Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Maak je naam onvergetelijk
Maak je naam onvergetelijk
Floris Hülsmann

Floris Hülsmann (1970) is eigenaar van naamcreatiebureau Namarama. Hij werkte jarenlang als copywriter in de reclame en won veel prijzen voor originele en succesvolle reclamecampagnes.

Meer over Floris Hülsmann
Maak je naam onvergetelijk - Zo bedenk je een bedrijfsnaam die wél werkt Floris Hülsmann 17 september 2018 Ik vond het behoorlijk shocking toen ik hoorde dat er dagelijks 900 nieuwe namen bijkomen. In Nederland alleen al! Dat komt neer op jaarlijks 180.000 nieuwe handelsnamen die bij de Kamer van Koophandel gedeponeerd worden. Lees het volledige artikel
Floris Hülsmann

Maak je naam onvergetelijk

Zo bedenk je een bedrijfsnaam die wél werkt

Paperback Nederlands 2018 1e druk 9789461262936
26 stemmen
Voormalig top 100Totaal 57 dagen
Verkooppositie 1573Hoogste positie: 14
Paperback | NL € 17,50 E-book | NL € 13,50
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis
17,50
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Met een pakkende naam creëer je onvergetelijke bedrijven en merken. Maar hoe bedenk je zo'n naam?

In dit boek deelt namenexpert Floris Hülsmann al zijn geheimen voor het vinden van goede bedrijfsnamen en merknamen. Hij ontwikkelde een succesvolle methode om originele en pakkende namen te bedenken die wél opvallen tussen de honderdduizenden namen die elk jaar worden bedacht. Een naam die zich in het hoofd van je klanten nestelt om nooit meer los te laten. De naam die jouw bedrijf en je producten en diensten extra aantrekkelijk én dus onvergetelijk maakt.

Met de methode in Maak je naam onvergetelijk vind je altijd de juiste naam. Je ontdekt bovendien hoe je de naam kunt gebruiken voor geslaagde marketingcampagnes en wat er allemaal wel en niet mag met namen.

Trefwoorden

naamgeving   merknamen   bedrijfsnamen   branding   marketing   creativiteit   ondernemerschap   ondernemen   positionering   onderscheidend vermogen   merkidentiteit   communicatie   naamsbekendheid   naamcreatie   merkwaarde   doelgroepbepaling   merkregistratie   merkstrategie   klantgerichtheid   woordvorming   taglines   concurrentieanalyse   domeinnamen   huisstijl   taal   vindbaarheid   naamanalyse  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789461262936
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:160
Uitgever:Uitgeverij Haystack
Druk:1
Verschijningsdatum:12-9-2018
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (3)

recensie
Maak je naam onvergetelijk - 'Supernuttig, inspirerend en in een dag uit'
Sippy van Akker | 14 november 2018
Voor me ligt een klein boekje van 150 pagina's van Floris Hülsmann met de titel Maak je naam onvergetelijk - Zo bedenk je een bedrijfsnaam die wél werkt. Ik las het boekje binnen een dag uit en voor ik het wist had ik de hele kantlijn volgeschreven met ideeën.
Lees verder
recensie
Maak je naam onvergetelijk - 'Handvatten voor het creatieve en rationele proces'
Jeanine Dijkhuis | 6 november 2018
Wie ooit in zijn eentje heeft geprobeerd een naam te bedenken voor een startup, een bestaande (dochter-)onderneming, deelorganisatie of zelfs voor gewoon een nieuw product, weet wat voor gevecht dit kan zijn.
Lees verder
recensie
Maak je naam onvergetelijk - 'Een pakkend boek'
Ger van den Buijs | 30 oktober 2018
Maak je naam onvergetelijk van Floris Hülsmann is een verhalenbundel en werkboek in één. Hülsmann heeft een pakkend boek geschreven over het verzinnen van namen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
26 stemmen
24
1
0
0
1
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

preview
Maak je naam onvergetelijk - Zo bedenk je een bedrijfsnaam die wél werkt
Floris Hülsmann 17 september 2018 Ik vond het behoorlijk shocking toen ik hoorde dat er dagelijks 900 nieuwe namen bijkomen. In Nederland alleen al! Dat komt neer op jaarlijks 180.000 nieuwe handelsnamen die bij de Kamer van Koophandel gedeponeerd worden.
Artikel lezen

Over Floris Hülsmann

Floris Hülsmann (1970) is eigenaar van naamcreatiebureau Namarama. Hij werkte jarenlang als copywriter in de reclame en won veel prijzen voor originele en succesvolle reclamecampagnes. Hij heeft zich gespecialiseerd in het ontwikkelen van merknamen en werkt voor diverse opdrachtgevers in binnen- en buitenland, zoals Zilveren Kruis, TUI en Leen Bakker.

Andere boeken door Floris Hülsmann

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Waarom namen?
2. Ja, maar ik heb toch al een naam?
3. Zeven redenen voor een sterke naam
4. Waar heb je namen voor nodig?
5. Wat maakt een naam onvergetelijk?
6. Breng alles in kaart
7. Uitgangspunten voor je naam
8. Vind je creatieve mojo
9. Aan de slag
10. Hoe goed is je naam?
11. De (on)mogelijkheden van namen
12. Je naam registreren
13. Naam en vorm

Tot slot
Dankwoord

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Groeien met je bedrijf
    Marjan Heemskerk
    Groeien met je bedrijf
    € 13,95
  • Het idealenboek
    Marnix Geus
    Het idealenboek
    € 22,50
  • Klanten die twijfelen kopen niet
    Marja Silvertant
    Klanten die twijfelen kopen niet
    € 20,95
  • Voorlevers van de nieuwe samenleving
    Jelleke de Nooy-van Tol
    Voorlevers van de nieuwe samenleving
    € 17,50
  • Kom uit je hoofd
    Lisette Thooft
    Kom uit je hoofd
    € 20,99
  • In onze tijd
    Tim Fransen
    In onze tijd
    € 24,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Maak je naam onvergetelijk

        Maak je naam onvergetelijk
        Floris Hülsmann
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Maak je naam onvergetelijk

        Verwijder uw beoordeling