Lees verder
hoogleraar Psychologie en Marketing aan de Arizona State University.
Meer over Robert CialdiniInvloed - De geheimen van het overtuigen
De wereldwijde klassieker
Paperback Nederlands 2016 6e druk 9789024404728Samenvatting
Welke mechanismen zorgen ervoor dat jij ja zegt tegen een aanbieding waar je eigenlijk niet op zat te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van jou gedaan willen krijgen? En hoe kun jij deze technieken zelf ook toepassen?
Het gaat in biologisch opzicht om vaste gedragspatronen; complexe reeksen gedragingen die zich telkens in haast precies dezelfde volgorde afspelen, bijvoorbeeld bij het beschermen van het territorium, het hofmaken van een partner of het zorgen voor het nageslacht. Het interessantste hieraan is de manier waarop het mechanische gedrag in werking wordt gesteld: de sleutelprikkel.
Aan de hand van boeiende theorie en herkenbare praktijkvoorbeelden laat Robert Cialdini in deze internationale bestseller zien hoe beïnvloeding werkt. Hij ging daarvoor drie jaar undercover bij autodealers, fondsenwervers, reclamemakers en telemarketeers.
Daar ontdekte hij dat het geheim van succesvol overtuigen in zes eenvoudige principes schuilt:
- wederkerigheid
- consistentie
- sociaal bewijs
- sympathie
- autoriteit
- schaarste
Specificaties
Expertrecensies (5)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (4)
Over Robert Cialdini
Inhoudsopgave
1. Beinvloedingswapens
2. Wederkerigheid: het aloude geven en nemen... en nemen
3. Commitment en consistentie: innerlijke spookbeelden
4. Sociale bewijskracht: de waarheid, dat zijn wij
5. Sympathie: de vriendelijke dief
6. Autoriteit: geregisseerd respect
7. Schaarste: de regel van het tekort
8. Onmiddellijke invloed: primitieve volgzaamheid in een automatisch tijdperk
Literatuur
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan