Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Reputatie onder druk

Het managen van reputaties in een veranderende samenleving

Paperback Nederlands 2014 9789462201286
Verkooppositie 6444
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Reputatiemanagement en crisiscommunicatie zijn cruciaal in een tijd waarin thema's als vertrouwen, ethiek en transparantie centraal staan. Organisaties, bedrijven en bestuurders liggen onder een vergrootglas; ze waren nog niet eerder zo kwestbaar als tegenwoordig. Denk aan Shell en Nigeria, T-Mobile en Youp van 't Hek, of de examenfraude bij InHolland. De omgeving rekent, geholpen door internet en social media, keihard met u af als er zich onrechtmatigheden voordoen. Een zorgvuldig opgebouwde reputatie is dan in een oogwenk weer afgebroken. 'Responsiveness', ofwel: de vraag of, en hoe snel u reageert in geval van een crisis, bepaalt of uw reputatie overleeft of sneuvelt.

Reputatie/crisisexpert Frank Peters zet in dit boek uiteen hoe een reputatie wordt gevormd. Hij legt uit hoe de druk op reputaties toeneemt en hoe u daar het beste mee om kunt gaan. U krijgt praktische handvatten voor het bouwen, beschermen en redden van uw reputatie, met daarbij veel onmisbare adviezen van toppers uit het vakgebied van reputatiemanagement. De vraag is immers niet óf er ooit een crisis komt, maar wanneer ...

Frank Peters is gespecialiseerd in corporate reputatiemanagement en crisiscommunicatie. Zijn werk is diverse malen erkend met Nederlandse en internationale vakprijzen en hij heeft ruim 25 jaar ervaring met het managen en beschermen van high-profi le, corporate merken. Dit onder meer vanuit zijn rol als Managing Director van de Nederlandse vestiging van het internationale public relationsadviesbureau Porter Novelli.

Specificaties

ISBN13:9789462201286
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:154
Druk:1
Verschijningsdatum:29-11-2014

Expertrecensies (1)

Reputatie onder druk
Pierre Spaninks | 29 juni 2012
BP en de olielekkage in de Golf van Mexico, het optreden van Shell in Nigeria, Hogeschool InHolland en de diplomafraude - het rijtje voorbeelden dat Frank Peters geeft in Reputatie onder druk laat zich moeiteloos aanvullen. Er gaat geen maand voorbij of er is wel een bedrijf dat in de problemen raakt en reputatieschade oploopt.Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
4 stemmen
2
1
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Frank Peters: ‘Reputatievet als airbag voor de klap’
Pierre Spaninks 25 juni 2012 Bij een crisis hadden organisaties vroeger zo’n vierentwintig uur de tijd om zich te bezinnen op een reactie. De opkomst van de sociale media heeft dat verkort tot hooguit een uur. Wie niet bij voorbaat heeft geïnvesteerd in reputatie- en crisismanagement is dan het bokje, betoogt Frank Peters in Reputatie onder druk.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Frank Peters

Nederlands: Frank Peters is oprichter en eigenaar van Virtus Communications, een adviesbureau dat gespecialiseerd is in reputatiemanagement en crisiscommunicatie. Daarvoor gaf hij ruim 18 jaar leiding aan PR-adviesbureau Porter Novelli. Zijn specialismen zijn reputatiemanagement, crisismanagement en issuemanagement. Frank adviseerde organisaties als FrieslandCampina, SNS Reaal, Achmea, Albert Heijn, Robeco, KPN en vele anderen. Frank is tevens docent bij Beeckestijn Business School en Utrecht Business School. English: Frank Peters is founder and owner of Virtus Communications. He has extensive experience in managing high-profile corporate brands and leading corporate strategy development, as well as day-today experience in corporate reputation management and crisis management. He won SABRE Awards for Best Benelux Campaigns and Best Benelux Agency, the European Excellence Award (merger FrieslandCampina) and an Effie for most effective integrated campaign.

Andere boeken door Frank Peters

Inhoudsopgave

Inleiding

1. De reputatie nader bekeken
2. De omgeving in beweging
3. De stakeholders in de omgeving
4. Corporate reputatiemanagement
5. Realtime reputatiemanagement
6. Inbreuken op de corporate reputatie
7. De crisisorganisatie
8. Voorbereiding van crisismanagement
9. Het managen van een crisis
10. Communicatieboodschappen en zenderschap in crisistijd
11. Mediarelaties in crisistijd
12. Medewerkers en interne communicatie bij crisis
13. De rol van social media bij crisismanagement
14. De crisis follow-up

Epiloog: uitdagingen voor de toekomst
Geraadpleegde en aanbevolen literatuur
Dankwoord
Over de auteur
Trefwoordenregister

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Reputatie onder druk