Lees verder
Fons Van Dyck staat al jaren aan het hoofd van Think BBDO en specialiseert zich in strategisch merk- en communicatieadvies voor lokale en internationale ondernemingen en organisaties. Als doctor in de media- en communicatiestudies doceert hij merkstrategie en marketingcommunicatie aan de Vrije Universiteit Brussel.
Meer over Fons van DyckReclame. Dood of levend
Strategische antwoorden voor marketeers en managers
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 1e druk 9789401408325Samenvatting
Merken, marketing en reclame staan onder druk. De meerwaarde van reclame staat meer dan ooit ter discussie. Dit boek is een aanzet tot debat en reflectie. In Reclame: dood of levend biedt Fons Van Dyck strategische antwoorden op vragen van marketeers en managers over de effectiviteit van reclame in het digitale tijdperk. Betekenen sociale media het einde van reclame? Waarom houden consumenten wél van reclame? Voor welke doelgroepen werkt reclame het beste? En vooral: wat brengt reclame op voor de onderneming?
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Fons van Dyck
Inhoudsopgave
Vooraf
Voorwoord door Luc Suykens
Inleiding: Het tijdperk van reclame vandaag
Deel 1: De essentie van reclame vandaag
1. Wat is effectieve reclame?
2. Het reclame-ecosysteem
3. Koning Creativiteit
4. Consumenten al reclamemakers
Deel 2: Op zoek naar nieuwe evenwichten
5. USP of ESP?
6. Wereld of dorp
7. Geweten of portemonnee?
8. Oud of nieuw?
Deel 3: De afrekening
9. Reclame en ROI
10. Het nieuwe kapitalisme
Besluit: Reclame is dood, leve reclame
Bijlage: 10 Effie-cases 'anders bekeken'
Bijlage: Bronnen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan