Stef Verbeeck is vennoot en senior image consultant bij het Antwerpse reputatiebureau Twizted Imagebuilding. Naast zijn adviezen aan kmo's en multinationals omtrent het ontwikkelen van hun merken, geeft hij ook lezingen en trainingen over onder andere personal branding, sociale media en netwerken.
Meer over Stef VerbeeckBrandhacking
7 cruciale inzichten om je merk onmisbaar te maken
Paperback Nederlands 2020 1e druk 9789463372510Samenvatting
Merken maken woelige tijden door. Hun klanten lijken almaar veeleisender te worden, de concurrentie is moordend en disruptie waait door alle sectoren. Bedrijven lijken te worstelen met het communiceren van hun meerwaarde, het succesvol positioneren van hun merk en het ontwikkelen van een verhaal dat doelgroepen aan hen bindt. Impact maken is al even geen evidentie meer, en alleen de dominante spelers lijken nog mee te zijn met alle marketingtrends en te floreren in hun markt.
Met 'Brandhacking' maakt merkstrateeg Stef Verbeeck je wegwijs in zeven manieren om je merk onmisbaar te maken, ook zonder te vervallen in hip jargon en het uitgeven van fortuinen aan marketingcampagnes. Hij legt de methodes bloot die succesvolle merken gebruiken om het hart van hun doelgroepen te veroveren en biedt inzichten in de concrete acties die je met je merk kunt ondernemen om je plaats in de markt te verzekeren. Je ontdekt onder andere hoe klantcentriciteit, merkbeleving, brand purpose en inspelen op emotionele triggers merken iconisch maakt. Het boek is rijkelijk voorzien van praktijkcases, tastbare voorbeelden en innovatieve oplossingen voor de hedendaagse strategische uitdagingen waarmee elk merk te maken heeft.
'Brandhacking' is een pleidooi om je merk te herwaarderen als je belangrijkste strategische asset en tegelijk een praktische leidraad bij het doeltreffend investeren in interacties met je doelpubliek.
Stef Verbeeck is merkstrateeg en managing partner bij Pavlov. Al meer dan twintig jaar begeleidt hij organisaties – van start-ups tot multinationals – bij het waardevol optimaliseren van hun merk. Daarnaast is hij een ervaren auteur en veelgevraagd keynotespreker omtrent branding en klantbeleving.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Stef Verbeeck
Inhoudsopgave
HACK 1 Doorgrond je klant
13 De motieven van je klanten leren kennen
17 De moeizame evolutie naar customer centricity
25 Reken niet op legacy customers
31 Van klanten in vakjes naar de segment of one
36 Big data versus small data
HACK 2 Emotie boven alles
55 Klanten kopen niet rationeel
63 Waarom emotie zo belangrijk is voor je merk
70 Hoe branding eigenlijk antropologie is
79 Stop met producten en diensten te verkopen
HACK 3 Brand purpose is cruciaal
89 Kies een zo uniek mogelijke niche voor je merk
97 Start met het waarom
103 Merken zijn de nieuwe religies
108 De zin en onzin van politiek correcte branding
HACK 4 Beleving wint altijd
119 Beleving is het nieuwe branding
125 Het belang van de oneindige customer journey
132 Wegnemen van frustraties en frictie
139 Klassieke valkuilen in customer experience design
144 De kracht van zintuiglijke prikkels
HACK 5 Human to human als authentiek model
161 Van b2b en b2c naar menselijke interactie
167 Het gemakkelijke alibi van de technologische
revolutie
176 De rol van personal branding en cultuur
184 Inzetten op ambassadeurschap en social proof
HACK 6 Vertel een waardevol verhaal
195 Verslingerd aan verhalen: van de ark van Noach
tot hedendaagse soaps
199 Storytelling als ideale manier van communiceren
206 Maak je klant de held van het verhaal
210 Spreek een eigen taal met je klant
HACK 7 Marketing wordt overschat
225 Marketing is een achterhaalde silo
230 Adverteren is voor losers
237 De evolutie van schreeuwen naar verleiden
242 Persuasieve technieken als beproefde trigger
251 Dankwoord
253 Eindnoten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan