Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Creativiteit Hoe? Zo!

'Creativiteit HOE?ZO!' is een inspirerend handboek door een geslaagde combinatie van inzicht, uitdaging en vooral uitnodiging tot actie. De auteur neemt je, luchtig aangevuld met verrassende voorbeelden, spelenderwijs mee in de theorie van het creatieve denken.

Peter van der Mark | 7 mei 2003 | 1-2 minuten leestijd

Vanuit de theorie kun je, door praktische verwijzingen, op elk moment beslissen om te verdiepen of juist zelf aan de slag te gaan. Door een grote verscheidenheid aan oefenmodules, leerzame opgaven en handige checklists stimuleert 'Creativiteit HOE?ZO!' zelfwerkzaamheid!

Het aardige is dat je vervolgens vanuit de opgedane praktijkervaring steeds nieuwe verwijzingen en tips vindt voor een aanvullende toelichting. Hierdoor ontdek en ervaar je nieuwe inzichten op bestaande vraagstukken.

Verder is 'Creativiteit HOE?ZO!' voorzien van inspirerende foto's en teksten hetgeen bijdraagt tot het ontwikkelen van je creatieve vaardigheden. Zo gaan theorie en praktijk vloeiend in elkaar over en wordt het boek een echt handboek voor een schitterende ontdekkingsreis in je eigen creativiteitsvermogen.

Het boek biedt echter geen pasklaar antwoord op creativiteitsvraagstukken. Het geeft hooguit richting en stimuleert praktische toepassingen met handige tips en voorbeelden. Oefening, vergezeld met een behoorlijke dosis geduld, baart hier duidelijk de kunst. Maar de doorzetter wordt beloond met een schat aan nieuwe invalshoeken en ideeën.

Als creatief idee stel ik voor om de volgende uitgaven te voorzien van een uitneembare checklist of enkele 'brainstorm' kaarten (voorzien van spelregels en tips per activiteit) om de eerste schreden in de praktijk nog verder te vereenvoudigen. Wat mij betreft een echte aanrader voor wie op zoek is naar net die andere oplossing.

Over Peter van der Mark
Peter van der Mark is algemeen directeur bij Aspa Kantoorinrichting

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden