Lees verder
Prof. dr. Henk W. Volberda is hoogleraar strategisch management en innovatie aan Amsterdam Business School van de Universiteit van Amsterdam. Tevens is hij wetenschappelijk directeur van het Amsterdam Centre for Business Innovation (ACBI) en ‘expert member’ van het World Economic Forum.
Meer over de auteursInnovatie Jij.nu
Niet de robots, maar wij zijn aan zet
Paperback Nederlands 2019 1e druk 9789462762664Samenvatting
In de vierde industriële revolutie gaan veranderingen sneller dan ooit en worden ze ingewikkelder dan ooit door het samengaan van technologieën als blockchain, robotisering en het internet of things. Dat leidt tot angst en onzekerheid.
Werknemers zijn bang dat robots hun baan inpikken, werkgevers dat hun businessmodel in één klap achterhaald raakt. Er is maar één antwoord: innovatie. Maar niet de klassieke innovatie van R&D en patenten. Deze tijd vraagt om Innovatie Jij.nu: innovatie die vanuit de medewerker én de manager komt. Dit boek ontvouwt de werking en het effect daarvan.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Henk Volberda
Over Kevin Heij
Over Menno Bosma
Inhoudsopgave
Woord vooraf
Inleiding
1 Mens versus machine?
2 Van eerste industriële revolutie naar Innovatie Jij.nu
3 Innovatie is meer dan technologie of patenten
4 Zelforganisatie: iedereen manager, niemand manager
5 Dienend leiderschap: vragend door de fabriek lopen
6 Slimmer werken en flexibele vaardigheden: T-vormige medewerkers die briljante mislukkingen produceren
7 Cocreatie: delen in plaats van stelen
8 Van Innovatie Jij.nu naar Innovatie Wij.nu
Verantwoording
Noten
Literatuur
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan