Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Klanten die twijfelen kopen niet

Waarom e-commerce kapot is en hoe we het kunnen maken.

Paperback Nederlands 2020 9789492107275
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Wie herkent dit gevoel niet? Je bent op zoek naar een cadeautje. Of een nieuwe telefoon. Of een boormachine. Vol goede moed surf je naar je favoriete website. Je typt een zoekterm in of klikt wat rond en – tada! – wordt vervolgens overspoeld door lijsten van soms tientallen, maar vaker honderden, zo niet duizenden, producten.

E-commerce – zoals we het nu kennen – werkt niet. In de afgelopen 25 jaar hebben we alleen de producten uit de winkel online gebracht, niet het personeel dat ons helpt. Hierdoor dwalen klanten doelloos rond door de digitale pakhuizen op zoek naar hun naald in de hooiberg.

‘Klanten die twijfelen kopen niet’ toont aan dat "advies" het ontbrekende puzzelstukje in het e-commerce landschap is. De theorie én de praktijk komen aan bod. Zes vooraanstaande Nederlandse merken delen hun lessen, en een praktisch stappenplan maakt het makkelijk om direct te starten met guided selling. Want één ding maken de auteurs bovenal duidelijk: er is werk aan de winkel.

"Dit is niet zomaar een praktisch boek met tips voor webshops – het zet je écht aan het denken over hoe het e-commerce spel al jaren wordt gespeeld. En hoe dit beter kan." – Patrick Kerssemakers, oprichter FonQ

"Het is ongelofelijk dat zo’n belangrijk onderdeel van een goede winkelervaring digitaal zo lang onderbelicht is gebleven binnen e-commerce. Persoonlijk advies – want daar hebben we het over – is de Next Big Thing." – Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org

Specificaties

ISBN13:9789492107275
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:168
Druk:1
Verschijningsdatum:26-11-2020
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Klanten die twijfelen kopen niet - Waarom e-commerce kapot is
Simon van Duivenvoorde 15 december 2020 E-commerce is nog nooit zo groot geweest. Omzetstijgingen van 20 tot 70 procent worden verwacht in 2020/2021. En alleen al met Black Friday werd er €130 miljoen omgezet. Op één dag!

Over Marja Silvertant

Marja Silvertant werkte als digitaal strateeg voor verschillende grote corporates, waaronder Philips, Liberty Global, Rabobank en Tele2. Haar frustratie met de 'status quo' van e-commerce leidde in 2016 tot het oprichten van Aiden, een softwarebedrijf voor guided selling. Wat Marja drijft, is één simpele vraag: stel dat we e-commerce vandaag opnieuw zouden uitvinden, hoe zouden webshops er dan uit kunnen zien?

Andere boeken door Marja Silvertant

Over Simon van Duivenvoorde

Simon van Duivenvoorde werkt 15 jaar in digital. Van 2011 tot 2018 werkte hij bij Wakoopa, een start-up met technologie voor consumentenmarktonderzoek. Dit bedrijf groeide in die tijd uit van kleine club met wat Nederlandse klanten naar de wereldwijde marktleider, en werd in 2016 verkocht aan GfK. Bij Aiden is Simon verantwoordelijk voor strategie, sales en marketing en voert hij samen met Marja Silvertant de directie.

Andere boeken door Simon van Duivenvoorde

Inhoudsopgave

Voorwoord 9

DE THEORIE
WAAROM E-COMMERCE NIET WERKT 15
Matroesjka’s en Alibaba’s 18
Groot én slim 20
Picknick op de kermis 23
Het kan beter! 25

‘KAN IK JE ERGENS MEE HELPEN?’ 26
Adverteren en assisteren 26
Het digitale pakhuis 28
Opnieuw beginnen 32
Sleutelen 35

WAAROM GUIDED SELLING DE JUISTE KEUZE IS 38
De customer journey 38
Informatie verzamelen 39
Informatie is geen kennis 42
Kiezen uit alternatieven 44
Echt klanten helpen helpt echt 47

DE PRAKTIJK
STAP 1: LUISTEREN - BEPAAL HET DOEL 55
Bepaal je doelgroep 57
Producten gaan over mensen 58
Over use cases 61
CASE STUDY: SWISS SENSE 63

STAP 2: PRATEN - ONTWERP HET GESPREK 67
Vragen en antwoorden 69
Volgorde en flow 73
Advies 74
Duidelijke taal 79
CASE STUDY: BEVER 81

STAP 3: DENKEN - MATCH DE PRODUCTEN 85
De advieslogica 88
Een goed advies begrijpt relativiteit 91
CASE STUDY: INDEPENDER 95

STAP 4: PRESENTEREN - BRENG HET BIJ DE MENSEN 99
Hoe gaat het eruitzien? 101
Plaatsing van de keuzehulp 107
Nog even over chatbots 111
Online advies in de offline winkel 114
CASE STUDY: CENTRAAL BEHEER 116

STAP 5: DOORLEVEN - MAAK HET BETER 121
Leren door experimenteren 123
CASE STUDY: MEDIAMARKT 126

GUIDED SELLING: DE BELOFTE VERVULD 130
CASE STUDY: PLANTSOME 135

DE OEFENINGEN 139

Dankwoord 161
Eindnoten 165

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Klanten die twijfelen kopen niet