Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Algemeen management Creativity, Inc.
Creativity, Inc.
Ed Catmull

Ed Catmull studeerde natuurkunde en computerwetenschappen. Hij is de medeoprichter van Pixar Animation Studios (samen met Steve Jobs en John Lasseter) en directeur van Pixar Animation en Disney Animation.

Meer over Ed Catmull
Creativiteitsbehoud bij Pixar Bertrand Weegenaar 23 maart 2017 Een aantal weken heb ik me de luxe gepermitteerd om animatiefilms van Pixar te bekijken. Het paste ook mooi in mijn zelf samengestelde creativiteitsopleiding. Dus genoot ik weer eens van Ratatouille, kwam Up voorbij en zag de helden van The Incredibles. De onschuld van de kleine Nemo in Finding Nemo en Finding Dory. En natuurlijk Toy Story, het grote succes, waarmee het allemaal begon. Lees het volledige artikel
Ed Catmull

Creativity, Inc.

Hoe creëer je een cultuur waarin creativiteit ontstaat en floreert

Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789400501201
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

'Creativity, Inc.' is een boek voor managers die hun werknemers willen leiden naar excellentie, een handleiding voor iedereen die streeft naar originaliteit, en de allereerste, all-access reis naar het hart van Pixar Animation Studios. Het neemt je mee naar de story meetings, de postmortems en de Braintrust-sessies en laat zien hoe je een cultuur bouwt waar creativiteit ontstaat en floreert.

Pixar domineert al bijna 20 jaar de animatiewereld. Films als de Toy Story-trilogie, Monsters, Inc., Finding Nemo, The Incredibles, Up en WALL-E hebben box-office records gevestigd en wonnen samen 27 Academy Awards. Het plezier in het vertellen van verhalen, de inventieve plots en de emotionele authenticiteit laten zien wat creativiteit werkelijk is.

In dit boek onthult Catmull de ideeën en technieken achter het succes en de winstgevendheid. Bij Pixar is een unieke omgeving gecreëerd met processen die creativiteit beschermen en die ingaan tegen conventies.

"Iedereen die geïnteresseerd is in het management van innovatie - of gewoon goed management - moet dit boek lezen." - Chip Heath, coauteur van 'De plakfactor' en 'Beslist'

"Dit boek zou verplichte kost moeten zijn voor iedere manager." - Charles Duhigg, auteur van 'Macht der gewoonte'

Specificaties

ISBN13:9789400501201
Trefwoorden:creativiteit, succesfactoren
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:304
Uitgever:2e hands artikel
Druk:1
Verschijningsdatum:12-8-2014
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (2)

recensie
Creativity, Inc.
Jont Groenendaal | 2 maart 2015
‘Originaliteit is kwetsbaar en in het begin verre van mooi. Daarom noem ik eerste versies van een nieuwe film onze ‘lelijke baby’s’. Ze zijn uitgesproken lelijk: vervelend en ongestructureerd, kwetsbaar en nog lang niet klaar. Om te kunnen groeien moeten ze vertroeteld worden, met tijd en geduld en beschermd worden tegen te vroege beoordeling.’ Ed Catmull – Pixar Animation.
Lees verder
recensie
Creativity, Inc.
Margot van Trier | 22 oktober 2014
Iedere professional in de creatieve industrie zal zichzelf er eens op betrappen: een trucje herhalen, alleen omdat het goed werkt. Of omdat iets nieuws uitproberen afgestraft kan worden? ‘Fout’ kan zijn? In ‘Creativity, Inc.’ beschrijft Ed Catmull – president van Pixar en Disney Animation – zijn levensdoel: de zoektocht naar een bestendige bedrijfscultuur die creativiteit en het oplossen van problemen stimuleert.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (3)

nieuws
Creativiteitsbehoud bij Pixar
Bertrand Weegenaar 23 maart 2017 Een aantal weken heb ik me de luxe gepermitteerd om animatiefilms van Pixar te bekijken. Het paste ook mooi in mijn zelf samengestelde creativiteitsopleiding. Dus genoot ik weer eens van Ratatouille, kwam Up voorbij en zag de helden van The Incredibles. De onschuld van de kleine Nemo in Finding Nemo en Finding Dory. En natuurlijk Toy Story, het grote succes, waarmee het allemaal begon.
Artikel lezen
interview
Ed Catmull: ‘Alle begin is geknoei’
Jeroen Ansink 13 januari 2015 Creativiteit is niets anders dan het opsporen en oplossen van problemen, zegt Pixar-president Ed Catmull in Creativity, Inc. Met deze definitie in het achterhoofd kan elk bedrijf het succes van zijn filmstudio navolgen. ‘Als je niet op problemen stuit, dan doe je waarschijnlijk iets verkeerd.’
Artikel lezen
nieuws
Creativiteit als business
Jeroen Ansink 3 juli 2014 Van alle onzekere bedrijfsmodellen is de filmindustrie misschien wel de grilligste. Miljoenenflops als Ronin 47 met Keanu Reaves, Gigli met Jennifer Lopez en Ben Affleck, en The adventures of Pluto Nash met Eddie Murphy tonen pijnlijk aan dat zelfs de meest talentvolle teams uiteindelijk geen garantie zijn voor een hit. Eén filmproducent vormt echter de uitzondering op de regel: Pixar!
Artikel lezen

Over Ed Catmull

Ed Catmull studeerde natuurkunde en computerwetenschappen. Hij is de medeoprichter van Pixar Animation Studios (samen met Steve Jobs en John Lasseter) en directeur van Pixar Animation en Disney Animation. Catmull won vijf Academy Awards en woont in San Francisco.

Andere boeken door Ed Catmull

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding: gevonden voorwerpen

Deel 1: Het begin
1. Gefascineerd
2. De geboorte van Pixar
3. Een duidelijk doel
4. Waar staat Pixar eigenlijk voor?

Deel 2: Het nieuwe beschermen
5. Eerlijk en openhartig
6. Angst en mislukking
7. Het hongerige Beest en de lelijke Baby
8. Verandering en toeval
9. Het verborgene

Deel 3: Bouwen en onderhouden
10. Het verbreden van onze blik
11. De onvoltooide toekomst

Deel 4: Meten wat we weten
12. Een nieuwe uitdaging
13. Notes Day

Nawoord: Steve zoals ik hem kende
Waar te beginnen?
Dankwoord
Register

Aanbevolen live events...

vrijdag 26-09-2025

Amsterdam Business Forum 2025

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Creativity, Inc.
    Ed Catmull
    Creativity, Inc.
    € 32,14
  • Co-intelligentie: 2025-editie
    Ethan Mollick
    Co-intelligentie: 2025-editie
    € 26,50
  • De proactieve vertrouwenspersoon
    Karin Bosman
    De proactieve vertrouwenspersoon
    € 24,95
  • Leidinggeven zonder bevelen
    Filip Vandendriessche
    Leidinggeven zonder bevelen
    € 25,99
  • Leaders Eat Last
    Simon Sinek
    Leaders Eat Last
    € 16,56
  • Succesvol studeren voor BIV/AO - Handleiding voor AO-vraagstukken Deel 1
    Brenda Westra
    Succesvol studeren voor BIV/AO - Handleiding voor AO-vraagstukken Deel 1
    € 37,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Creativity, Inc.

        Creativity, Inc.
        Ed Catmull
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Creativity, Inc.

        Verwijder uw beoordeling