Lees verder
Bea Aarnoutse is specialist op het gebied van leadership en employee alignment. Ze is zelfstandig consultant, co-owner van PROOF en de afgelopen vijftien jaar betrokken geweest bij veel verandertrajecten van A-merken: van strategie-implementaties tot fusies. Ook is Bea auteur van twee succesvolle managementboeken: Alignment 2.0 (2015) en Happy change (2021).
Meer over Bea AarnoutseAlignment 2.0
De optelsom van internal branding en employer branding in de praktijk
Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789492196095Samenvatting
Een sterke reputatie begint intern. Daarom ambieert ook elke organisatie een aligned workforce. Medewerkers die zich thuis voelen, elke dag het beste van zichzelf geven en weten hoe ze kunnen bijdragen aan de gemeenschappelijke ambitie. Een aligned workforce ontstaat niet vanzelf. Het vergt continu werken aan alle factoren die ervoor zorgen dat iemand zich verbonden en betrokken voelt.
Het aantrekken, betrekken en behouden van de juiste mensen valt of staat bij de samenwerking tussen Communicatie en HR. De gezamenlijke uitdaging? Alignment gedurende de hele employee journey. Een reis die al begint vóór de medewerker bij de organisatie solliciteert en niet eindigt als hij het pand verlaat.
Alignment 2.0 gaat over hoe communicatieen hr-professionals effectief kunnen werken aan alignment. Gedurende de hele employee journey. Het boek geeft inzichten vanuit de praktijk en geeft concrete handvatten om gebruik te maken van de kracht van medewerkers en potentiële medewerkers. In een wereld die continu in beweging is.
'Je belangrijkste stakeholders zijn je interne stakeholders: het werd nooit zo helder geschetst als in Alignment 2.0. Ik neem mijn hoed af.' - Paul Stamsnijder, Founding partner Reputatiegroep
'Extern winnen is intern beginnen, is een oud gezegde in de PR-wereld. In dit boek wordt dat overtuigend uitgewerkt. Interne communicatie krijgt zo een heel nieuwe lading. Iedereen wil graag dat medewerkers ambassadeurs worden, maar dat gebeurt niet vanzelf.' - Betteke van Ruler, Emeritus hoogleraar communicatiewetenschap Universiteit van Amsterdam
Specificaties
Expertrecensies (4)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Bea Aarnoutse
Inhoudsopgave
Introductie
Semantiek
DEEL 1: De basis van alignment
1. Betrokken medewerkers: sleutel tot succes
2. Van betrokkenheid naar alignment
3. Vertrekpunt van alignment
4. Gedrag en motivatie van medewerkers
5. Geïntegreerde aanpak van alignment
6. Hoofdrollen voor Communicatie en HR
7. Alignment en reputatie
8. Samenvatting
DEEL 2: Werken aan alignment; de stakeholders
1. Directie
2. Management
3. Medewerkers
4. Potentiële medewerkers
5. Nieuwe medewerkers
6. Vertrekkende en oud-medewerkers
7. Samenvatting
DEEL 3: In zes stappen bouwen aan alignment
1. Analyse en vertrekpunt
2. Verhaal
3. Communicatiestrategie
4. Communicatieconcept
5. Uitwerking
6. Meten is weten
7. Samenvatting
DEEL 4: Cases
Nawoord
Dankwoord
Over Bea Aarnoutse
Literatuurlijst
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan