99 dagen
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit e-book
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Managementboek van het Jaar 2018

Hoe winkelen mensen in de toekomst? Waarom blijven de faillissementen zich opstapelen en grijpt de leegstand in winkelstraten om zich heen? Wat kunnen merken en handelaars doen om te overleven?

Traditionele retail is dood. Economische, demografische en vooral technologische ontwikkelingen hebben hem overbodig gemaakt. De statische winkel heeft plaatsgemaakt voor een verscheidenheid aan vormen. Door de digitalisering is de wereld vandaag één grote marktplaats geworden.

In die revolutie is een nieuwe consument opgestaan, die tegelijkertijd ook producent en retailer is. Vandaag bepaalt de shopper hoe het merk eruit zal zien en hoe het aangeboden zal worden. In een wereld van verandering moet alles heruitgevonden worden.

‘Jorg en Pauline geven een fascinerend beeld van de ontwikkelingen waar onze klanten en onze sector mee worden geconfronteerd. In sneltempo biedt dit boek een inzicht in de wondere wereld van retail. Aanrader.’ – Sander van der Laan, CEO Action

‘Het boek triggert van alles: het stemt tot nadenken en om de haverklap sta je onbewust even stil bij wat je leest.’ - Frans Colruyt, COO Retail Conruyt Group

‘het boek blijft niet bij de probleemschets op zich, Snoeck en Neerman reiken een context voor oplossingen aan. Daar kan je als retailer iets mee.’ - Dieter Penn

‘Jorg en Pauline nemen ons mee op een boeiende reis waarbij elk merk, elke retailer voor zichzelf zal moeten uitmaken waar zijn toekomst ligt.’ - Bart Claes, CEO JBC

‘We staan voor mondiale uitdagingen die ook in de eigen achtertuin al een diepe impact hebben. De oplossingen vinden we niet alleen. Er is geen ontsnappen aan de toekomst, maar wie dit boek ter harte neemt, heeft al een hele streep voor!’ - Wouter Kolk, CEO Albert Heijn

‘Wie een inzichtelijke gids zoekt voor de veranderingen van morgen, moet dit boek zeker lezen.’ - Roland Palmer, Managing Director Alibaba Group Belgium & The Netherlands

Specificaties

ISBN13:9789401447287
Trefwoorden:toekomst, e-commerce, retail, e-shopping, Webwinkel
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:176
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:28-11-2017
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (6)

recensie
The future of shopping - Waar iedereen retailer is
Richard Lannoye | 28 januari 2019
In 2017 verscheen het opzienbarende boek ‘The future of shopping’ van J. Snoecks en Pauline Neerman; beiden al jarenlang experts in de retail. De reden voor het schrijven van dit boek is volgens de auteurs ‘om de retailers weer beter aansluiting te laten krijgen met de consument van vandaag en morgen’.
Lees verder
recensie
The Future of Shopping - 'Grote verdienste van de auteurs'
Rupert Parker Brady | 11 juni 2018
Retail staat niet op de drempel van een tijdperk, we zitten midden in het oog van de storm. De ‘toekomst' vormt geen bedreiging, maar een alibi om het op beter aan te pakken. Dat bewijzen Pauline Neerman en Jorg Snoeck met The Future of Shopping.
Lees verder
recensie
The Future of Shopping - 'Een indrukwekkend boek'
Ger van den Buijs | 21 februari 2018
The future of shopping is een indrukwekkend boek. De auteurs zetten de toekomst van retail in de context van de veranderende maatschappij en technologie. Een alomvattende visie die goed is onderbouwd met data en voorbeelden. Dit boek is zeker een aanrader, ook voor mensen die al veel weten over retail.
Lees verder
recensie
The future of shopping - 'Must read'
Rob van Nes | 5 februari 2018
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, als je werkzaam bent in retail, dan is The future of shopping van Jorg Snoeck en Pauline Neerman een ‘must read. Maar wel nu, niet mee wachten.
Lees verder
recensie
The future of shopping - 'Inzichten in hoe de retail zich gaat ontwikkelen'
Eric van Arendonk | 31 januari 2018
De subtitel van The future of shopping luidt ‘waar iedereen een retailer is’. Is het nu een boek over de toekomst van retail of gaat het feitelijk om shopgedrag? Het laatste is het geval.
Lees verder
recensie
The future of shopping - 'Aanrader!'
Fred Rutgers | 5 januari 2018
The future of shopping, waar iedereen retailer is, geschreven door Jorg Snoeck en Pauline Neerman Heeft mij weer de nodige inspiratie voor het nieuwe jaar opgeleverd. De auteurs leggen een heldere en volgens mij ook zeer realistische visie neer op wat ons de komende jaren te wachten staat in de retail.
Lees verder

Lezersrecensies

4.9 van de 5
16 stemmen
14
2
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (10)

nieuws
Jury Managementboek van het Jaar 2019 bekend!
Justin van Lopik 10 juli 2018 De jury voor de verkiezing van het Managementboek van het Jaar is bekend. Zes professionals met hart voor managementboeken. Hun namen, en hun achtergronden, leest u na de breek.
Artikel lezen
nieuws
Jorg Snoeck: ‘Winkel wordt belevingsplaats’
Peter Spijker 6 juli 2018 Bij een presentatie van The future of shopping op 28 juni in boekhandel Scheltema te Amsterdam schetste Jorg Snoeck met enkele trefwoorden de moderne consument: multicultureel, grijs, geëmancipeerd en gewapend met internet. Wouter Kolk, ceo AH, maakte van de gelegenheid gebruik om te verklappen dat zijn XL-filialen kleiner gaan worden.
Artikel lezen
column
The Future of Shopping ligt in het menselijk gelaat
Jorg Snoeck 26 juni 2018 Winkeliers staan vandaag voor een keuze: moeten ze creatiever omspringen met hun winkels? Of moeten ze de deuren sluiten.
Artikel lezen
column
Een half jaar The Future of Shopping - Het boek komt tot leven
Pauline Neerman 18 mei 2018 De grote veranderingen in retail begrijpelijk maken, dat is onze missie geweest toen we aan de slag gingen met The Future of Shopping.
Artikel lezen
column
Redactioneel - Authentiek
Pierre Pieterse 15 mei 2018 Na urenlang in de regen te hebben gelopen en voor de zoveelste keer voor een gesloten deur te staan, besloten we nu maar even te kloppen. Na enige tijd ging boven een raampje open van waaruit een morsige dame ons toeriep dat ze gesloten waren.
Artikel lezen
interview
Verslag 15e Managementboekengala
Ger Post 15 mei 2018 Grote namen in de retailwereld hadden het boek The future of shopping al aangeprezen – en er mede voor gezorgd dat het een groot, internationaal publiek krijgt. De jury van het Managementboek van het Jaar 2018 sluit zich daarbij aan: ‘Het is een boek dat actueel is voor overheid, onderwijs en ondernemingen.’
Artikel lezen
nieuws
The Future of Shopping Managementboek van het jaar 2018
Ger Post 23 april 2018 Grote namen in de retailwereld hadden het boek The future of shopping al aangeprezen – en mede voor gezorgd dat het een groot, internationaal publiek krijgt. De jury van het ‘Managementboek van het jaar 2018’ sluit zich daarbij aan: ‘Het is een boek dat actueel is voor overheid, onderwijs en ondernemingen.’
Artikel lezen
nieuws
Managementboek van het Jaar 2018: The future of shopping - Woord van de jury
Daniëlle de Jonge 20 april 2018 De winnaar is bekend! Het is een boek waarvan wij als jury met recht zeggen: dit moet elke manager lezen. Na bijna een jaar vol lezen, beoordelen, discussiëren en keuzes maken zijn we er uit.
Artikel lezen
interview
Jorg Snoeck: ‘Winkel wordt een belevingscentrum’
Ronald Buitenhuis 10 januari 2018 De winkelstraat is niet dood, ook niet in 2025, maar zal wel veranderen. Niet langer zeulen met tassen, maar de boodschappen liggen al in een kluis in de parkeergarage als de shopper naar huis gaat. Of de boodschappen worden al geleverd op basis van aankooppatronen, zonder dat u ze besteld heeft. Meer pop-up stores en digitale noviteiten om de klant te helpen bij een aankoop. Welkom in The future of shopping, het nieuwe boek van Jorg Snoeck en Pauline Neerman van nieuwssite RetailDetail.
Artikel lezen
preview
The future of shopping - Waar iedereen retailer is
Pauline Neerman 6 december 2017 Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon in godsnaam en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? Vragen die worden gesteld in The future of shopping. Een preview.
Artikel lezen

Over Jorg Snoeck

Jorg Snoeck is oprichter van RetailDetail, het leidende communicatie- en netwerkplatform voor retail- en FMCG-professionals in de Benelux, en bezieler van het kenniscentrum Home of Retail, waar je het winkelen van de toekomst zelf kunt beleven.

Andere boeken door Jorg Snoeck

Bekijk alle boeken

Over Pauline Neerman

Pauline Neerman is hoofdredacteur bij RetailDetail. Samen met Jorg Snoeck heeft ze als missie het gemeenschappelijk brein in de tumultueuze retailsector te vergroten, zodat meer mensen met liefde voor het vak kunnen (blijven) ondernemen.

Andere boeken door Pauline Neerman

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Retail heeft een blijvend nieuw gezicht 7
Een nieuw spel, nieuwe spelregels 11
-Welkom, nieuwe consument 12
-Van push naar pull 13
-Retail is alles en overal 14
-Wat is er toch gebeurd? 15
-Retail 2.0: de gloriejaren van massaconsumptie 18
-Retail 3.0: het pre- en het post-Amazon-tijdperk 21
-Retail 4.0: in het oog van de vierde industriële revolutie 27

‘Future of the Consumer’: demografische (aard)verschuivingen 43
-Het nieuwe normaal 44
-De strijd van de generaties 46
-De shopper van de toekomst is veelkleurig 64
-Polarisatie van de uiteinden 68
-Transparantie en duurzaamheid: de nieuwe vereisten 74

‘Future of Technology’: ‘all things internet’ 87
-E-commerce vs omnichannel: de strijd is gestreden 88
-Big data leidt naar Me-tail 96
-Het internet van alle dingen 105
-Robots voor en achter de schermen 113
‘Future of Payments’: betalen in de (nabije) toekomst 119

‘Future of the Store’: beleving heft veel betekenissen 127
-Moeten er nog winkels zijn? 128
-Kiezen tussen vertragen of versnellen 129
-Geef shoppers de ultieme beleving 131
-Phygital, live of omnichannel: gewoon retail 140
-Slimme steden hand in hand met retail 149

‘Future of Retail’: ieder z’n niche 161
-Krachtige kleintjes rijzen op uit de assen 162
-De service-retailer 170
-‘Future of Marketing’: maatwerk op microniveau 182
-‘Future of Supply Chain’: de uitdaging zit in de toevoer 192

‘Future of the Supermarket’: overleeft de supermarkt de eenentwintigste eeuw? 207
-Het einde van de laagste prijs? 208
-FMCG eindelijk online? 222
-Hoe ziet de supermarkt er morgen uit? 229
-Wat ligt er morgen in de rekken? 231

Iedereen is retailer 237
-De nieuwe customer journey 239
-Het nieuwe dienstenpakket van de retail 244
-Vertrouwen is kostbaar goed 246
-Nieuwe businessmodellen voor de toekomst 247
-Maak de shopervaring oprecht relevant 249
-Iedereen retailer… wij dus ook 251

Het laatste woord 253
Quotes 255
Eindnoten 261
Bibliografie 263

Aanbevolen live events...

vrijdag 26-09-2025

Amsterdam Business Forum 2025

Seminar

Mensen die dit e-book kochten, kochten ook...

  • The future of shopping
    Jorg Snoeck
    The future of shopping
    € 29,99
  • 101 beïnvloedingstechnieken
    Nicol Tadema
    101 beïnvloedingstechnieken
    € 27,50
  • Word B2B Meesterverleider
    Wing Cheung
    Word B2B Meesterverleider
    € 29,99
  • Vaker in de media
    Janneke van Heugten
    Vaker in de media
    € 35,99
  • Content & AI
    Antal de Waij
    Content & AI
    € 44,99
  • Branding
    Andy Mosmans
    Branding
    € 53,96

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The future of shopping

        The future of shopping
        Jorg Snoeck , Pauline Neerman
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        The future of shopping

        Verwijder uw beoordeling