Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Organisatiekunde Ondernemen in allianties en netwerken
Ondernemen in allianties en netwerken
Ondernemen in allianties en netwerken
Jaap Boonstra hoogleraar organisatieverandering Esade Business School, Barcelona Meer over Jaap Boonstra
De boekenkast van Jaap Boonstra, zelfbewust en ervaren Eline Crijns 1 january 2010 Hij is gepokt en gemazeld in het schrijfproces en heeft een indrukwekkende hoeveelheid publicaties op zijn naam staan, waarvan vele een succes zijn. De boekenkast van Jaap Boonstra. Lees het volledige artikel
Jaap Boonstra

Ondernemen in allianties en netwerken

Een multidisciplinair perspectief

Gebonden Nederlands 2007 9789013049190
5 beoordelingen
Verwachte levertijd ongeveer 10 werkdagen
74,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Interorganisatorische samenwerking in netwerken is een belangrijke factor achter het innovatievermogen van bedrijven. Steeds meer bedrijven maken gebruik van strategische allianties om producten of markten te ontwikkelen, kennis te verwerven of risico's en investeringen te delen. Deze ontwikkeling is snel gegaan, maar toch zijn niet alle samenwerkingsverbanden succesvol. De dynamiek is immers vaak onvoorspelbaar.

Uit de bijdragen in dit boek blijkt bovendien dat er vele vormen bestaan van allianties en netwerken. Ieder vakgebied kiest zijn eigen invalshoeken en levert eigen inzichten:
- Het organisatiekundig perspectief gaat in op innovatie in netwerken;
- Het bedrijfskundig perspectief belicht het formeren en functioneren van allianties;
- De bestuurskunde neemt samenwerking tussen publieke en private instellingen onder de loep;
- Het sociaal-wetenschappelijk perspectief bekijkt de spanningen in inspiraties in samenwerking.

'Ondernemen in allianties en netwerken' brengt de verschillende invalshoeken samen en slaat een brug tussen theorie en praktijk. Meer dan dertig auteurs bieden vanuit een multidisciplinair perspectief theorieën en inzichten om de dynamiek van samenwerking tussen organisaties beter te begrijpen en succesvol te maken. Praktijkbeoefenaars delen hun ervaringen en het boek besluit met een overzicht van succesvoorwaarden en een beschrijving van paradoxen die behulpzaam kunnen zijn bij het formeren, functioneren en transformeren van allianties en netwerken.

Specificaties

ISBN13:9789013049190
Trefwoorden:samenwerking, ondernemen, strategische allianties, organisatiekunde
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:349
Uitgever:Management Impact
Druk:1
Verschijningsdatum:21-5-2014
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Lezersrecensies

3.8 van de 5
5 stemmen
1
2
2
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

boekenkast
De boekenkast van Jaap Boonstra, zelfbewust en ervaren
Eline Crijns 1 januari 2010 Jaap Boonstra is gepokt en gemazeld in het schrijfproces en heeft een indrukwekkende hoeveelheid publicaties op zijn naam staan, waarvan vele een succes zijn. De loopbaan van Boonstra lijkt vanzelfsprekend te verlopen, maar een aantal toevallige ontmoetingen, keuzes en kantelpunten zijn zeer bepalend geweest voor waar hij nu staat. Zijn opvoeding en ervaringen hebben hem gemaakt tot wat hij nu is. Zijn boekenkast is naar eigen zeggen een weerslag van hemzelf: gevarieerd en geordend. Met name de werkkant van de boekenkast is goed georganiseerd – net zoals hij de vele activiteiten waaruit zijn werk bestaat goed organiseert.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Jaap Boonstra

Jaap Boonstra is hoogleraar ‘Organisatieverandering en leiderschap’ bij ESADE Business School in Barcelona (Spain) en WU, Vienna University for Economics and Business. Hij is in Nederland verbonden aan de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur (NSOB). Jaap werkte eerder als hoogleraar ‘Organisatieverandering’ aan de Universiteit van Amsterdam en als rector van Sioo, Interuniversitair centrum voor organisatie- en veranderkunde. Als zelfstandig en onafhankelijk adviseur is Jaap betrokken bij veranderingsprocessen in internationale ondernemingen en bedrijfsnetwerken in Nederland, Duitsland en Spanje. Daarnaast zet hij zich in voor maatschappelijke organisaties die zich willen kwalificeren voor de toekomst. Jaap heeft talloze publicaties op zijn naam staan over organisatieverandering, innovatieprocessen, leiderschap, strategische besluitvorming, en machtsprocessen in organisaties. Recent publiceerde hij als schrijver of redacteur meerdere boeken waaronder Leiders in cultuurverandering (Van Gorcum, 2014), Veranderen van Maatschappelijke Organisaties (Business Contact, 2017), Perspectieven op Veranderen (Vakmedianet, 2018), Perspectieven op Leiderschap (Vakmedianet, 2018) en Veranderen als Samenspel (Vakmedianet, 2018). Bij dit laatste boek is ook een uitgebreide website beschikbaar en het boek verschijnt ook in het Engels en Spaans.

Andere boeken door Jaap Boonstra

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord

1 Ondernemen in allianties en netwerken
Een multidisciplinair perspectief
Jaap Boonstra

ORGANISATIEKUNDIG PERSPECTIEF

2 Netwerken en innovatieve prestaties
Overzicht van theorie
Leon Oerlemans en Patrick Kenis

3 Schipbreuk bij innovatie in toeleveringsnetwerken
Bevindingen uit onderzoek
Henk Akkermans

4 Innovatie en vertrouwen in netwerken
Een verdiepende casestudie
Gerhard Smid, Katinka Bijlsma-Frankema en George Bernaert

BEDRIJFSKUNDIG PERSPECTIEF

5 Alliantiemanagement
Theorie en praktijk
Ard-Pieter de Man en Geert Duysters

6 Behouden en verbreken van allianties
Bevindingen uit onderzoek
Simona Spedale-Latimer, Frans van den Bosch en Henk Volberda

7 Alliantievaardigheden als kerncompetentie
Een verdiepende casestudie
John Bell en Charmianne Lemmens

8 Alliantiemanagement in maatschappelijke markten
Bevindingen uit praktijkreflecties
Frank Beemer, Theo Camps en Niels Kastelein

BESTUURSKUNDIG PERSPECTIEF

9 Publiek-private samenwerking in Nederland
Overzicht van theorie en praktijk
Erik-Hans Klijn en Mark van Twist

10 Vormgeven aan publiek-private samenwerking
Bevindingen uit de praktijk
Jeroen in 't Veld

11 Spanningen in organisaties met publieke en private relaties
Een verdiepende casestudie
Philip Karré en Roel in 't Veld

SOCIAALWETENSCHAPPELIJK EN PSYCHOLOGISCH PERSPECTIEF

12 Samenwerkingsrelaties over organisatiegrenzen
Theorie en praktijk
Sandra Schruijer en Leopold Vansina

13 Bewuste en onbewuste processen van samenwerken
Overzicht van theorie en praktijk
Erik van de Loo

14 Bestuurders in samenwerkingsverbanden
Bevindingen uit onderzoek
Edwin Kaats en Wilfrid Opheij

15 Leren samenwerken bij veranderen en innoveren
Bevindingen uit onderzoek
Arienne van Staveren

PRAKTIJKREFLECTIES

16 Allianties voor een betere wereld
Een verdiepende casestudie
Thea Hilhorst, Joost Oorthuizen en Katrien Termeer

17 Grensoverschrijdend samenwerken
Praktijkervaringen vanuit de systemische benadering
Esther Veldhuijzen van Zanten

18 Essenties van alliantiekunde
Reflecties vanuit de praktijk
Maarten Königs

TERUGBLIK EN VOORUITBLIK

19 Samenwerken in allianties en netwerken
Spelen met paradoxen
Jaap Boonstra
Auteurs

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De nieuwe maakbaarheid
    Ben Dankbaar
    De nieuwe maakbaarheid
    € 44,95
  • Philosophy and Organization
    Campbell Jones
    Philosophy and Organization
    € 57,50
  • Managing to collaborate
    Chris Huxham
    Managing to collaborate
    € 58,88
  • Dynamics of Organizational Change and Learning
    Jaap Boonstra
    Dynamics of Organizational Change and Learning
    € 237,41
  • Presteren met processen
    Daan Dorr
    Presteren met processen
    € 37,95
  • Bouwstenen van management en organisatie
    Jan Eppink
    Bouwstenen van management en organisatie
    € 72,05

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Ondernemen in allianties en netwerken

        Ondernemen in allianties en netwerken
        Jaap Boonstra
        /