Paul Bessems is chairman & founder of the Weconomics Foundation. Hij studeerde bedrijfskunde aan de Technische Universiteit Eindhoven, vakgroep Organisatiekunde.
Meer over Paul BessemsWeconomics praktijk
Praktische adviezen voor het opzetten van communities
Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789461939654Samenvatting
Crisissen volgen elkaar steeds sneller op en duren ook steeds langer. Dat is een teken dat er iets staat te gebeuren. Je hebt dit gevoel waarschijnlijk ook als je auto steeds vaker naar de garage moet en daar ook steeds langer verblijft. Dat is meestal een teken dat de auto aan vervanging toe is. Zo is het ook met onze 'welvaartmachine'.
De sleutel tot welvaart is steeds het verbeteren van onze productiviteit geweest, ook nu weer. Automatisering, maar ook social media en allerlei HR- en managementconcepten zoals het nieuwe werken hebben ons de afgelopen decennia nauwelijks productiever gemaakt. Dit komt vooral, omdat we het verwerken van informatie nog vaak binnen de muren van bedrijven organiseren. Beter is dit werk met professionele communities, gedeelde informatienetwerken en een algemene datanutsvoorziening te organiseren. Weconomics is hier een programma, een organisatiemodel en een infrastructuur voor.
Dit boek richt zich vooral op de specialist die op basis van een gedegen analyse van ons welvaartsprobleem en de manier waarop onze welvaartmachine werkt, nieuwe werkorganisaties wil gaan ontwerpen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Inleiding
2. Het Weconomics organogram
3. De Weconomics infrastructuur
4. Weconomics domeinen
5. Weconomics integreert concepten
6. Weconomics programma
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan