Vanaf de eerste bladzijde wil je niets liever dan zo snel mogelijk bij de laatste bladzijde terecht komen. Tegelijkertijd leest het zo heerlijk en geeft het oneindig veel inspiratie waardoor je niet wilt dat er een einde aan het boek komt. De inhoud van het boek is typisch Feike. Zo simpel en daarom ook gelijk zo moeilijk toe te passen. Hij heeft helemaal gelijk dat het eigenlijk een kwestie van normaal doen is, maar waarom doen we dat dan niet? Met name zijn benadering om te leren van je complimenten in plaats van de klachten is voor menig organisatie een eye-opener. We zijn gewend om vanuit de klachten te kijken en daar op te sturen. Tevens ben ik bijzonder gecharmeerd van zijn visie om te stoppen met die zinloze enquêtes. Als je erbij stilstaat, is er inderdaad vrijwel niemand die het leuk vindt om aan een enquête mee te werken. Waarom doen we het dan zo vaak? Tijdens het lezen van dit boek krijg je zin om te gaan werken. Continue prikkels om enthousiasmerende activiteiten te gaan ontplooien. Precies als de titel zegt. Eigenlijk zou het boek verplichte kost moeten zijn voor iedereen die met Klanten te maken heeft. Waarschuwing: zorg voor pen en papier in de buurt tijdens het lezen.
Recensie
Het inspiratieboek voor klanthousiasme
Met bijzonder veel plezier heb ik Het Inspiratieboek voor Klanthousiasme gelezen. Feike had me gewaarschuwd om het niet in één keer te doen, maar die waarschuwing heb ik in de wind geslagen. Eenmaal begonnen, kon ik niet meer stoppen.
Werner Roest
|
13 augustus 2013