Blut
Hoe niks de weg werd naar alles.
Paperback Nederlands 2020 1e druk 9789083075327Samenvatting
“De eerlijkheid spat van de pagina’s!” - Annemarie van Gaal, auteur, ondernemer, spreker
“Dit is een heel belangrijk boek over geld. Dorothée legt in ‘BLUT’ haarfijn de vinger op de zere plek: geld kan pas onbelangrijk worden, nadat je het eerst belangrijk hebt gemaakt.” -
Femke Hogema, auteur, ondernemer, spreker
"Geld verdienen gaat over veel meer dan geld alleen. Dorothée legt dat in ‘BLUT’ haarfijn uit en helpt je als ondernemer om goede keuzes te maken om slim je geld te verdienen." - Edwin Vlieg, mede-oprichter Moneybird
Op 4 augustus 2016 plaatste Dorothée Loorbach een video op Facebook waarin ze zei dat ze totaal gefaald had als ondernemer. En eigenlijk als alles. Ze had net haar laatste € 3,97 weggegeven en nu had ze niks meer. Ze zei dat ze van nul een fortuin ging maken - wat de definitie daarvan ook mocht zijn - en dat ze alles ging leren wat ze te leren had over geld en succes. En ze ging er een boek over schrijven.
Dit is dat boek. Het beschrijft haar persoonlijke onderzoek naar de diepere betekenissen van geld. Aan de oppervlakte lijkt ‘BLUT’ te gaan over een ondernemer die eerst faalt en dan slaagt. Maar niets dat tot uiting komt in geldproblemen, schaarste of zorgen, gaat ooit werkelijk over geld. Dit ook niet.
Dorothée deelt openhartig en voorbij haar schaamte de meest waardevolle lessen die ze leerde over ondernemerschap en over het leven zelf. Over waarde in al haar betekenissen en in haar meest pure essentie.
Haar echte fortuin begon toen ze alles verloor wie ze dacht te zijn. Dit boek kan hetzelfde doen voor jou - maar dan veel makkelijker.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Voorwoord
Dankjewel
Hoe het kwam
Les 1: geld is belangrijk
Les 2: geld is tijd
Les 3: geld is waarde
Les 4: wat mensen zeggen is onbelangrijk
Les 5: wat mensen zeggen is belangrijk
Les 6: het is heel simpel
Les 7: blijf blut
Les 8: geld is onbelangrijk
Nawoord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan