Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Altijd al iets van plan?

'Altijd al iets van plan?' behandelt het proces van het onderkennen van een grote persoonlijke wens tot de realisatie daarvan. De auteur Rob Coppenhagen heeft zijn eigen ervaringen geboekstaafd. In de periode dat hij het onderwerp voor het boek 'Creatieregie' (Scriptum, 2002) vorm gaf kwam hij in aanraking met meerdere 'reisgenoten' die hetzelfde proces hebben doorlopen. 

Bertrand Weegenaar | 28 november 2004

Hun verhalen zijn verweven in het boek: Ton Verlind, Jeroen Krabbe, Dorine Vos, Marco Mout, Hans Slewe en Aliex Talen. Wat dit boek onderscheidt van andere is niet de basis: wens iets moois te ondernemen, concreet maken, plannen en uitvoeren. Coppenhagen gaat vooral theoretisch diepgaand in op het creatieproces aan de hand van het CreatieLemniscaat. Hierin worden 4 krachten die samen het creatieproces vormen beschreven: vorm, verbinding, voeding en beeldkracht (meer info op de website van Kernkonsult: www.kernkonsult.nl)

De theoretische slag in het boek is niet het meest interessante deel. Dit wordt gevormd door de oefeningen. Coppenhagen stuurt de lezer door een groot aantal opdrachten waarmee een journaal wordt opgebouwd. Alle aspecten van het plan en de eigen argumentatie kan over nagedacht worden. Leuk is de bijbehorende tool: het 4D-denkraam (www.4ddenkraam.nl). Dit wordt meer uitgewerkt door de ondersteunende website: www.altijdalietsvanplan.nl waar ook een journaal aangemaakt kan worden (mogelijkheden om de lay-out van de journalen aan te passen zou een mooie extra functionaliteit zijn). Al met al: voor mensen die altijd al iets van plan zijn is dit een goed opgezet boek dat veel aspecten van het avontuur onder de loep neemt.

Over Bertrand Weegenaar

Bertrand Weegenaar is als hogeschooldocent HBO-ICT werkzaam op Windesheim. Zijn voorliefde ligt bij de onderwerpen strategie, marketing, geschiedenis; biografieën en internet; e-business. 

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden