Lees verder
Wouter de Vries jr. is sinds 1992 werkzaam aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Hij doceert daar het vak Dienstenmarketing.
Meer over de auteursDienstenmarketingmanagement
Gebonden Nederlands 2018 7e druk 9789001886820Samenvatting
'Dienstenmarketingmanagement' is al 25 jaar het standaardwerk voor marketingmanagement in de dienstensector. Het boek biedt een gestructureerd overzicht van de ontwikkeling en uitvoering van marketingbeleid bij dienstverleners. In acht hoofdstukken worden modellen en theorieën behandeld die in het laatste hoofdstuk het gezamenlijke (diensten)marketingplan vormen. Het uitgangspunt van het boek is het schrijven van een marketingplan en/of scriptie aan de hand van modellen en theorieën. Daarnaast geeft het inzicht in de ontwikkeling en uitvoering van marketingbeleid bij dienstverleners, zoals banken, verzekeraars, uitzendbureaus, ziekenhuizen en het onderwijs.
Nieuw in deze zevende editie is een hoofdstuk over de marketingmix en de opzet van de omgevingsanalyse. Ook is er meer aandacht voor eventuele scriptieonderwerpen en te combineren modellen. Nieuwe termen en referrals retourzending, credibility, vlogs en blockchains zijn opgenomen.
‘Dienstenmarketingmanagement’ is geschikt voor uiteenlopende hbo-opleidingen waaronder Commerciële Economie, Media- en entertainmentmanagement en Small Business en Retail Management
Op de website biedt de uitgever digitale ondersteuning voor studenten en docenten bij dit boek. De unieke code voor in dit boek geeft toegang tot onder andere:
- Toetsvragen met feedback
- PowerPoints met figuren en getallen
- Toets-op-maat voor docenten
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Wouter de Vries jr.
Over Ton Borchert
Inhoudsopgave
1. Wat is dienstenmarketingmanagement?
2. Implementatie: invulling van de marketingmix
3. Het analyseren van de dienstenomgeving
4. Strategie
5. Kwaliteit en kwaliteitsperceptie
6. De klant
7. Relaties en relatiemarketing
8. Het marketingplan
Literatuuroverzicht
Illustratieverantwoording
Noten per hoofdstuk
Register
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan