Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Innovatie & succes

E-book Pdf met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 9789001811037
Direct te downloaden

Samenvatting

'Innovatie & Succes'. Een boek over ondernemingssucces en merkgedreven innovatie. De auteur presenteert niet hét standaardrecept voor ondernemingssucces. Wel introduceert hij in dit boek een nieuw denkmodel en een basisrecept voor merkgedreven innovatie en succes.

Vaak wordt innovatie gezien als voorwaarde voor ondernemingssucces en bij innovatie wordt eigenlijk gedacht aan technologie. Veel vakliteratuur gaat dan ook over technologische innovatie. In dit boek daarom uitgebreid aandacht voor niet-technologische innovatie.
De auteur motiveert de lezer het begrip innovatie een moderne invulling te geven en een eigen visie op ondernemingssucces te ontwikkelen.
De lezer krijgt heldere uitleg over identiteit & merk, idee & creativiteit, innovatie & marketing en interne organisatie & strategie. De interne organisatie en strategie is te beschouwen als een vliegwiel dat bepaalt hoe de merkgedreven innovatieloop wordt doorlopen.

'Innovatie & Succes' is een overzichtelijk boek over merkgedreven innovatie. Het is gebaseerd op een denkmodel waarvan de elementen worden voorzien van een theoretische achtergrond, zonder dat de praktijk uit het ook wordt verloren. Cases, opdrachten en voorbeelden nodigen uit tot een verdiepingsslag en het ontwikkelen van een eigen visie.

Specificaties

ISBN13:9789001811037
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:pdf
Aantal pagina's:197
Druk:1
Verschijningsdatum:21-2-2012
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (1)

Innovatie & succes
Jan Jacob Bos | 18 november 2009
Patrick van Thiel pretendeert zelf niet het standaardrecept voor ondernemingssucces te geven in 'Innovatie & succes', maar introduceert wel een basisrecept. U kunt beter een goede kok worden dan dat u een standaardrecept kunt bereiden, is zijn motto. Die beeldspraak bevalt mij wel, maar is Van Thiel ook in die opzet geslaagd?
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
9 stemmen
6
3
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Patrick van Thiel

Drs. Patrick N.P.M. van Thiel studeerde bedrijfseconomie aan Maastricht University. Hij startte zijn carrière bij designbureau VBAT (thans Superunion). Vervolgens werkte hij in allerlei merk- en marketingrollen bij Essent, Fortis (thans ABN AMRO), KPN en Erasmus Universiteit Rotterdam. Vanuit van Thiel & company opereert Patrick als consultant, interimmanager en sparringpartner op het vlak van branding, strategische marketing en interne organisatie. Hij is mentor van mensen die vooruit willen. Hij was en is betrokken bij een scala aan (inter)nationale merken en organisaties: profit, non-profit, corporate en mkb. Hij heeft veel ervaring met sectoren in transitie zoals energie, financiële dienstverlening, onderwijs en cultuur. Hij is voorzitter van de raad van toezicht van Museum Rotterdam en bestuurslid van Stichting Wij Zijn Rotterdam. Hij is al meer dan twee decennia actief in het hbo als gast- en parttimedocent. Op hogescholen als Design Academy Eindhoven, Inholland Rotterdam, Haagse Hogeschool, Hogeschool Rotterdam (Communication and Multimedia Design), en sinds 2019 aan Hogeschool Leiden (Commerciële Economie). Hij schreef de boeken Designmanagement in essentie (1998/2002/2006/2010, samen met Wil Michels), Innovatie & Succes (2009) en het Engelstalige Brand-oriented Innovation (2012). Zie ook www.vanthiel.biz, www.patrickvanthiel.com

Andere boeken door Patrick van Thiel

Inhoudsopgave

Woord vooraf
Inhoud

1. Inleiding en succes
2. Identiteit en merk
3. Idee en creativiteit
4. Innovatie en marketing
5. Interne organisatie en strategie
6. Inspiratie en geluk

Over de auteur
Illustratieverantwoording
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Innovatie & succes