Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Marketing Karaktervol positioneren
Karaktervol positioneren
Karaktervol positioneren
Marc van Eck partner van strategisch marketingadviesbureau Business Openers. Meer over Marc van Eck
Preview - Karaktervol positioneren Justin van Lopik 15 september 2016 Merken die zich baseren op een oerkarakter zijn succesvoller. Vanuit een karakter kan elke organisatie verschil maken in wie ze is en hoe ze dingen doet in plaats van wat ze doet. Hoe dat eruitziet? U leest het in Karaktervol positioneren. Een previe Lees het volledige artikel
Marc van Eck

Karaktervol positioneren

Paperback Nederlands 2016 9789492196088
11 beoordelingen
10
Voormalig #2Totaal 3 dagen
Verkooppositie 140165 dagen in de top 100
Paperback | NL € 31,95 E-book | NL € 21,25
Op voorraad | Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis
31,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Merken die zich baseren op een oerkarakter zijn succesvoller. Vanuit een karakter kan elke organisatie verschil maken in wie ze is en hoe ze dingen doet in plaats van wat ze doet. Dit kernachtige boek introduceert het Brand Positioner Model, met voor elk karakter een uitgewerkt concreet voorbeeld van een mooi merk uit de praktijk in hele diverse markten.

Verschillende merkeigenaren, waaronder SNS, Coolblue en Albert Heijn, delen hun inzichten. Marc van Eck vult die aan met scherpe analyses en plaatst ze in een theoretisch kader. Hij laat zien hoe jij een merk een herkenbaar karakter geeft en daarmee succesvoller bent dan de concurrent. Hoe menselijker het merk, hoe sterker.

"Als we als marketeers waarde willen toevoegen aan klanten, de organisatie en de maatschappij zullen we de essentie ofwel het karakter van het merk heel goed moeten kunnen vastpakken en concreet en consistent relevant moeten maken. Zo wordt het merk een inspirerend kompas voor de hele organisatie. Dat vraagt veel inzicht, kennis en vasthoudendheid van merkbouwers." - Patrick Kuijsters, director Marketing & Online bij SNS Bank

"Het kennen van het karakter van je merk blijkt heel veel richting te geven aan de hele organisatie over hoe en in welke toon je met de klant wil communiceren om verschil te maken." - Saskia Egas Reparaz, directeur Marketing & Format bij Albert Heijn

Specificaties

ISBN13:9789492196088
Trefwoorden:organisatie, merken, positioneren
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:208
Uitgever:Boom Uitgevers Amsterdam
Druk:1
Verschijningsdatum:16-9-2016
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

Karaktervol positioneren
Fred Rutgers | 13 oktober 2016
Marc van Eck is een vakman met een indrukwekkende achtergrond. Hij heeft in de praktijk bewezen dat hij echt weet wat erbij komt kijken om een merk te ontwikkelen en uiteindelijk succesvol te maken. Dat Van Eck echt weet waarover hij praat blijkt uit het feit dat het hem is gelukt om een boek te schrijven dat ook mensen die geen marketing hebben gestudeerd kunnen begrijpen.Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
11 stemmen
8
1
2
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Preview - Karaktervol positioneren
Marc van Eck 15 september 2016 Merken die zich baseren op een oerkarakter zijn succesvoller. Vanuit een karakter kan elke organisatie verschil maken in wie ze is en hoe ze dingen doet in plaats van wat ze doet. Hoe dat eruitziet? U leest het in Karaktervol positioneren. Een preview.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Marc van Eck

Marc van Eck is oprichter en managing director van New Growth Strategies en heeft de afgelopen 20 jaar talloze merken en organisaties geholpen met hun positionering in allerlei branches. Hij is tevens voorzitter van het college van register marketeers, spreker, initiatiefnemer van de Internal Branding vakgroep van het NIMA, distinguished lecturer Nyenrode, auteur van diverse bestsellers.

Andere boeken door Marc van Eck

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

1 Positioneren van merken
2 De specialist
-Holland Casino – verzorgende specialist
-Het Rijksmuseum – leidende specialist
3 De regisseur
-ONVZ – beschermende regisseur
-Bergman Clinics – avontuurlijke regisseur
4 De leider
-Albert Heijn – specialistische leider
-IceMobile – levenslustige leider
5 De avonturier
-Medellín Secret – regisserende avonturier
-Spikes & Sparrow – hartelijke avonturier
6 De levenslustige
-Hi – leidende levenslustige
-Ikea – verzorgende levenslustige
7 De hartelijke
-Hallmark – avontuurlijke hartelijke
-Coolblue – beschermende hartelijke
8 De verzorger
-SNS – levenslustige verzorger
-Willem & Drees – specialistische verzorger
9 De beschermer
-Dopper – hartelijke beschermer
-Eneco – regisserende beschermer

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De perfecte positionering
    Julian Stevense
    De perfecte positionering
    € 29,50
  • Merkpositionering
    Karel Jan Alsem
    Merkpositionering
    € 46,95
  • Contrarian Branding
    Roland van der Vorst
    Contrarian Branding
    € 17,99
  • Algorithms to Live By : The Computer Science of Human Decisions
    Algorithms to Live By : The Computer Science of Human Decisions
    € 14,47
  • Grow
    Jim Stengel
    Grow
    € 29,95
  • Copy & Concept
    Bert Tobokholt
    Copy & Concept
    € 51,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Karaktervol positioneren

        Karaktervol positioneren
        Marc van Eck
        /