Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

De commerciële revolutie - Een goede start

De klanten van tegenwoordig zijn veeleisender dan ooit als het gaat om verwachtingen van service en een passend aanbod. Een verkoopproces inrichten zonder op tal van manieren gebruik te maken van internet is ondenkbaar.

Daniëlle de Jonge | 22 mei 2017 | 2-3 minuten leestijd

Met de millennials is er een gigantische groep kopers op de markt gekomen die u als bedrijf graag wilt verleiden zaken met u te doen. Het zijn zomaar een aantal redenen die de noodzaak weergeven om commercie vanaf nu anders aan te pakken. Niks doen is geen optie. Denken dat het in uw branche niet zo'n vaart loopt is een grote denkfout. Want dat er al veel veranderd is staat vast. Dat er nog veel meer gaat veranderen eveneens. Niet morgen, maar nu. Tijd dus voor een heuse revolutie volgens auteur Wessel Berkman in zijn nieuwste boek De commerciële revolutie. Geen evolutie dus, want dat gaat te langzaam in de exponentiële groeifase waarin we zitten.

In de workshops en trainingen die ik geef benadruk ik constant dat het verkopen dat we kennen van de achterliggende decennia niet meer bestaat. Natuurlijk, er worden nog steeds gesprekken met klanten gevoerd, we doen nog steeds onze uiterste best om de klant blij te maken en ook relatiebeheer blijft onverminderd van belang. Alleen de manier waarop heeft een grote draai gemaakt. Berkman zet in zijn boek kort en duidelijk uiteen welke ontwikkelingen er zijn op het vlak van de economie - veel nieuwkomers als concurrentie bijvoorbeeld - en de klant die aan de macht is. Ook millennials komen aan bod, omdat zij veel waarde hechten aan onder meer de maatschappelijke gedrevenheid van uw bedrijf en digitalisering voor hen een vanzelfsprekendheid is. Tot slot benoemt hij de ontwikkelingen in bedrijven, waar ‘customer centric' denken centraal hoort te staan. De klantsuccesportfolio is vervolgens een mooie vervanging van het voormalige businessplan.

Met die wetenschap maakt Berkman een heel toegankelijke en praktische doorstap naar de drie pijlers om uw bedrijf op orde te brengen voor de nieuwe aanpak. Geheel terecht is de eerste pijler social selling, een must voor ieder bedrijf. Leads genereren, opvolgen, vertrouwen opbouwen en meer staat uiteengezet in de bijbehorende blauwdruk. De tweede pijler - salesart-experience - laat zien hoe het verkoopgesprek is veranderd. Fan4Fan is als derde pijler de wijze waarop u van klanten verkopers maakt. Want als zij enthousiast over uw bedrijf zijn, dan helpen ze u maar wat graag aan nieuwe klanten. De onderwerpen komen op enthousiasmerende wijze voorbij in dit mooi vormgegeven boek De commerciële revolutie. Met hier en daar een test om te kijken hoe uw bedrijf er voor staat. Een goede start om er voor te zorgen dat u onderdeel bent van deze revolutie!

Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantrelaties en helpt als spreker & trainer bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Zij schreef de bestsellers Verleid de klant, Human2Human: de nieuwe klantrelatie en Extreem klantgericht. www.danielledejonge.nl

Over Daniëlle de Jonge

Daniëlle de Jonge – spreker, trainer en bestsellerauteur. Helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden