Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

De ondernemende professional

De boeken van Frank Kwakman heb ik al vaker met veel plezier gelezen. Inspirerend en een uitstekende manier om weer eens goed naar je eigen handelen als professional te kijken. Naar het boek 'De ondernemende professional' – dat Kwakman samen met Chris Zomerdijk heeft geschreven – was ik dan ook heel benieuwd.

Daniëlle de Jonge | 12 maart 2013

'De ondernemende professional' biedt een complete update van relevante informatie, bezien vanuit de huidige markt. Want een eigentijdse manier van werken is met alle offline en online mogelijkheden pure noodzaak. Net als het anders aankijken tegen verdienmodellen en het verder vormgeven van een bedrijf. Dit boek gaat op deze en vele andere aspecten in. Mijn klanten en alle anderen die ik in mijn netwerk of tijdens lezingen spreek, hebben mij al vaker horen zeggen dat het bij het zakendoen vooral gaat om waarde toevoegen. Werken volgens het uurtje-factuurtje-principe heeft de langste tijd gehad en bovendien is er ontzettend veel gratis informatie beschikbaar op internet. Essentieel dus, om er voor te zorgen dat u onderscheidend bent en daadwerkelijk iets toevoegt als u klanten helpt. Er zijn vele mogelijkheden die grotendeels ook in dit boek terug te vinden zijn. Voor de auteurs daarop ingaan, staan zij allereerst stil bij de veranderende markt. De markt die het speelveld is voor ondernemende mensen en vraagt om creativiteit om (blijvend) succesvol te zijn. De verschillende branches van zakelijke dienstverlening komen daarbij aan bod, met de uitdagingen en een overzicht van het type professional dat u bent. Vervolgens wordt de stap gezet naar acquisitie, relatiemanagement en marketing. Praktische tips, achtergronden en voorbeeldcases laten zien hoe u in de huidige markt omgaat met deze drie onderdelen van uw bedrijfsvoering. Juist die afwisseling maakt het lezen van dit boek interessant. Soms is meer diepgang wenselijk, omdat u dan beter inzicht heeft in de reden waarom u iets kunt doen. Andere keren merkt u dat u een duidelijke richting zoekt en daar zijn de tips handig voor. Met hier en daar een open deur, hoewel het niet erg is om die weer eens terug te zien. In deze onderdelen van het boek is er ook aandacht voor de online mogelijkheden die tot uw beschikking staan. De cases die door het boek te vinden zijn, komen veelal van grotere organisaties. Als kleiner bedrijf geeft het u inspiratie en is het aan u om te bepalen wat u kunt toepassen. Het boek leest over het algemeen prettig en schema's geven sommige theoretische delen meer lucht. Met bijna 400 pagina's een goed naslagwerk voor elke professional die zijn of haar werk serieus neemt.

Over Daniëlle de Jonge

Daniëlle de Jonge – spreker, trainer en bestsellerauteur. Helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden