OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
12 resultaten
recensie
Coaching en trainen
9 juli 2018
Martijn Anderson
3-4 minuten leestijd
In 2014 ging het Nederlands Elftal met brons naar huis na afloop van het Wereldkampioenschap voetbal in Brazilië. De weg er naartoe is door Hugo Logtenberg knap beschreven in De hand van Van Gaal.
recensie
Communicatie en media
6 juli 2018
Martijn Anderson
1-2 minuten leestijd
Is het mogelijk om 43 belangrijke theorieën in de geschiedenis van de communicatie samen te vatten in 86 pagina's? En dan geen A4-tjes maar bladzijden zo groot dat het boekje in je binnenzak past?
recensie
Organisatiekunde
18 oktober 2017
Martijn Anderson
3-4 minuten leestijd
StoryDoing voor organisaties is hèt naslagwerk voor organisaties die gedane klantbeloftes willen nakomen èn verzilveren. Ook organisaties die nog geen idee hebben hoe ze zich kunnen onderscheiden worden in het boek op weg geholpen.
recensie
Marketing
4 juli 2017
Martijn Anderson
3-4 minuten leestijd
Customer Journey Optimalisatie is een overzichtelijk, niet te dik boek voor wie wil weten wat de customer journey is en voor wie wil ontdekken hoe hij/ zij de customer journey van zijn/ haar klanten kan optimaliseren.
recensie
Strategisch management
22 mei 2017
Martijn Anderson
3-4 minuten leestijd
In zijn nieuwste boek vertelt Gijs van Wulfen ons over nut en noodzaak van innovatie binnen je bedrijf. De achterkant van Innoveer jezelf belooft een praktisch 6-stappenplan om jezelf en je werk te innoveren.
recensie
Psychologie
6 april 2017
Martijn Anderson
2-3 minuten leestijd
Het boek MINDF*CK van Victor Mids en Oscar Verpoort is zo goed dat het zichzelf kan laten verdwijnen. Om vervolgens weer - geheel onverwachts ;) - te verschijnen in de kamer van mijn zoon.
recensie
Coaching en trainen
6 januari 2017
Martijn Anderson
2-3 minuten leestijd
Op zolder staat bij mij thuis een grote kast met spellen, vaak ingepakt in een grote doos. Een doos die, als je hem openmaakt, vooral vol zit met lucht. Wij - jij en ik - kopen vaak letterlijk lucht.
recensie
Algemeen management
19 oktober 2016
Martijn Anderson
3-4 minuten leestijd
Wie met- en voor mensen werkt en zich wil laten inspireren, of dat nou in de automotive branche, de zorgsector of een kapsalon is, kan veel inspiratie halen uit de hospitality industrie. Het lezen van De zeven regels van meneer Reimers, opgetekend uit de mond van een doorgewinterde hospitality veteraan zoals meneer Reimers, is dan ook een aanrader.
recensie
Internet en social media
10 oktober 2016
Martijn Anderson
2-4 minuten leestijd
De Amerikaanse Brenda Bernstein is professioneel ‘Resume & LinkedIn Profile Writer’ en auteur van het boek Maak een KILLER LinkedIn-profiel.
recensie
Marketing
23 september 2016
Martijn Anderson
Een paar simpele handelingen op de smartphone uitvoeren. Meer hoeft een gast of klant van uw organisatie niet te doen om zijn ongezouten mening over uw organisatie de wereld in te sturen. Het drenken van uw product (diensten, goederen) in een alles lekker makende marketingsaus gaat daarom al een tijdje niet meer op.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
22 februari 2013
Martijn Anderson
Over de werking van het brein is veel gezegd en geschreven. 'Breinwijzer' van John Cliteur serveert de krenten uit de pap. Inclusief een paar goed bewaarde geheime ingrediënten.
recensie
Strategisch management
27 juni 2012
Martijn Anderson
Het boek 'Nieuwe producten en diensten bedenken' van Gijs van Wulfen vormt een compleet naslagwerk voor wie zijn of haar product wil vernieuwen of een geheel nieuw product wil ontwikkelen. Rode draad vormt de VOORT-innovatiemethode. Het geheel is rijkelijk geïllustreerd met praktijkvoorbeelden en –ervaringen.