Thierry Geerts studeerde af als Solvay Business Ingenieur aan de VUB. Hij werkte o.a. als directeur business development bij Corelio en is sinds 2011 Country manager van Google België en Luxemburg.
Meer over Thierry GeertsDigitalis
Hoe we onze wereld kunnen heruitvinden
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2018 1e druk 9789401450973Samenvatting
Reis mee naar Digitalis, het land dat meer dan 4 miljard mensen met elkaar verbindt via het internet. Een land waar gezondheidszorg, onderwijs, mobiliteit, economie en andere maatschappelijke thema's worden aangepakt dankzij de mogelijkheden van de digitale revolutie.
Dit uitdagende boek van Thierry Geerts is een krachtig pleidooi om in deze tijden van digitalisering de angst opzij te schuiven en de vooruitgang te omarmen. De digitale revolutie heeft immense maatschappelijke, culturele en economische implicaties en stelt ons voor grote uitdagingen: we moeten niet minder dan de hele wereld heruitvinden. Maar de boodschap is positief: de technologische vooruitgang biedt unieke kansen om onze samenleving te verbeteren.
En waarom zou België, dat in het verleden aan de spits heeft gestaan van de industriële en computerrevolutie, niet de hoofdstad van Digitalis kunnen worden? Als ons land deze digitale trein niet wil missen, heeft het behoefte aan inspirerende en ambitieuze projecten. Dit boek zet alvast de bakens uit.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Deel 1: De wereld waar we in leven
Een tijdperk van overvloed en kennis
De geschiedenis van de toekomst
Deel 2: De wereld heruitvinden
De overwinning op de dood
Slimme woningen in slimme steden
Een zelfrijdende auto op bestelling
Leren met ‘goesting’
De klant is geen koning, maar keizer
Nooit meer wachten aan de kassa
Een financiële butler voor iedereen
De media zijn overal
Vertrouwen in Digitalis
Deel 3: België heruitvinden
Het verleden toont de weg naar de toekomst
België heeft een nieuwe ambitie nodig
Oproep tot actie – A moonshot forBelgium
Dankwoord
Eindnoten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan