Het boek Online Brand Identity werd door de jury geprezen als meest vernieuwende en relevante marketingboek van het afgelopen jaar. Juryvoorzitter Hans Molenaar: ‘Online Brand Identity van Joris Merks heeft als visie dat over een handvol jaren vrijwel alle advertising en marketing digitaal en geautomatiseerd wordt gepland, verhandeld en uitgevoerd. Waarbij communicatie een stuk beter kan worden afgestemd op de ontvanger, die zelfs invloed krijgt op de propositie. Display advertising maakt een revolutie door. De targetting-mogelijkheden nemen enorm toe. Nu is het de uitdaging aan de marketeers dit zodanig in te zetten dat het de ontvanger niet irriteert. Sterker nog, interesseert… Joris legt concreet de link tussen digital branding marketeers en de conversiemarketeers en zet daarmee een marketingvisie neer die zowel praktijk als strategisch te benaderen is.’
Al eerder hadden wij een interview met Joris Merks-Benjaminsen, u kunt dat hier lezen.
Over Pierre Pieterse
Pierre Pieterse was tot februari 2022 hoofdredacteur van Managementboek Magazine.