Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Onbewuste vooroordelen

Herken en overwin je biases en versterk de verbinding in je team

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2022 1e druk 9789047015543
Voormalig top 100Totaal 29 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Onbewuste vooroordelen komen nog altijd veel voor op de werkvloer. De hr-professional die de voorkeur geeft aan iemand met de opleiding die hij zelf gedaan heeft. De manager die bij iedere jonge vrouwelijke sollicitant vooral vreest dat ze binnenkort zwanger wordt. En niet te vergeten onze onbewuste aannames over mensen uit andere culturen.

Deze onbewuste aannames doen zelden recht aan de ander en in deze tijd verlangen we terecht van onszelf dat we ze onderkennen en er iets aan doen. Daar wordt iedereen beter van. De leiderschapsexperts van FranklinCovey laten overtuigend zien dat medewerkers opbloeien wanneer onbewuste vooroordelen op de werkvloer plaatsmaken voor wederzijds begrip en oprechte belangstelling.

Met meer dan dertig unieke tips en tools om je eigen onbewuste biases te reframen en met je team tot meer verbinding en betere resultaten te komen.

Specificaties

ISBN13:9789047015543
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:304
Druk:1
Verschijningsdatum:14-1-2022
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (3)

recensie
Onbewuste vooroordelen - ‘Praktisch en goed leesbaar’
Peter de Roode | 5 april 2022
‘Onbewuste vooroordelen’ gaat over onbewuste bias, ook wel impliciete of cognitieve bias genoemd. De auteurs geven aan dat onze onbewuste bias in strijd is met de waarden die we belijden. Het bekende A zeggen en B doen. In een goed leesbaar boek met praktijkvoorbeelden trakteren ze de lezer op praktische handvatten in de vorm van checklists en reflectievragen. 
Lees verder
recensie
Onbewuste vooroordelen - ‘Helpt bias te overwinnen’
Liesbeth Tettero | 11 maart 2022
'Het verminderen van bias kan je team en je organisatie helpen beter resultaten te behalen. Zo simpel is het.’ Met dit statement als uitgangspunt schreven Pamela Fuller en Mark Murphy (van het internationale leiderschapsbureau FranklinCovey) samen met Anne Chow (CEO van AT&T business) een boek over bias: onbewuste vooroordelen. Over hoe je ze herkent, maar vooral: hoe je ermee omgaat. 
Lees verder
recensie
Onbewuste vooroordelen - Een grondig werk
Henk Jan Kamsteeg | 28 februari 2022
Alsof er een manuscript van wijlen Stephen Covey in een kluis is gevonden. ‘Onbewuste vooroordelen’ is in alles een boek van het bureau FranklinCovey: grondig, duidelijk en gevuld met de nodige verklarende modellen. Het boek van Pamela Fuller hoort dan ook thuis in de boekenkast van alle leidinggevenden die hun rol serieus nemen. Maar eerst goed lezen uiteraard!
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (1)

interview
Diversiteit kan best een zetje in de rug gebruiken
Jeroen Ansink 1 maart 2022 Bias komt in de beste organisaties voor, zeggen Jolanda Prijs en Laura te Hennepe in ‘Onbewuste vooroordelen’. Het FranklinCovey-boek is een manifest voor het creëren van een inclusieve cultuur waarin iedereen zich thuis voelt. ‘Nieuwkomers op de arbeidsmarkt hechten vaak meer waarde aan een veilige werkomgeving dan aan een auto van de zaak.’

Over Pamela Fuller

Diversiteitsonderzoeker Pamela Fuller is FranklinCovey’s expert op het gebied van vooroordelen.

Andere boeken door Pamela Fuller

Over Mark Murphy

Mark Murphy is senior consultant bij FranklinCovey.

Andere boeken door Mark Murphy

Over Anne Chow

Anne Chopw is CEO van At&t Business en de eerste vrouw van kleur in deze positie binnen het bedrijf.

Andere boeken door Anne Chow

Inhoudsopgave

Woord vooraf 7
Voorwoord bij de Nederlandstalige editie 9
Inleiding 13

Deel 1 – Bias herkennen 31
1 – Verken je identiteit 35
2 – De neurowetenschap begrijpen 50
3 – Herken de bias valkuilen 65
4 – Doe aan mindfulness 80

Deel 2 – Het versterken van verbinding 91
5 – De focus op erbij horen 94
6 – Het inzetten van nieuwsgierigheid en empathie 115
7 – Gebruik de kracht van netwerken 129
8 – Moeilijke gesprekken voeren 143

Deel 3 – Maak moedige keuzes 163
9 – Wat is moed? 166
10 – De moed om bias te onderkennen 180
11 – De moed om met bias om te gaan 191
12 – De moed om je te verbinden 206
13 – De moed om een pleitbezorger te zijn 218

Deel 4 – De toepassing in de talentcyclus 231
14 – Werving en selectie 240
15 – Bijdragen en betrokkenheid creëren 257
16 – Promotie maken 270

Conclusie 281
Noten 291
Over de auteurs 297
Register 299

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Onbewuste vooroordelen