
Lees verder
Co-creator en trainer van verschillende leiderschaps- en trainingsprogramma’s met impact. Ronald is een doener en een uitdager en trotse kennispartner van Harvard Professor Amy Edmondson en voormalig marinecommandant David Marquet.
Meer over Ronald van AggelenHet woord 'manipuleren' roept vaak negatieve associaties op. Mensen zijn bang om gemanipuleerd te worden en denken dat ze dan geen invloed meer hebben op hun handelen. Tegelijkertijd bestaat bij velen het besef dat we altijd bezig zijn om zaken ‘naar onze hand te zetten’ en dat manipulatie dus eigenlijk de gewoonste zaak van de wereld is. Met dit boek wil de auteur de angst voor manipuleren wegnemen.
'Mindhacking' helpt je om zicht te krijgen op de achtergronden en toepassingsmogelijkheden van mindhacking (het proces om mensen van A naar B te brengen, waarbij B van te voren bepaald is). Mindhacking is erop gericht de hersencapaciteit maximaal te benutten om gedrag te beïnvloeden. Niet alleen in ons eigen voordeel, maar ook om het welzijn van anderen te verbeteren.
Mensen die keuzes (moeten) maken of dit juist vermijden: het levert honderden praktijkvoorbeelden van beïnvloeding op. De wetenschap heeft met experimenten en onderzoeken, de mechanismen en patronen aangetoond die hun basis hebben in de werking van onze hersenen.
In dit boek komen de technieken van mindhacking, te weten framing, priming, nudging, coping, choices en reinforcement, uitgebreid aan bod. In 'Mindhacking' combineert de auteur zijn ruime praktijkervaring met beïnvloeding met de aanwezige wetenschappelijke kennis over beïnvloeding en neuropsychologie.
beïnvloeding mindhacking communicatie manipulatie psychologie onbewuste beïnvloeding keuzeprocessen gedragsverandering framing priming persoonlijke effectiviteit brein bewuste beïnvloeding keuzegedrag marketing management keuzes neuropsychologie persoonlijkheid coping reinforcement authenticiteit leiderschap overtuigen nudging sociale beïnvloeding retorica inlevingsvermogen gedrag doelgerichtheid communiceren sociale psychologie subliminale beïnvloeding veranderen neuromarketing verkopen leidinggeven behaviour modification informatieverwerking cialdini confronterende communicatie cold-reading perceptueel contrast confronterend communiceren hersenprocessen feedback vrije wil intuïtie transparantie disc-model behavior modification mere exposure effect thin-slicing charisma shaping taal jung verandermanagement forer-effect elaboration likelihood model
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books