Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Calimeromarketing

Waar kleine bedrijven groot in kunnen zijn

Gebonden Nederlands 2004
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

'Calimeromarketing' is een marketingboek dat speciaal is geschreven voor de Calimero's van het bedrijfsleven: de honderdduizenden kleine ondernemers, zzp'ers en freelancers die Nederland telt. Ondernemers die het dagelijks moeten opnemen tegen grotere collega's. Generalisten die in alle aspecten van het ondernemerschap hun mannetje moeten staan. Na een introductie worden in 112 bladzijden de tien spelregels van calimeromarketing uitgewerkt. Deze spelregels zijn:

1. Stel vragen en durf te kiezen
2. Bouw structureel aan een krachtig netwerk
3. Ga actief uw boodschap verkondigen
4. Gebruik de pers voor uw bedrijf
5. Zorg voor goede ondersteunende middelen
6. Leid actieve zoekers naar uw bedrijf
7. Geef bestaande klanten voorrang
8. Werf nieuwe klanten op persoonlijke wijze
9. Wees trots op uw status van ondernemer
10. Plan, balanceer, evalueer en floreer

Deze tien spelregels tezamen helpen een kleine ondernemer in de strijd met de grote concurrent en kunnen dienen als basis voor de ontwikkeling van een eigen marketingstrategie

Specificaties

ISBN13:9789055943586
Rubriek:Marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:159
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Verschijningsdatum:18-12-2008

Expertrecensies (2)

Calimeromarketing light
Ronald Buitenhuis | 28 februari 2011
We kennen al Calimeromarketing en Calimeromarketing 2.0. En nu is er ook een heuse ‘Calimero’ variant: Calimeromarketing 2.0 in een eierdop. Een ‘light’ versie waar je in een uur doorheen bent. Omdat ondernemers geen tijd hebben om te lezen, zo stelt Karen Romme.Lees verder
Jacqueline Niewerth | 6 maart 2005
Aangezien ik zelf een Calimero ondernemer ben heb ik dit boekje met interesse gelezen. Zou ik mijn werkwijze er in herkennen? Zou ik er wat van kunnen opsteken om mijn marketingaanpak te verbeteren? En zou het een handig handboekje met direct te gebruiken tips zijn om mijn aanpak te verbeteren?Lees verder

Lezersrecensies

3.9 van de 5
35 stemmen
13
12
5
3
2

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Never change a winning title
Pierre Spaninks 15 september 2014 Pierre Spaninks blogt over zijn ervaringen als jurylid van het Managementboek van het Jaar. Zijn collega’s kunnen en mogen het allemaal heel anders beleven. Graag zelfs, want het proces is gebaat bij een levendige discussie.
interview
De wet van Karen Romme: ‘Gedraag je als een vuurtoren, wees zichtbaar!’
Ronald Buitenhuis 15 februari 2011 Op internet is elk bedrijf even groot, namelijk net zo groot als een beeldscherm. In een notendop is dat de essentie van Calimeromarketing. Na de editie uit 2004 en een herziene versie in 2009 - Calimeromarketing 2.0 - is er nu ook een speedversie van 64 bladzijden – Calimeromarketing 2.0 in een eierdop - dat je in een stiefuurtje hebt gelezen. M&L sprak in lijn met die speedversie even met de auteur van dit alles, Karen Romme.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Karen Romme

Karen Romme (1965) werd in 1991 als 25-jarige ondernemer. Ze specialiseert zich sinds 1998 in het ondernemerschap zelf. Sinds 2000 schreef ze veertien boeken en is al jaren een van de meest gelezen auteurs door ondernemers en mensen die dat willen worden. Ze is vooral bekend van haar bestsellers over Calimeromarketing, de praktische marketingmethode voor kleine ondernemers en zzp'ers. Ze was jarenlang een van de ondernemerscolumnisten van het FD. Naast spreker over ondernemerschap en slimme marketing voor ondernemers en strategisch meedenker op marketing en ondernemersgebied, is ze cross media ondernemer.

Andere boeken door Karen Romme

Inhoudsopgave

De oorsprong - Waarom een boek over Calimeromarketing
De oorzaak - Waarom marketing bij kleine bedrijven anders moet
De filosofie - Wat Calimeromarketing anders maakt
De spelregels - De uitwerking van de tien spelregels van Calimeromarketing
Het nawoord - De toekomst van Calimeromarketing

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Calimeromarketing