Lees verder
Aart Lensink is oprichter van LVB Content Marketing, het bureau dat de laatste tien jaar veel prijswinnende strategieën voor merken heeft bedacht en uitgevoerd.
Meer over Aart LensinkFormats - De next step in contentmarketing
101 Succesvolle formats
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789491560682Samenvatting
In ‘Formats, de next step in contentmarketing’ neemt Aart Lensink de lezer (marketeers, contentmakers, tv-makers, YouTubers en wellicht zelfs reclamemakers) mee in de wereld van gewenste content in de vorm van formats.
Wat campagnes zijn voor reclamemakers, zijn formats voor contentmakers. Formats zijn niet alleen tv-formats. Het zijn ook herkenbare rubrieken in tijdschriften, kranten op blogs en in de vorm van YouTube-series. Is de content herkenbaar, uniek en seriematig? Dan is het een format.
Wat maakt een format een format? En wat maakt een format een succesvol format? In dit boek staan meer dan honderd voorbeelden van formats. De beste formatontwikkelaars komen aan het woord en delen kun kunsten. Je leest hoe je als merk zelf formats kunt ontwikkelen. Formats die hard nodig zijn, omdat ze binnen de contentstrategie van merken zorgen voor meer orde, meer structuur en minder los zand.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Aart Lensink
Inhoudsopgave
Voorwoord
Blok 1: Een format, wat is dat?
-Nederland formatland
-Formats op tv
-Wat is een format?
-Internationale handel in contentformats
-Oerformats
Blok 2: Contentmarketing sinds 2008. Waar staan we?
-Contentmarketing, waar staan we?
-Waarom contentmarketing?
-Het succes van formats binnen contentmarketing
-Hoe verhoudt storytelling zich tot het ontwikkelen van formats?
-Stop met doelloos bloggen
-Waarom corporate communicatie steeds de contentboot mist
-Het format in het Grote Plasje
Blok 3: Aan de slag met formats
-Aan de slag met formats
-Stap 1: Het begin: begin bij het begin
-Stap 2: ‘Iets met…’Bepaal het thema, jouw domein
-Stap 3: Doe je huiswerk, doe research
-Stap 4: Bepaal de vorm, check de oerformats
-Stap 5: Bepaal ‘Het zinnetje in de gids’
-Stap 6: Ga proefdraaien: maak een pilot
-Stap 7: Onderzoek of het format lang mee kan
-Stap 8: check of je format via meerdere platforms gedistribueerd kan worden
-En nu?
Blok 4: Leren van bekende formatontwikkelaars
-Marc Dik – Skyhigh TV
-Jeroen Koopman – NewBeTV
-Roy Aalderink – Strix Television
-Jossine Modderman – LINDAnieuws en LINDA.TV
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan