Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

What Matters Now

How to Win in a World of Relentless Change, Ferocious Competition, and Unstoppable Innovation

Gebonden Engels 2012 9781118120828
Voormalig top 100Totaal 4 dagen
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Hedendaagse leiders worden geconfronteerd met een wereld waarin het ongekende de norm is. Waar men ook kijkt, overal om ons heen zien we het uitzonderlijke gebeuren: zakenkranten die het kapitalisme afschrijven, honderd jaar oude businessmodellen die van de ene op de andere dag irrelevant blijken te zijn, de klant die zijn macht laat gelden en social media die de wijze waarop wij communiceren radicaal veranderen. Zekerheden bestaan niet meer en het vertrouwen is broos.

Gary Hamel beschrijft in 'What Matters Now waar het nieuwe management moet beginnen. Wat zijn de fundamentele kwesties die bepalen of uw organisatie floreert of ten onder gaat in de komende jaren? Hij identificeert vijf aandachtspunten: waarden, innovatie, aanpassingsvermogen, passie en ideologie.

Hamel presenteert vervolgens een essentieel stappenplan voor managers die hun klanten willen blijven verbazen, bureaucratie willen bestrijden, de winstgevendheid willen vergroten en pionier willen zijn op het gebied van duurzaamheid. Kortom: het offensief willen kiezen en op veranderingen anticiperen.

Specificaties

ISBN13:9781118120828
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:304
Uitgever:Jossey Bass
Druk:1
Verschijningsdatum:21-2-2012
ISSN:

Expertrecensies (1)

What Matters Now
Yolanda van Heese | 20 november 2012
Vaak moet je goed zitten voor het lezen een managementboek en het hoofdstuk voor hoofdstuk doornemen. 'What matters now' van Gary Hamel daarentegen is een verzameling losse essays die ook op zichzelf zijn te lezen. Alle essays gaan in op wat vandaag de dag belangrijk is voor organisaties om te overleven in een wereld van voortdurende verandering. Lees dit boek niet wanneer je in slaap wilt worden geschud: na afloop staat scherp op je netvlies dat organisaties moeten veranderen.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Gary Hamel

Gary Hamel is gastdocent Strategisch en Internationaal Management aan de London Business School, medeoprichter van Strategos, een internationale consultancyorganisatie en directeur van het Management Innovation Lab. Hij schreef eerder de bestsellers 'De strijd om de toekomst' (met C.K. Prahalad) en 'Leading the revolution' en heeft vele artikelen gepubliceerd, onder meer in Harvard Business Review, Wall Street Journal en The Financial Times.

Andere boeken door Gary Hamel

Inhoudsopgave

Preface

SECTION 1: Values Matter Now
1.1 Putting First Things First
1.2 Learning from the Crucible of Crisis
1.3 Rediscovering Farmer Values
1.4 Renouncing Capitalism's Dangerous Conceits
1.5 Reclaiming the Noble

SECTION 2: Innovation Matters Now
2.1 Defending Innovation
2.2 Cataloging the World's Greatest Innovators
2.3 Inspiring Great Design
2.4 Turning Innovation Duffers into Pros
2.5 Deconstructing Apple

SECTION 3: Adaptability Matters Now
3.1 Changing How We Change
3.2 Becoming an Enemy of Entropy
3.3 Diagnosing Decline
3.4 Mourning Corporate Failure
3.5 Future-Proofing Your Company

SECTION 4: Passion Matters Now
4.1 Exposing Management's Dirty Little Secret
4.2 Putting Individuals Ahead of Institutions
4.3 Building Communities of Passion
4.4 Reversing the Ratchet of Control
4.5 Reinventing Management for the Facebook Generation

SECTION 5: Ideology Matters Now
5.1 Challenging the Ideology of Management
5.2 Managing Without Hierarchy
5.3 Escaping the Management Tax
5.4 Inverting the Pyramid
5.5 Aiming Higher

Appendix: The Half Moon Bay "Renegade Brigade"

Notes
Acknowledgments
About the Author

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        What Matters Now