Lees verder
Armand Govers is van origine marketingstrateeg en het ‘ertoe (blijven) doen’ van organisaties vormt tot op de dag van vandaag de leidraad in zijn werk als (intern) adviseur en (interim) manager.
Meer over Armand GoversEen toekomstbestendige organisatie
Gebonden Nederlands 2018 1e druk 9789001878863Samenvatting
Een toekomstbestendige organisatie biedt een uniek perspectief op management van organisaties door de combinatie van klassieke en nieuwe methodes.
'Een toekomstbestendige organisatie' is een gloednieuw studieboek dat toekomstige managers duidelijke handvatten biedt om organisaties wendbaarder en omgevingsgerichter te maken, met permanente oplossingen voor veel voorkomende problemen binnen de gangbare organisatiestructuren en -processen.
Deel A van 'Een toekomstbestendige organisatie' schetst hoe de digitale revolutie en maatschappelijke evolutie aanjagers zijn van snelle en vaak onvoorspelbare ontwikkelingen in de marktomgeving. Met in steeds meer sectoren een ongekende dynamiek en turbulentie tot gevolg. Hierbinnen overleven alleen nog organisaties die met een brede blik naar buiten de nieuwe realiteit omarmen en ambitie tonen.
In deel B wordt een integrale visie op het 'futureproof' maken van organisaties ontvouwd. Waarmee organisaties met behoud van de eigen identiteit, adaptief en wendbaar binnen hun ecosysteem kunnen manoeuvreren. In een 'aanvalsplan' voor duurzaam succes worden drie speerpunten resp. één kritische succesfactor gehanteerd: Authenticity, Alignment, Agility en Alliances.
De aanpak combineert de bekende managementstrategiescholen met recente methodes op het gebied van businessmodelling en start-up denken én de nieuwste ideeën op het vlak van meervoudige waardecreatie. Hierbinnen zijn actuele concepten uit met name de disciplines marketing, communicatie en human resource management verweven.
Een grote diversiteit aan herkenbare cases maakt helder hoe uiteenlopende organisaties succesvol invulling geven aan hun missie en met behoud van hun 'license to operate' anticiperen op de kansen en bedreigingen in de nieuwe werkelijkheid.
Het boek helpt studenten Bedrijfskunde MER, Commerciële Economie en Moderne Bedrijfsadministratie verbanden leggen binnen hun curriculum. En laat studenten Communicatie, Personeel & Organisatie, Informatica, Milieu en Techniek hun toekomstige werkgebied in bedrijfskundig perspectief plaatsen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Armand Govers
Inhoudsopgave
Deel A: Nieuwe werkelijkheid maakt transformatie urgent
1. Verandering van tijdperk: de nieuwe werkelijkheid
2. Marketingoriëntaties en waardedisciplines
3. Netwerkoriëntatie en synergie
4. Maatschappelijke oriëntatie en Meervoudige Waardecreatie
Deel B: Authenticity, Alignment, Agility & Allies
5. Authenticity: weten wat je waard bent
6. Alignment: van waarde zijn
7. Agility: van waarde blijven
8. Allies: samen van meerwaarde zijn
Bijlage: Rijnlands en Angelsaksisch besturingsmodel
Literatuur
Illustratieverantwoording
Register
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan