OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 6 van 1.699 resultaten
boekenlijst
Algemeen management
6 februari 2024
Managementboek Redactie
Voor elke auteur is de kroon op het werk een andere. Het eerste exemplaar of een mooie recensie, een interview, een topnotering.
Een droom voor velen blijft het winnen van een prijs; een beker, een beeldje, een geldbedrag. De erkenning, letterlijk onderscheiden worden, het ultieme doel.
preview
Marketing
5 februari 2024
Jan-Willem Seip
3-5 minuten leestijd
Ben je een professional? Bijvoorbeeld: adviseur, consultant, makelaar, architect of wetenschappelijk medewerker? Heb je jarenlange ervaring en een imposant portfolio en bellen er toch geen nieuwe klanten? Je vak als professional uitvoeren en nog klanten binnenhalen ook. Ga er maar aan staan. Zeker als je geen verkoper bent en wel moet verkopen.
recensie
IT-management / ICT
31 januari 2024
Hans Kardol
2-3 minuten leestijd
Deze review is de eerste met behulp van Chat GPT gemaakte review voor Managementboek. De lezer – Hans Kardol – schreef een langere review waarna Chat GPT de opdracht kreeg deze terug te brengen in lengte.
preview
Marketing
31 januari 2024
Martijn Stuiver
3-4 minuten leestijd
Peter Koning en Martijn Stuiver zijn de auteurs van ‘Klant-DNA’, een boek dat handvatten belooft om een klantgerichte cultuur in organisaties continu te verbeteren. In hun preview vertellen ze waarom dat een goed idee is, en delen ze vijf concrete handvatten, waarover je in hun boek meer kunt lezen.
podcast
Marketing
25 januari 2024
Jos Burgers
2-3 minuten leestijd
Bijna al zijn boeken zijn bestsellers én evergreens geworden én daarbij is hij een veelgevraagd spreker. In deze speciale aflevering van De Boekenpraktijk spreekt Willem van Leeuwen met Jos Burgers over hoe je dat nou doet: steeds opnieuw een goed verkopend managementboek schrijven. Ook bespreken we zijn nieuwe boek 'Superfijne klanten' dat 11 maart verschijnt, en bij het online komen van deze podcast alweer op 2 staat in de Managementboek Top 100. Burgers gaat het 'gewoon' weer doen.
preview
Marketing
17 januari 2024
ianka fleerackers
2-4 minuten leestijd
In mijn boek ‘Own Your Story, or someone else will’ daag ik je uit om anders naar personal branding te kijken. Geen egotripperij maar een manier om je bedrijf te laten groeien enerzijds, en anderzijds de weg om legacy op te bouwen in je professionele carrière. Met wat ik personality branding noem, kun je je leiderschap aantonen.
recensie
Marketing
11 januari 2024
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Steven van Belleghem heeft een prima reputatie als auteur. ‘De Ruwe Diamant’ oogt in eerste instantie toch wat algemeen, met de ondertitel; ‘meer dan 100 concrete tips om een sterke klantencultuur uit te bouwen’. Daar zijn al vele boeken over geschreven... Wat heeft Van Belleghem daaraan toe te voegen?
recensie
Marketing
8 januari 2024
Henny Portman
3-5 minuten leestijd
‘Klant DNA – Hoe je klantgericht werken in de haarvaten van je organisatie krijgt’ van Peter Koning en Martijn Stuiver is eigenlijk twee boeken in één. Een businessroman en een praktijkboek.
recensie
Marketing
14 december 2023
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Wat moet je nu wel – of juist niet doen – om jezelf te profileren? In ‘Own your story’ gaat ianka fleerackers uitvoerig in op de vraag wat personal branding inhoudt. En nee, hier kunnen we niet meer met goed fatsoen onderuit. Aan de slag dus met dit boek.
preview
Marketing
8 december 2023
Feike Cats
3-5 minuten leestijd
Burn-out, verloop & verzuim, psychische problemen... Enthousiasme is het simpelste medicijn, zowel preventief als reactief. Bovendien leidt meer enthousiasme bij je medewerkers tot blijere klanten en betere marges. Dat is het uitgangspunt van de auteurs van ‘Klanthousiast Inspireren & Motiveren’. Feike Cats en Coen Bertens vertellen erover in hun preview.
recensie
Marketing
7 december 2023
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
In zijn nieuwste boek De ruwe diamant gaat Steven Van Belleghem in op de vraag hoe we ruwe diamanten op het gebied van klantbeleving kunnen laten stralen. Henk Jan Kamsteeg las het en is enthousiast.
recensie
Marketing
1 december 2023
Jan Hoogstra
4-6 minuten leestijd
Zonder klanten geen omzet, geen afname van producten of diensten. Zou de klant dan niet voorop moeten staan? Zou je niet de klant de beste ervaring moeten geven, zodat ze klant blijven? En sterker nog, fan worden zodat ze ook andere klanten voor je binnenhalen? Steven Van Belleghem schreef ‘De ruwe diamant’, over het bouwen van een sterke klantencultuur.
nieuws
Marketing
29 november 2023
Managementboek Redactie
2-3 minuten leestijd
De Marketing Literatuur Prijs 2023 van Platform Innovatie in Marketing (PIM) gaat dit jaar naar AI in Marketing van Charida Dorder. De vakjury beoordeelt dit als het meest vernieuwende en relevante boek. Het is een wake-up call en een AI-praktijkhandleiding in één.
recensie
Marketing
23 november 2023
Marije Teerling
3-4 minuten leestijd
Customer experience (CX) heeft een enorme vlucht genomen. Vele organisaties zetten er vol op in. En toch blijft het lastig en complex. In ‘De Ruwe Diamant’ schetst Steven van Belleghem zijn inzichten. Geïllustreerd met inspirerende voorbeelden, maakt hij concreet waar CX echt om draait.
preview
Marketing
20 november 2023
Ken Veerman
2-3 minuten leestijd
Culturele organisaties zijn missiegedreven organisaties. Ook als het weinig opbrengt en het niet direct populair is, moeten we doen wat we doen. Dat vraagt een heel andere strategie dan het klantgedreven bedrijfsmodel waar we meestal vanuit gaan, zegt Ken Veerman. In ‘Vertellers, Geen Verkopers’ kijkt hij naar hoe je van die missie net je kracht maakt.
recensie
Marketing
7 november 2023
Annemarie Smits
3-5 minuten leestijd
‘Maak werk van je boek’ van Daisy Goddijn is bedoeld voor ondernemers die een businessboek willen schrijven om dat als marketingmiddel in te zetten. Daisy Goddijn is eigenaar van uitgeverij Expertboek, schrijfcoach en auteur van inmiddels zes boeken. In dit boek legt ze haar aanpak uit en geeft ze tips en adviezen.
recensie
Marketing
1 november 2023
Jeanine Dijkhuis
3-4 minuten leestijd
Als je denkt dat je alles over goed versus slecht in Customer Experience nu wel gezien en gehoord hebt, heb je een tijdje geen boek van Steven Van Belleghem gelezen. Met zijn nieuwe boek ‘De Ruwe Diamant’ toont hij aan dat er nog steeds organisaties zijn die klantgerichtheid niet tot cultuur verheven hebben.
boekenlijst
Marketing
30 oktober 2023
Managementboek Redactie
Acht boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2023. Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een podium bieden.
interview
Marketing
16 oktober 2023
Paul Groothengel
7-10 minuten leestijd
Het is zijn meest persoonlijke boek: met ‘De ruwe diamant’ put marketingexpert Steven Van Belleghem uitgebreid uit persoonlijke ervaringen om te laten zien hoe je als organisatie kunt uitgroeien tot een geslepen diamant. Een gesprek over onder andere de kracht van het Top Gun-effect, hoe AI de mens kan bijstaan, en enthousiaste nonnen.
preview
Marketing
6 oktober 2023
Steven Van Belleghem
2-3 minuten leestijd
Steven Van Belleghems nieuwe boek, getiteld ‘De Ruwe Diamant’, heeft als doel elk bedrijf te transformeren tot een stralende diamant op vlak van klantgerichtheid. ‘Klantentrouw begint niet bij de klant, maar bij de bedrijven zelf’, schrijft hij in zijn preview.