Lees verder
Fredrike Bannink is klinisch psycholoog en Master of Dispute Resolution. Zij heeft een praktijk voor training, coaching en mediation te Amsterdam.
Meer over de auteursDe kracht van hospitality
Een nieuw concept in organisaties
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2020 1e druk 9789024429042Samenvatting
'Ze vergeten wellicht wat je hebt gezegd, maar nooit hoe je ze hebt laten voelen.' - Frederick Buechner, Amerikaans schrijver en theoloog
Alles draait om aandacht
Dit is een boek over hospitality. Geen gewone hospitality, maar gastvrijheid gecombineerd met meer aandacht, meer verrassingen, en met een bredere glimlach. In dienstverlenende organisaties draait alles om die aandacht. Aandacht van de medewerker voor de gast en aandacht van de manager en leidinggevende voor de medewerker. Dit boek gaat over een nieuw concept in organisaties, niet alleen toepasbaar in de horeca, maar net zo goed in organisaties als de gezondheidszorg, scholen, vliegtuigmaatschappijen, winkels en verenigingen.
Het is voor iedereen die de kracht van hospitality wil ontdekken en inzetten, en voor alle managers en leidinggevenden die hun leiderschap als vorm van gastheerschap willen zien. Het gaat steeds om het blij worden van het anderen blij maken.
Samen een onvergetelijke gastvrijheidsbeleving creëren (we spreken over 'gast', waar je ook 'klant' of 'patient' kunt lezen) zorgt voor positieve energie en betrokkenheid. Het maakt er een team van waarop je trots bent en waar je je thuis voelt.
'Dit bijzondere boek gaat over het overtreffen van verwachtingen. Over dat stapje extra zetten en creëren van positieve ervaringen die onthouden worden, lang nadat de gebeurtenis heeft plaatsgevonden.' – Caro van Eekelen, Senior Vice President, Development and Transformation, AccorHotels
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Fredrike Bannink
Over Eline Kuiper
Over Özgür Eylen
Inhoudsopgave
Inleiding 9
Hoofdstuk 1 Hospitality
-Gastvrijheid 16
-De kracht van hospitality 18
-De filosofie van gastvrijheid 21
-Online hospitality 29
Hoofdstuk 2 De glimlach van de gast
-Gastbeleving 34
-Memorabele momenten 34
-De eerste indruk 37
-De gast is koning – of toch niet? 42
-‘Ja, maar’ of ‘ja, en’ 45
-Nooit meer ‘nee’ 46
Hoofdstuk 3 De glimlach van de medewerker
-Medewerkers op de eerste plaats 52
-Memorabele momenten van medewerkers 57
-Gastheerschap van medewerkers 60
-Lastige gasten bestaan niet 64
Hoofdstuk 4 De glimlach van de leidinggevende
-Modern leiderschap 76
-Hoge eisen 76
-Positieve leiderschapsenergie 80
-Circulair mandaat 85
-Oplossingsgericht leidinggeven 88
-Oplossingsgericht samenwerken 97
-Kansmanagement 99
-De glimlach van de leidinggevende 100
-Coachen en superviseren 104
-Iedereen is een leider 106
Hoofdstuk 5 Gastvrij leidinggeven
-Gastvrij leidinggeven 114
-Leiderschap als gastheerschap 115
-De zes rollen 123
-De vier posities 128
Hoofdstuk 6 Liefde voor je vak
-Interview met Özgür Eylen 138
Literatuur 147
Bijlage 1 Brief Hospitality Scale 151
Bijlage 2 Lijst van toepassingen 153
Dankwoord 155
Over de auteurs 157
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan