Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

De kracht van hospitality

Een nieuw concept in organisaties

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2020 1e druk 9789024429042
Voormalig top 100Totaal 30 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

'Ze vergeten wellicht wat je hebt gezegd, maar nooit hoe je ze hebt laten voelen.' - Frederick Buechner, Amerikaans schrijver en theoloog

Alles draait om aandacht

Dit is een boek over hospitality. Geen gewone hospitality, maar gastvrijheid gecombineerd met meer aandacht, meer verrassingen, en met een bredere glimlach. In dienstverlenende organisaties draait alles om die aandacht. Aandacht van de medewerker voor de gast en aandacht van de manager en leidinggevende voor de medewerker. Dit boek gaat over een nieuw concept in organisaties, niet alleen toepasbaar in de horeca, maar net zo goed in organisaties als de gezondheidszorg, scholen, vliegtuigmaatschappijen, winkels en verenigingen.

Het is voor iedereen die de kracht van hospitality wil ontdekken en inzetten, en voor alle managers en leidinggevenden die hun leiderschap als vorm van gastheerschap willen zien. Het gaat steeds om het blij worden van het anderen blij maken.

Samen een onvergetelijke gastvrijheidsbeleving creëren (we spreken over 'gast', waar je ook 'klant' of 'patient' kunt lezen) zorgt voor positieve energie en betrokkenheid. Het maakt er een team van waarop je trots bent en waar je je thuis voelt.

'Dit bijzondere boek gaat over het overtreffen van verwachtingen. Over dat stapje extra zetten en creëren van positieve ervaringen die onthouden worden, lang nadat de gebeurtenis heeft plaatsgevonden.' – Caro van Eekelen, Senior Vice President, Development and Transformation, AccorHotels

Specificaties

ISBN13:9789024429042
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:160
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:20-2-2020
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
De kracht van hospitality - 'Lezen als je het verschil wilt maken'
Henk Jan Kamsteeg | 10 april 2020
Alleen royale organisaties krijgen loyale klanten. In De kracht van hospitality leggen de auteurs terecht nadruk op zowel de rol van het leiderschap als de medewerkers. Klanten glimlachen niet, als we dit zelf allemaal ook niet doen.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Fredrike Bannink

Fredrike Bannink is klinisch psycholoog en Master of Dispute Resolution. Zij heeft een praktijk voor training, coaching en mediation te Amsterdam. Zij is docent aan instellingen voor postdoctoraal onderwijs en geeft vele incompany trainingen in binnen- en buitenland op het gebied van oplossingsgerichte therapie, coaching, mediation, leidinggeven en positieve psychologie. Zij is tevens NMI gecertificeerd mediator en mediator aan de Rechtbank Amsterdam. Ze is trainer van Artsen zonder Grenzen en auteur van vele internationale publicaties op bovenstaande gebieden.

Andere boeken door Fredrike Bannink

Over Eline Kuiper

Eline Kuiper is arbeids- en organisatiepsycholoog en hr-manager bij Hotel Arena Amsterdam.

Andere boeken door Eline Kuiper

Over Özgür Eylen

Özgür Eylen is oud-topsporter en general manager bij Kanteen25. Hij heeft twintig jaar ervaring in hospitality op alle niveaus.

Andere boeken door Özgür Eylen

Inhoudsopgave

Voorwoord 5
Inleiding 9

Hoofdstuk 1 Hospitality
-Gastvrijheid 16
-De kracht van hospitality 18
-De filosofie van gastvrijheid 21
-Online hospitality 29

Hoofdstuk 2 De glimlach van de gast
-Gastbeleving 34
-Memorabele momenten 34
-De eerste indruk 37
-De gast is koning – of toch niet? 42
-‘Ja, maar’ of ‘ja, en’ 45
-Nooit meer ‘nee’ 46

Hoofdstuk 3 De glimlach van de medewerker
-Medewerkers op de eerste plaats 52
-Memorabele momenten van medewerkers 57
-Gastheerschap van medewerkers 60
-Lastige gasten bestaan niet 64

Hoofdstuk 4 De glimlach van de leidinggevende
-Modern leiderschap 76
-Hoge eisen 76
-Positieve leiderschapsenergie 80
-Circulair mandaat 85
-Oplossingsgericht leidinggeven 88
-Oplossingsgericht samenwerken 97
-Kansmanagement 99
-De glimlach van de leidinggevende 100
-Coachen en superviseren 104
-Iedereen is een leider 106

Hoofdstuk 5 Gastvrij leidinggeven
-Gastvrij leidinggeven 114
-Leiderschap als gastheerschap 115
-De zes rollen 123
-De vier posities 128

Hoofdstuk 6 Liefde voor je vak
-Interview met Özgür Eylen 138

Literatuur 147
Bijlage 1 Brief Hospitality Scale 151
Bijlage 2 Lijst van toepassingen 153

Dankwoord 155
Over de auteurs 157

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De kracht van hospitality