Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

IT is mensenwerk

Het belang van soft skills voor IT-professionals en IT-managers

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2022 1e druk 9789461265159
Direct te downloaden

Samenvatting

IT'ers worden vaak gezien als nerds. Reken af met dit vooroordeel en maak het verschil door je soft skills actief in te zetten.

Het succes van ondernemingen wordt steeds vaker bepaald door het inzetten van de juiste informatietechnologie. Dat lukt alleen als jij succesvol samenwerkt met klanten, collega's en de professionals van andere afdelingen.

In dit boek kun je lezen wat er nodig is om van je IT-afdeling het kloppende hart te maken van een slagvaardige organisatie. Lees alles over het belang van persoonlijke relaties, open communicatie en een gedeelde cultuur. Want je kunt nog zo veel verstand hebben van ITIL, BISL, ASL, SIEM of SaaS, uiteindelijk draait het maar om één ding: mensen!

Trefwoorden

it management   it-management   soft skills   communicatie   it-dienstverlening   klantgerichtheid   mensenwerk   it professionals   it dienstverlening   it-professionals   perspectief   kwaliteitsperceptie   persoonlijke relaties   organisatiecultuur   wij-zij denken   kernkwaliteiten   inlevingsvermogen   wij-zij-denken   empathie   gedragsvoorkeuren   sociale intelligentie   it-strategie   it helpdesk   gebruikersperspectief   gezondheidszorg   gedeelde verhalen   organisatieverandering   klanttevredenheid   samenwerken   persoonlijke effectiviteit   perspectief nemen   helpdesk   culturele verschillen   stakeholderanalyse   projectmanagement   veilige cultuur   cultuurverschillen   ict   professionele dienstverlening   jargon   luisteren   klantrelaties   dienstverlenende houding   waarden en normen   organisatieontwikkeling   gedragsverandering   context   allergieën   effectieve communicatie   it strategie   it-complexiteit   emotionele intelligentie   vakmanschap   communicatiestijlen   it-innovatie   digitale strategie   it-visie   organisatiepsychologie   weerstand   denkstijlen   zorgsector   verandering   bedrijfscultuur   procesgerichte benadering   interne dienstverlening   it in de zorg   feedback   gebruikersbenadering   overheid   denkhoedenmethode   kennisoverdracht   professionals   informatiemanagement   innovatie   lsd-techniek   facilitaire dienstverlening   werkplezier   transparantie   zorgprofessionals   resultaatgerichtheid  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789461265159
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:112
Druk:1
Verschijningsdatum:13-7-2022
Hoofdrubriek:IT-management / ICT

Expertrecensies (1)

recensie
IT is mensenwerk - ‘Aanrader voor (veel) IT-medewerkers’
Jan Hoogstra | 13 september 2022
Medewerkers van de helpdesk worden vaak niet als helpend ervaren. De kloof tussen IT en de rest van de organisatie is vaak groot. Een aantal oorzaken ligt in de soft skills van de IT-medewerkers. Althans, dat beweren Bart Groothuis en Mirjam Verheijen in ‘IT is mensenwerk, het belang van soft skills voor IT-professionals en IT-managers’. En daarin hebben ze volgens mij groot gelijk...  
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
2 stemmen
0
2
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

preview
IT is mensenwerk - Het belang van soft skills voor IT-professionals
Bart Groothuis 31 augustus 2022 ‘Het succes van de IT-afdeling wordt niet zozeer bepaald wordt door de ‘harde’ IT-spullen, maar door de ‘zachte component’; de medewerkers!’ schrijven Bart Groothuis en Mirjam Verheijen. Ze vertellen over hun boek ‘IT is mensenwerk’.

Over Bart Groothuis

Bart Groothuis is zo'n 40 jaar geleden in de automatisering begonnen als WhizKid en IT-nerd. Hij is adviseur op het gebied van harde IT-strategie en -besturing en combineert dat met de zachte kant onder het motto Creëer een band met je klant.

Andere boeken door Bart Groothuis

Over Mirjam Verheijen

Mirjam Verheijen is ruim 35 jaar actief in het verbinden van IT, mensen en processen. Mirjam is een mensenmens en weet op een ontwapende manier organisatieproblemen bloot te leggen. Haar aanpak is: Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat.

Andere boeken door Mirjam Verheijen

Inhoudsopgave

Kennismaking met de auteurs
Voorwoord

1. INLEIDING
1.1 Waar gaat dit boek over?
1.2 De kwaliteit van de IT-afdeling
1.3 Steeds complexer wordende IT
1.4 Voor wie is dit boek bedoeld?
1.5 Wat gaat er 'altijd' mis in de communicatie?

2. COMMUNICATIE MISSERS
2.1 Inleiding
2.2 Wij-zij-denken
2.3 Verschillende perspectieven
2.4 Context niet volledig in beeld
2.5 In elkaars allergie zitten
2.6 Elkaar 'misverstaan'
2.7 Niet snappen dat een ander echt anders in elkaar zit
2.8 Communicatie is onvoldoende richtinggevend en actief
2.9 Zeven adviezen voor betere communicatie

3. CULTUURASPECTEN
3.1 Inleiding
3.2 Geen gedeelde verhalen
3.3 Geen gedeelde waarden en normen
3.4 Geen open en veilige cultuur
3.5 Drie adviezen passend bij de drie cultuuraspecten

Slot
Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        IT is mensenwerk