Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Persoonlijke effectiviteit Businessetiquette 3.0
VOORDEEL - 39% korting
Businessetiquette 3.0
Businessetiquette 3.0
Roel Wolbrink

Roel Wolbrink richtte in 1997 als 'pakkenarchitect' maatpakkenatelier New Tailor op in Amsterdam en Utrecht.

Meer over Roel Wolbrink
Roel Wolbrink

Businessetiquette 3.0

Zorg dat het klikt

Paperback Nederlands 2011 9789052618333
10 beoordelingen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Paperback | NL € 16,95 E-book | NL € 23,50
Laatste exemplaar! Op=Op!
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
27,50
16,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave
VOORDEEL - 39% korting

Samenvatting

Enkele opmerkelijke resultaten uit het Businessetiquetteonderzoek dat onder 777 directeuren en managers, onder andere via Twitter, is gehouden voor dit boek:

- 70% vindt dat businessetiquette de basis vormt voor een respectvolle omgang met elkaar.
- 80% vindt communicatieregels de belangrijkste etiquette.
- Zelf scoren we het slechtst op sociale mediaetiquette en (inter)culturele etiquette.
- Van onze collega's vinden we dat ze het slechtst zijn in kledingetiquette en sociale media-etiquette.
- Aan onze zakelijke etiquette moeten we het hardst werken geeft 40% aan.
- Bij 62% komt etiquette het best tot uiting tijdens zakelijke afspraken.
- 20% past de etiquette ook bewust toe in de omgang met collega's.
- 69% vindt dat de werkgever sociale mediarichtlijnen moet opstellen.
- Internationaal gezien vinden wij onszelf (Nederlanders dus) het slechts met etiquette omgaan. De landen waarmee we het meest zaken doen, vinden dit belangrijker en passen het beter toe.
- 45% denkt dat de etiquette in de toekomst belangrijk blijft en 35% denkt dat het belangrijker wordt.

Meer dan 100 etiquetteadviezen en -regels in een verfrissend handboek waarmee u elk intermenselijk zakelijk en ethisch dilemma kunt aanpakken. Hoe gaat u met elkaar om en hoe maakt u een goede indruk?

De 'hotste' etiquette van dit moment, zoals personal branding, sociale media, internationale etiquette, gedragsregels op de werkvloer, communicatietechnieken en nog veel meer. U vindt het allemaal in 'Businessetiquette 3.0'. 3.0 omdat echte contacten weer belangrijk worden. Business is gunnen en dus gaat het erom dat u uw relaties kan ontspannen en beïnvloeden.

De noodzaak van dit boek? Groot. Zeker als u wilt scoren en carrière wilt maken.

Specificaties

ISBN13:9789052618333
Trefwoorden:zakelijke etiquette
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:176
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:28-5-2011
Hoofdrubriek:Persoonlijke effectiviteit
ISSN:

Expertrecensies (2)

Businessetiquette 3.0
Brigitte Koehler | 11 juli 2011
Van kledingvoorschriften en tafelmanieren tot omgaan met e-mail en Twitter. 'Businessetiquette 3.0' van Roel Wolbrink is een boek dat hele praktische antwoorden geeft op een breed scala aan etiquettevragen. Met dit boek haal je een handboek in huis waarmee je elk zakelijk en ethisch dilemma kunt aanpakken.
Lees verder
Businessetiquette
Daniëlle de Jonge | 24 juli 2008
'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'. Typisch zo'n uitdrukking waar veel Nederlanders fanatiek aanhanger van zijn. Jammer, want wat zou het toch fijn zijn als we in het zakenleven wat meer zakelijkheid en professionaliteit laten zien. Niet meer meegaan in de massa, maar opvallen op een positieve manier. Een manier waarmee we laten zien dat we respect hebben voor de ander en een manier die ons nog meer succes oplevert.

Gelukkig is daar dan het boek van Roel Wolbrink om iedereen verder te helpen. In 99 concrete tips geeft hij in 'Businessetiquette' aan waar u op kunt letten en hoe de zakelijke etiquette in elkaar steekt. Duidelijk omschreven en uitgediept waar nodig. Voor de mensen die nog enigszins sceptisch tegenover 'etiquette' staan, is de eerste tip al direct waardevol. In het kort: blijf vooral uzelf en pas alleen uw gedrag aan aan de context. Zo... geen reden meer om niet verder te lezen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.1 van de 5
10 stemmen
4
3
3
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Roel Wolbrink

Roel Wolbrink richtte in 1997 als 'pakkenarchitect' maatpakkenatelier New Tailor op in Amsterdam en Utrecht. Hij geeft trainingen over zelfpositionering, etiquette, stijl, imago en klantgerichtheid. Eerder schreef hij 'Het Blauwe Boekje - Kledingvoorschriften' en hij is coauteur van de bestseller 'Het Blauwe Boekje - Stijlgids over manieren, eten, drinken en kleding'. Zijn nieuwste boek is 'Businessetiquette'.

Andere boeken door Roel Wolbrink

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

1. De eerste indruk
2. Zorg dat het klikt
3. Etiquette is flirten
4. Kleding is je visitekaartje
5. Gast of gastheer
6. Tafelmanieren
7. Kleine en grote praat
8. Aan het werk
9. Communicatie
10. Internationaal zakendoen

Dankwoord
Literatuur
Noten

Aanbevolen live events...

dinsdag 04-04-2023

Psychologie voor Managers

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • High Performance 3.0
    Peter Stoppelenburg
    High Performance 3.0
    € 31,95
  • Business Bloopers
    Frans Reichardt
    Business Bloopers
    € 18,46
  • Businessetiquette 3.0
    Roel Wolbrink
    Businessetiquette 3.0
    € 23,50
  • Ontdek je sterke punten 2.0
    Tom Rath
    Ontdek je sterke punten 2.0
    € 22,99
  • Reset!
    Jeroen de Wit
    Reset!
    € 20,79
  • Getting to Yes - Herziene editie
    Roger Fisher
    Getting to Yes - Herziene editie
    € 15,00

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Businessetiquette 3.0

        Businessetiquette 3.0
        Roel Wolbrink
        /