Lees verder
Ivar Davids is managing partner bij Kirkman Company. Hij ontwikkelt nieuwe sourcingsconcepten en adviseert nationale en internationale ondernemingen bij verander- en integratietrajecten.
Meer over de auteursMake, Buy or Ally?
Bewust kiezen voor zelf doen, uitbesteden of samenwerken
Gebonden Nederlands 2016 1e druk 9789463010580Samenvatting
'Wat gaan we zelf doen (make), wat gaan we uitbesteden (buy) en met welke partijen gaan we samenwerken (ally)? Dit zijn vragen waarmee veel organisaties worstelen als ze toekomstplannen maken.
'Make, buy or ally?' helpt u bij het maken van die keuzes. Het boek is opgebouwd rondom het Strategic Sourcing Framework, een visie op het succesvol organiseren van hulpmiddelen. Het laat u ontdekken wat de specifieke kracht van uw organisatie is en op welke punten u anderen nodig hebt om te kunnen excelleren. Hoe kunt u de kernactiviteiten en de secundaire activiteiten het best organiseren? Door hier bewust bij stil te staan, kunt u de prestaties van uw organisatie aanzienlijk verbeteren.
Topbestuurders en -ondernemers van onder meer Agis zorgverzekeringen, Bavaria en Donkervoort gingen u hierin voor. In dit boek onthullen ze welke keuzes zij maakten, hoe ze hun onderneming lieten groeien, maar ook wat er niet goed is gegaan. 'Make, buy or ally?' is een bron van inspiratie voor ondernemerschap en creativiteit.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Ivar Davids
Over Han Hendriks
Inhoudsopgave
1. Make, buy or ally
2. Strategic Sourcing Framework
3. Strategiedefinitie
4. Choice
5. Change
6. Control
Profielen organisaties en bestuurders
Definities
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan