Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Design Denken & Doen

Nieuwe mindset, vaardigheden en tools voor het ontwerpen van de toekomst

Paperback Nederlands 2018 9789462762718
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken, klantbehoeften en zorgbehoeften hebben een steeds kortere levensduur. De technologische mogelijkheden veranderen voortdurend, vaak op een onvoorspelbare en onvoorziene manier.

Als je succesvol wilt zijn in de wereld van vandaag zul je de wereld van morgen moeten ontwerpen. Denk als een ontwerper. Ontwerpers hebben altijd al met onzekerheid te maken gehad en weten daar juist hun voordeel mee te doen. Je hebt de juiste mindset, tools en vaardigheden nodig om onzekerheid te omarmen.

In 'Design Denken & Doen' vind je tools, zoals het 5 Bold Steps Vision® Canvas, het Context Canvas en het Waardepropositie Canvas, die nodig zijn om innovaties vanuit een menselijk perspectief te ontwerpen. Het leert je de vaardigheden die teams tot snelle en betere inzichten brengen.

'Design Denken & Doen' zorgt voor een frisse mindset die je helpt gebruikers echt te begrijpen en innovatieve oplossingen te bedenken. De talloze praktijkvoorbeelden laten je zien hoe anderen dit in praktijk hebben gebracht.

Waar wacht je nog op? Breng je team bij elkaar, ontwikkel de mindset van een ontwerper en begin met het ontwerpen van een betere wereld.

In samenwerking met Justin Lokitz en Lisa Kay Solomon design door Maarten van Lieshout en Erik van der Pluijm.

Design Denken & Doen is een spin-off van Ontwerp Betere Business. Waar Ontwerp Betere Business zich richt op business developers en ondernemers, is Design Denken & Doen geschreven voor ontwerpers van werkende, toekomstbestendige oplossingen voor vraagstukken in onder andere zorg en welzijn, hospitality en het openbaar bestuur. Het is ook bij uitstek geschikt voor studenten van diverse opleidingen in het hoger onderwijs.

Specificaties

ISBN13:9789462762718
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:244
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:29-10-2018
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (2)

Design denken & doen - 'Krachtig en prachtig'
Henny Portman | 10 juli 2019
Patrick van der Pijl en Erik Prins hebben in samenwerking met Justin Lokitz en Lisa Kay Solomon het boek Design denken & doen - nieuwe mindset, vaardigheden en tools voor het ontwerpen van de toekomst geschreven.
Lees verder
Design denken en doen - 'Een handige gereedschapskist'
Han van der Pool | 14 december 2018
Design denken en doen is een uitstekende gids om de methodiek van Design Thinking te begrijpen en in teamverband te kunnen toepassen. De methodiek is een goed hulpmiddel voor innovatie. Het is een gestructureerde aanpak voor het genereren en ontwikkelen van vernieuwende ideeën en oplossingen
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
7 stemmen
7
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Patrick van der Pijl: ‘Designers visualiseren innovatieve oplossingen’
Peter Spijker 7 maart 2020 Veel bedrijven die op het moment een hoofdrol vervullen in de huidige netwerkeconomie en vooroplopen in verandering zijn in de laatste decennia opgericht.
preview
Design Denken & Doen - Nieuwe mindset, vaardigheden en tools
Erik Prins 15 november 2018 Denken als een ontwerper zorgt voor een andere blik op verandering. De mindset van een ontwerper is gericht op haalbare en schaalbare protoypes van innovaties voor een betere wereld.

Over Patrick van der Pijl

Patrick is de oprichter en CEO van Business Models Inc., een internationaal strategie en innovatie designbureau. Patrick helpt multinationals, corporates, NGO’s, overheden en startups met het begrijpen, ontwerpen, “prototypen” en schalen van nieuwe business modellen voor exponentiële groei en impact. Patrick is auteur van de boeken Business Model Shifts, 6 nieuwe manieren voor waardecreatie en Ontwerp Betere Business: nieuwe tools, vaardigheden en mindset voor innovatie en strategie. Hij is ook de producer van de wereldwijde bestseller Business Model Generation waarvan meer dan 4 miljoen boeken zijn verkocht. Zijn bedrijf Business Models Inc. is de trotse winnaar van de Australian Good Design Pioneer Award en Amerikaanse Design Management Institute Award.

Andere boeken door Patrick van der Pijl

Inhoudsopgave

HOE GEBRUIK JE DIT BOEK?

SCRIPTS
TEAM CHARTER CANVAS
5 BOLD STEPS VISION® CANVAS
COVERSTORY VISION® CANVAS
DESIGNCRITERIA CANVAS
STORYTELLING CANVAS
CUSTOMER JOURNEY CANVAS
WAARDEPROPOSITIE CANVAS
CONTEXT CANVAS®
BUSINESSMODEL CANVAS
CREATIEVE MATRIX
BUSINESSMODEL CANVAS IDEEVORMING
IDEEËNMUUR
INNOVATIEMATRIX CANVAS
SCHETSEN
PAPIEREN PROTOTYPES MAKEN
RISKANTSTE AANNAME CANVAS
EXPERIMENT CANVAS
ITERATIELOGBOEK CANVAS

LEGENDA TOOLPICTOGRAMMEN
AAN DE SLAG!

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Design Denken & Doen