Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

The Power of Music Thinking

Listen, Tune, Play & Perform

Paperback Engels 2022 9789063696306
Verkooppositie 4195Hoogste positie: 4195
Verwachte levertijd ongeveer 3 werkdagen

Samenvatting

'The Power of Music Thinking' allows users to construct a new model for innovative business by using a musical analogy. The book challenges you to embrace various perspectives simultaneously, boost collaboration, and guide readers towards refining their leadership skills. Instead of approaching business as various silos, Music Thinking treats organizations as an orchestra, with each part having its tune to add.

Split into four sections - Listen, Tune, Play, and Perform - this book breaks down collaboration by using a variety of world-class tools and theories. You’ll be able to move through each of the interconnected cues that make up each chapter, employing the tactics there in order to innovate how you approach business.

Perfect for entrepreneurial minds looking to craft a stronger, sound business, Music Thinking teaches a new approach to collaboration and comes with a whole new meta-language.

Every business can find its analogy in a musical ensemble or style, it’s time to understand your dynamics.

Specificaties

ISBN13:9789063696306
Trefwoorden:leiderschap
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:208
Druk:1
Verschijningsdatum:25-4-2022
Hoofdrubriek:Leiderschap
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
The Power of Music Thinking - Listen, Tune, Play en Perform
Christof Zürn 17 mei 2022 Wanneer mensen op de werkvloer samenwerken hoor je soms uitdrukkingen zoals ‘dat moeten we beter orkestreren’, ‘alle registers opentrekken’, ‘hier moeten we meer improviseren’, of ‘een beetje jammen’ en ‘in de juiste cadans werken’. 

Over Christof Zürn

Christof Zürn is de oprichter van adviesbureau Creative Companion b.v. en musicthinking.com. Voor die tijd was hij Chief Design Officer bij het Design Thinking Center, interactive creative director bij Studio Dumbar en Clockwork. Christof begeleidt leiders, teams en organisaties bij innovatie en transformatie vraagstukken. Zijn jarenlange ervaring met onder andere creatief leiderschap, merkontwikkeling, digitalisering en service design voor innovatieve en complexe organisaties, vormt mede de basis voor dit creatieve en praktische managementboek. Christof is de host van The Power of Music Thinking podcast waar hij in gesprek gaat met bijzondere mensen die ook muzikant zijn.

Andere boeken door Christof Zürn

Inhoudsopgave

PROLOGUE - LIVING IN A SOUND BUSINESS 4
OVERTURE - FROM SQUIGGLE TO SINE 10

ACT I THE UNIVERSAL POWER OF MUSIC 18
LISTEN & TUNE & PLAY & PERFORM 23
ACT II A FRAMEWORK BASED ON MUSIC PRINCIPLES 28
ACT III TAKE THE CUE-TRAIN 40
JASPER AND THE SIX CUES 41
JAMMIN’ BEFORE SCORE 46
EMPATHY 58
PERSONALITY 68
SCORE 78
JAMMIN’ AFTER SCORE 96
AGILITY 108
REMIX 124
ACT IV LET’S PLAY TOGETHER 140
THREE TRACKS THROUGH THE FRAMEWORK 156
ACT V EVERY BUSINESS IS DYNAMIC 160
BACKSTAGE
ANALOGIES BEYOND THE METAPHOR 176
SOUND BITES TO TAKE HOME 192

PLAYLISTS 198
A KIND OF GLOSSARY 202
ACKNOWLEDGEMENTS 207
ABOUT THE AUTHOR 208

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Power of Music Thinking