OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 6 van 1.699 resultaten
    boekenlijst
    Algemeen management
    6 februari 2024
    Managementboek Redactie
    Voor elke auteur is de kroon op het werk een andere. Het eerste exemplaar of een mooie recensie, een interview, een topnotering. Een droom voor velen blijft het winnen van een prijs; een beker, een beeldje, een geldbedrag. De erkenning, letterlijk onderscheiden worden, het ultieme doel.
    preview
    Marketing
    5 februari 2024
    Jan-Willem Seip
    3-5 minuten leestijd
    Ben je een professional? Bijvoorbeeld: adviseur, consultant, makelaar, architect of wetenschappelijk medewerker? Heb je jarenlange ervaring en een imposant portfolio en bellen er toch geen nieuwe klanten? Je vak als professional uitvoeren en nog klanten binnenhalen ook. Ga er maar aan staan. Zeker als je geen verkoper bent en wel moet verkopen.
    recensie
    IT-management / ICT
    31 januari 2024
    Hans Kardol
    2-3 minuten leestijd
    Deze review is de eerste met behulp van Chat GPT gemaakte review voor Managementboek. De lezer – Hans Kardol – schreef een langere review waarna Chat GPT de opdracht kreeg deze terug te brengen in lengte. 
    preview
    Marketing
    31 januari 2024
    Martijn Stuiver
    3-4 minuten leestijd
    Peter Koning en Martijn Stuiver zijn de auteurs van ‘Klant-DNA’, een boek dat handvatten belooft om een klantgerichte cultuur in organisaties continu te verbeteren. In hun preview vertellen ze waarom dat een goed idee is, en delen ze vijf concrete handvatten, waarover je in hun boek meer kunt lezen.
    podcast
    Marketing
    25 januari 2024
    Jos Burgers
    2-3 minuten leestijd
    Bijna al zijn boeken zijn bestsellers én evergreens geworden én daarbij is hij een veelgevraagd spreker. In deze speciale aflevering van De Boekenpraktijk spreekt Willem van Leeuwen met Jos Burgers over hoe je dat nou doet: steeds opnieuw een goed verkopend managementboek schrijven. Ook bespreken we zijn nieuwe boek 'Superfijne klanten' dat 11 maart verschijnt, en bij het online komen van deze podcast alweer op 2 staat in de Managementboek Top 100. Burgers gaat het 'gewoon' weer doen.    
    preview
    Marketing
    17 januari 2024
    ianka fleerackers
    2-4 minuten leestijd
    In mijn boek ‘Own Your Story, or someone else will’ daag ik je uit om anders naar personal branding te kijken. Geen egotripperij maar een manier om je bedrijf te laten groeien enerzijds, en anderzijds de weg om legacy op te bouwen in je professionele carrière. Met wat ik personality branding noem, kun je je leiderschap aantonen.
    recensie
    Marketing
    11 januari 2024
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Steven van Belleghem heeft een prima reputatie als auteur. ‘De Ruwe Diamant’ oogt in eerste instantie toch wat algemeen, met de ondertitel; ‘meer dan 100 concrete tips om een sterke klantencultuur uit te bouwen’. Daar zijn al vele boeken over geschreven... Wat heeft Van Belleghem daaraan toe te voegen?
    recensie
    Marketing
    8 januari 2024
    Henny Portman
    3-5 minuten leestijd
    ‘Klant DNA – Hoe je klantgericht werken in de haarvaten van je organisatie krijgt’ van Peter Koning en Martijn Stuiver is eigenlijk twee boeken in één. Een businessroman en een praktijkboek.
    recensie
    Marketing
    14 december 2023
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Wat moet je nu wel – of juist niet doen – om jezelf te profileren? In ‘Own your story’ gaat ianka fleerackers uitvoerig in op de vraag wat personal branding inhoudt. En nee, hier kunnen we niet meer met goed fatsoen onderuit. Aan de slag dus met dit boek.
    preview
    Marketing
    8 december 2023
    Feike Cats
    3-5 minuten leestijd
    Burn-out, verloop & verzuim, psychische problemen... Enthousiasme is het simpelste medicijn, zowel preventief als reactief. Bovendien leidt meer enthousiasme bij je medewerkers tot blijere klanten en betere marges. Dat is het uitgangspunt van de auteurs van ‘Klanthousiast Inspireren & Motiveren’. Feike Cats en Coen Bertens vertellen erover in hun preview.
    recensie
    Marketing
    7 december 2023
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    In zijn nieuwste boek De ruwe diamant gaat Steven Van Belleghem in op de vraag hoe we ruwe diamanten op het gebied van klantbeleving kunnen laten stralen. Henk Jan Kamsteeg las het en is enthousiast.
    recensie
    Marketing
    1 december 2023
    Jan Hoogstra
    4-6 minuten leestijd
    Zonder klanten geen omzet, geen afname van producten of diensten. Zou de klant dan niet voorop moeten staan? Zou je niet de klant de beste ervaring moeten geven, zodat ze klant blijven? En sterker nog, fan worden zodat ze ook andere klanten voor je binnenhalen? Steven Van Belleghem schreef ‘De ruwe diamant’, over het bouwen van een sterke klantencultuur. 
    nieuws
    Marketing
    29 november 2023
    Managementboek Redactie
    2-3 minuten leestijd
    De Marketing Literatuur Prijs 2023 van Platform Innovatie in Marketing (PIM) gaat dit jaar naar AI in Marketing van Charida Dorder. De vakjury beoordeelt dit als het meest vernieuwende en relevante boek. Het is een wake-up call en een AI-praktijkhandleiding in één.
    recensie
    Marketing
    23 november 2023
    Marije Teerling
    3-4 minuten leestijd
    Customer experience (CX) heeft een enorme vlucht genomen. Vele organisaties zetten er vol op in. En toch blijft het lastig en complex. In ‘De Ruwe Diamant’ schetst Steven van Belleghem zijn inzichten. Geïllustreerd met inspirerende voorbeelden, maakt hij concreet waar CX echt om draait.
    preview
    Marketing
    20 november 2023
    Ken Veerman
    2-3 minuten leestijd
    Culturele organisaties zijn missiegedreven organisaties. Ook als het weinig opbrengt en het niet direct populair is, moeten we doen wat we doen. Dat vraagt een heel andere strategie dan het klantgedreven bedrijfsmodel waar we meestal vanuit gaan, zegt Ken Veerman. In ‘Vertellers, Geen Verkopers’ kijkt hij naar hoe je van die missie net je kracht maakt.
    recensie
    Marketing
    7 november 2023
    Annemarie Smits
    3-5 minuten leestijd
    ‘Maak werk van je boek’ van Daisy Goddijn is bedoeld voor ondernemers die een businessboek willen schrijven om dat als marketingmiddel in te zetten. Daisy Goddijn is eigenaar van uitgeverij Expertboek, schrijfcoach en auteur van inmiddels zes boeken. In dit boek legt ze haar aanpak uit en geeft ze tips en adviezen.
    recensie
    Marketing
    1 november 2023
    Jeanine Dijkhuis
    3-4 minuten leestijd
    Als je denkt dat je alles over goed versus slecht in Customer Experience nu wel gezien en gehoord hebt, heb je een tijdje geen boek van Steven Van Belleghem gelezen. Met zijn nieuwe boek ‘De Ruwe Diamant’ toont hij aan dat er nog steeds organisaties zijn die klantgerichtheid niet tot cultuur verheven hebben.
    boekenlijst
    Marketing
    30 oktober 2023
    Managementboek Redactie
    Acht boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2023. Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een podium bieden.
    interview
    Marketing
    16 oktober 2023
    Paul Groothengel
    7-10 minuten leestijd
    Het is zijn meest persoonlijke boek: met ‘De ruwe diamant’ put marketingexpert Steven Van Belleghem uitgebreid uit persoonlijke ervaringen om te laten zien hoe je als organisatie kunt uitgroeien tot een geslepen diamant. Een gesprek over onder andere de kracht van het Top Gun-effect, hoe AI de mens kan bijstaan, en enthousiaste nonnen. 
    preview
    Marketing
    6 oktober 2023
    Steven Van Belleghem
    2-3 minuten leestijd
    Steven Van Belleghems nieuwe boek, getiteld ‘De Ruwe Diamant’, heeft als doel elk bedrijf te transformeren tot een stralende diamant op vlak van klantgerichtheid. ‘Klantentrouw begint niet bij de klant, maar bij de bedrijven zelf’, schrijft hij in zijn preview.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden