Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Van Winst naar Waarde

Door stakeholder engagement naar langetermijnwaardecreatie

Paperback Nederlands 2022 9789024450732
Nog niet verschenen, verwacht op 09‑11‑2022
32,95

Samenvatting

De aandeelhouder staat niet langer op één. Organisaties moeten niet alleen (financiële) winst maken voor de aandeelhouder, maar ook (maatschappelijke) waarde creëren voor álle stakeholders. Dat is uiteindelijk het bestaansrecht van organisaties op lange termijn.
Bedrijven en organisaties moeten hun aandacht verleggen van winst voor de aandeelhouder naar waarde voor alle stakeholders.

Niet alleen in woorden, maar zeker ook in daden. Nieuwe Europese regelgeving verplicht organisaties naast hun financiële verslaglegging ook te rapporteren over de impact op Environment, Social en Governance (ESG). Veel bestuurders worstelen met de manier waarop ze met deze ontwikkeling moeten omgaan. Dit boek geeft hen hiervoor de benodigde handvatten.

In Van Winst naar Waarde staat auteur Frank Peters stil bij de opkomst van het stakeholderkapitalisme en hoe bedrijven en hun bestuurders kunnen voldoen aan de verwachtingen en waarden en normen van alle belanghebbenden. Hij schetst een roadmap voor de omslag van winst naar waarde, door via stakeholder engagement te voldoen aan de ESG-richtlijnen die vanaf 2023 gelden.

Dit boek biedt ondernemers, bestuurders, managers en commissarissen praktische lessen over stakeholder engagement en langetermijnwaardecreatie. Samen vormen ze de basis van de license to operate voor organisaties.

Specificaties

ISBN13:9789024450732
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:208
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:9-11-2022
Hoofdrubriek:Organisatiekunde
ISSN:

Over Frank Peters

Frank Peters is oprichter en mede-eigenaar van VIRTUS Communications (2014). Daarvoor gaf hij bijna 19 jaar leiding aan de Nederlandse vestiging van het internationale PR-netwerk Porter Novelli. Hij zit ruim 30 jaar in het communicatievak en zijn specialismen zijn reputatiemanagement, issuemanagement en crisiscommunicatie. Vanuit zijn bureau VIRTUS Communications geeft Frank strategisch advies aan opdrachtgevers in het bedrijfsleven, non-profit en de overheid. Daarnaast adviseert hij individuele bestuurders en family offices. Frank is onder meer lid van de raad van advies van SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie) van de Universiteit van Amsterdam en voormalig bestuurslid van SIRE (Stichting Ideële Reclame) en de Beroepsvereniging voor Communicatie (Logeion). Frank doceert op zijn vakgebied aan een aantal universiteiten en business schools in binnen- en buitenland. Eerder verschenen van hem de boeken Reputatie onder druk, What are they saying about you?, Mediatraining voor iedereen, Crisiscommunicatie voor iedereen, Reputatiemanagement voor iedereen en Spanning rond de boardroom samen met Eric Heres.

Andere boeken door Frank Peters

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Van Winst naar Waarde