OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 84 van 1.710 resultaten
recensie
Marketing
8 maart 2004
Harold Janssen
3-4 minuten leestijd
De IK-cultuur. Er zit een eigenaardige spanning in dat woord. Een paradox. Aan de ene kant het ik, het individuele, het egocentrische, het niks met een ander te maken (willen) hebben. Aan de andere kant cultuur. Typisch iets wat je met z'n allen maakt, waar verbinding voor nodig is en leidt tot verbondenheid. De cultuur maakt het ik en andersom.
recensie
Marketing
4 maart 2004
Ed Feijen
3-4 minuten leestijd
De titel van dit boek is wat mij betreft enigszins misleidend te noemen. Alhoewel Jean-Pierre Thomassen de zin en onzin bespreekt, verschaft hij de lezer toch vooral instrumenten om de winstgevendheid van klanten voor de onderneming te vergroten. In feite dekt de subtitel de lading beter: 'Grotere winstgevendheid door sturing op de waarde van en voor de klant'.
recensie
recensie
Marketing
3 november 2003
John Koster RM
Eerlijk gezegd lukt het mij niet om een boek met als titel 'Visionaire Marketing' geheel onbevooroordeeld open te slaan. Wat kan er zo visionair zijn aan marketing? Is het niet zo dat visionair vooral betrekking heeft op personen? En als er al zoiets is als 'Visionaire Marketing', is er dan ook 'Niet-Visionaire Marketing'?
Dit boek vraagt enige gewenning; het leest alsof je een college volgt. Een goed college, welteverstaan. Het staat werkelijk boordevol voorbeelden (meer dan 80% van de tekst), die in een soort geletterde spreektaal zijn beschreven. Uitgesproken Amerikaans van opzet, maar niet onplezierig door de zweem van vlotheid en milde ironie, zij het soms wat onrustig van de hak op de tak springend.
achtergrond
Marketing
29 april 2003
Marjolein van Oordt
7-9 minuten leestijd
achtergrond
internet en social media
9 april 2003
Alex Stoter
5-7 minuten leestijd
achtergrond
Algemeen management
9 april 2003
8-12 minuten leestijd
achtergrond
internet en social media
9 april 2003
8-11 minuten leestijd
recensie
Marketing
4 april 2003
Rob Beltman
In een tijd dat velen de aandacht al weer van CRM afkeren en zelfs Tom Siebel het kindje doodgeboren heeft verklaard, komt Ordina Finance consultant Nico Beenker met zijn 'Handboek CRM'. De vraag is natuurlijk of dit werk de zo frequent falende implementatie van CRM kan ondersteunen en daarmee wellicht de redding kan betekenen van 'everyone's favorite three-letter word'.
achtergrond
Marketing
9 januari 2003
Yousri Mandour
8-11 minuten leestijd
achtergrond
Leiderschap
9 januari 2003
Herman Nunnink
8-11 minuten leestijd
recensie
Marketing
2 december 2002
Bert Peene
1-2 minuten leestijd
Met 'Agressiemanagement. Hoe organisaties omgaan met agressie van klanten' van Hans Koning e.a. erbij dacht ik een complete toolkit voor effectief omgaan met agressie in handen te hebben.
achtergrond
Marketing
26 november 2002
Wijnand Fasotte
7-10 minuten leestijd
achtergrond
Marketing
13 november 2002
7-9 minuten leestijd
achtergrond
Marketing
12 november 2002
Ed Peelen
10-14 minuten leestijd
recensie
Marketing
10 oktober 2002
Peter Pot
4-6 minuten leestijd
Duizenden mensen op de Coolsingel tijdens de begrafenis van Pim Fortuyn. Emotionele oproepen dat dingen 'anders moesten'. En natuurlijk anderhalf miljoen Nederlanders die LFP-stemden.
recensie
Marketing
6 september 2002
Philip Waalewijn
Geen 'oude' of 'nieuwe' economie, maar de 'volgende' economie is het begrip dat het beste de recente economische ontwikkelingen beschrijft. Door de auteurs van 'Marketing in beweging' wordt hiermee aangegeven dat de digitalisering, die onmiskenbaar plaatsvindt en vaak met de term nieuwe economie wordt aangeduid, niet een vervanging van de oude manier van zaken doen teweegbrengt, maar wel ingrijpende veranderingen daarin veroorzaakt.
recensie
achtergrond
recensie
Marketing
17 mei 2002
Henk Hogeweg
6-8 minuten leestijd
Het zijn turbulente tijden. Er gebeurt zo veel op zo veel plaatsen tegelijk dat de mensen moeite hebben om het bij te benen. En als we futuroloog Rolf Jensen mogen geloven dan is het einde nog niet in zicht.