Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Businessetiquette 3.0

Zorg dat het klikt

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 9789052618630
Verkooppositie 2467448 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Enkele opmerkelijke resultaten uit het Businessetiquetteonderzoek dat onder 777 directeuren en managers, onder andere via Twitter, is gehouden voor dit boek:

- 70% vindt dat businessetiquette de basis vormt voor een respectvolle omgang met elkaar.
- 80% vindt communicatieregels de belangrijkste etiquette.
- Zelf scoren we het slechtst op sociale mediaetiquette en (inter)culturele etiquette.
- Van onze collega's vinden we dat ze het slechtst zijn in kledingetiquette en sociale media-etiquette.
- Aan onze zakelijke etiquette moeten we het hardst werken geeft 40% aan.
- Bij 62% komt etiquette het best tot uiting tijdens zakelijke afspraken.
- 20% past de etiquette ook bewust toe in de omgang met collega's.
- 69% vindt dat de werkgever sociale mediarichtlijnen moet opstellen.
- Internationaal gezien vinden wij onszelf (Nederlanders dus) het slechts met etiquette omgaan. De landen waarmee we het meest zaken doen, vinden dit belangrijker en passen het beter toe.
- 45% denkt dat de etiquette in de toekomst belangrijk blijft en 35% denkt dat het belangrijker wordt.

Meer dan 100 etiquetteadviezen en -regels in een verfrissend handboek waarmee u elk intermenselijk zakelijk en ethisch dilemma kunt aanpakken. Hoe gaat u met elkaar om en hoe maakt u een goede indruk?

De 'hotste' etiquette van dit moment, zoals personal branding, sociale media, internationale etiquette, gedragsregels op de werkvloer, communicatietechnieken en nog veel meer. U vindt het allemaal in Businessetiquette 3.0.
3.0 omdat echte contacten weer belangrijk worden. Business is gunnen en dus gaat het erom dat u uw relaties kan ontspannen en beïnvloeden.

De noodzaak van dit boek? Groot. Zeker als u wilt scoren en carrière wilt maken.

Specificaties

ISBN13:9789052618630
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:176
Druk:1

Expertrecensies (1)

Brigitte Koehler | 11 juli 2011
Van kledingvoorschriften en tafelmanieren tot omgaan met e-mail en Twitter. 'Businessetiquette 3.0' van Roel Wolbrink is een boek dat hele praktische antwoorden geeft op een breed scala aan etiquettevragen. Met dit boek haal je een handboek in huis waarmee je elk zakelijk en ethisch dilemma kunt aanpakken.Lees verder

Lezersrecensies

4.1 van de 5
10 stemmen
3
0
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Roel Wolbrink

Roel Wolbrink richtte in 1997 als 'pakkenarchitect' maatpakkenatelier New Tailor op in Amsterdam en Utrecht. Hij geeft trainingen over zelfpositionering, etiquette, stijl, imago en klantgerichtheid. Eerder schreef hij 'Het Blauwe Boekje - Kledingvoorschriften' en hij is coauteur van de bestseller 'Het Blauwe Boekje - Stijlgids over manieren, eten, drinken en kleding'. Zijn nieuwste boek is 'Businessetiquette'.

Andere boeken door Roel Wolbrink

Inhoudsopgave

Inleiding

1. De eerste indruk
2. Zorg dat het klikt
3. Etiquette is flirten
4. Kleding is je visitekaartje
5. Gast of gastheer
6. Tafelmanieren
7. Kleine en grote praat
8. Aan het werk
9. Communicatie
10. Internationaal zakendoen

Dankwoord
Literatuur
Noten

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Businessetiquette 3.0