Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Strategisch management Strategisch management
Strategisch management
Strategisch management
Jan Eppink Prof. Dr. D. Jan Eppink studeerde in 1967 af als bedrijfseconoom aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Meer over Jan Eppink
Jan Eppink: ‘Zo concreet moet strategie zijn’ Pierre Spaninks 24 april 2014 Wat maken we, waarom, voor wie, en hoe? Dat zijn de kernvragen van het strategisch management. Jan Eppink was jarenlang hoogleraar in dat vak. Hij leerde het van de grondlegger, de grote Igor Ansoff. Lees het volledige artikel
Jan Eppink

Strategisch management

Spreiding, positionering en samenwerking

Paperback Nederlands 2014 9789491743108
3 beoordelingen
Verwachte levertijd ongeveer 5 werkdagen
61,75
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

'Strategisch management' is geschreven voor studenten en managers die zich verder willen verdiepen in het vakgebied strategie. Eppink beschrijft op een duidelijke en overzichtelijke wijze de stappen die een organisatie kan nemen om tot een succesvolle strategie te komen.

Na een analyse van de huidige situatie moet de manager vragen beantwoorden over de drie dimensies van strategie: spreiding, positionering en samenwerking. Vervolgens besteedt Eppink aandacht aan de implementatie van de strategie. En omdat implementeren ook veranderen is, volgt aan het eind van dit boek een bijdrage van prof. A. Cozijnsen over verandermanagement.

Dankzij de jarenlange werkervaring van Eppink zijn allerlei herkenbare praktijkvoorbeelden van bekende en ook minder bekende Nederlandse organisaties opgenomen in dit boek. Deze voorbeelden maken het voor de lezer mogelijk om een brug te slaan tussen de eigen praktijk en de gegeven theorie, wat uiteindelijk leidt tot het verbeteren van de eigen organisatie.

Als specialist op het vakgebied en als hoogleraar Management en Organisatie met jarenlange werkervaring heeft Eppink al zijn kennis verzameld en gebundeld in dit boek. Dit maakt het boek tot een klassieker die iedere bedrijfskundige op een prominente plek in zijn kast zal willen hebben staan.

Ook voor docenten is dit boek een goede leidraad. Dit boek is speciaal afgestemd op de opzet van veel inleidende strategiecursussen in het hbo en op universiteiten. Van de negen onderdelen uit de Body of Knowledge van de Strategic Management Society worden er acht expliciet
in dit boek behandeld.

Specificaties

ISBN13:9789491743108
Trefwoorden:management, verandermanagement, strategie, leiderschap, samenwerking, concurrentie, joint ventures, fusie, overname
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:496
Uitgever:Concept uitgeefgroep
Druk:1
Verschijningsdatum:11-2-2014
Hoofdrubriek:Strategisch management

Expertrecensies (1)

Spreiding, positionering, samenwerking
Pierre Spaninks | 7 mei 2014
Strategie geldt als de hogeschool van het management. Jan Eppink doceerde het vak jarenlang aan de Vrije Universiteit. Na zijn pensioen vond hij de tijd om er het ultieme studieboek over te schrijven. Zijn Strategisch management is even degelijk als toegankelijk.Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
3 stemmen
2
0
0
1
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Jan Eppink: ‘Zo concreet moet strategie zijn’
Pierre Spaninks 24 april 2014 Wat maken we, waarom, voor wie, en hoe? Dat zijn de kernvragen van het Strategisch management. Jan Eppink was jarenlang hoogleraar in dat vak. Hij leerde het van de grondlegger, de grote Igor Ansoff. Vijf jaar na zijn emeritaat schreef hij er het ultieme studieboek over: Strategisch management.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Jan Eppink

Prof. Dr. D. Jan Eppink studeerde in 1967 af als bedrijfseconoom aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Na enige functies in het bedrijfsleven trad hij in 1973 in dienst bij de Economische Faculteit van de VU. Naast zijn onderwijs- en onderzoektaken, werkte hij sindsdien voor verschillende adviesbureaus, het laatst bij Boer & Croon. Hij was toezichthouder bij een aantal middelgrote organisaties en vervult die functie nu nog bij Gelre Ziekenhuizen. Jan Eppink was bestuurslid van verschillende nationale en international verenigingen op het gebied van strategisch management en was lange tijd lid van de redactieraad van Long Range Planning en van Strategic Management Journal. Hij gaf in veel landen lezingen en publiceerde meer dan 70 artikelen en hoofdstukken in (inter)nationale tijdschriften en boeken.

Andere boeken door Jan Eppink

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Deel I: Strategie formuleren
1. Inleiding op strategie
2. Strategieformuleringsmodel

Deel II: Spreiding, positionering en samenwerking
3. Productspreiding
4. Geografische spreiding
5. Verticale integratie
6. Bereiken van concurrentievoordeel
7. Laagstekostenstrategie
8. Differentiatie
9. Samenwerking
10. Fusies en overnames
11. Joint ventures en strategische allianties

Deel III: Strategie implementeren
12. Implementatie van strategie
13. Strategie en verandermanagement

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Basisboek Integrale Veranderkunde
    Anton Cozijnsen
    Basisboek Integrale Veranderkunde
    € 64,50
  • Bedrijfsbeslissingen en financiële verantwoording
    Andre Heezen
    Bedrijfsbeslissingen en financiële verantwoording
    € 63,95
  • Mensenwerk
    John Bassant
    Mensenwerk
    € 30,50
  • Basisgrammatica Duits
    Arie Krijgsman
    Basisgrammatica Duits
    € 15,50
  • Traject V&V kraamzorg niveau 3
    Auteurs: diverse
    Traject V&V kraamzorg niveau 3
    € 81,80
  • Notuleren
    E. Verhaar
    Notuleren
    € 42,50

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategisch management

        Strategisch management
        Jan Eppink
        /