Lees verder
oprichter, Core Quality International, auteur van 'Bezieling en kwaliteit in organisaties'.
Meer over Daniel OfmanInspiratie en inzet in organisaties
E-book Epub Nederlands 2014 1e druk 9789021556628Samenvatting
Dit e-book is NIET geschikt voor zwart-wit e-readers.
Twintig jaar na Bezieling en Kwaliteit in Organisaties gaat Daniel Ofman, bedenker van het kernkwadrant, in op de voorwaarden die nodig zijn om inspiratie en inzet tot bloei te laten komen binnen een organisatie. Hij stelt helder en duidelijk dat er grenzen zijn aan wat maakbaar is, wanneer verandering een doel kan zijn en wanneer niet. Met zijn integrale benadering van leven, werken en organiseren wordt duidelijk waarom veel traditionele manieren van managen niet kunnen en niet zullen werken en wat er nodig is om met minder energie meer te bereiken.
Loop een bedrijf binnen en je merkt aan de receptie al hoe de vlag erbij hangt. Je hoeft geen helderziende te zijn om energie waar te nemen in een organisatie; je hoeft alleen maar te kijken hoe de mensen door de gangen lopen en je voelt wel of geen vitaliteit.
Inspiratie en inzet zijn niet te koop, maar worden verkregen als wat je doet inhoudelijk klopt, je houding klopt en de verhoudingen kloppen. Klopt één onderdeel niet, dan eindig je als organisatie of als mens uiteindelijk met niets.
Inspiratie en Inzet in Organisaties is voor leidinggevenden en medewerkers, een wake-up call en een richtingwijzer.
Ofman: `Eigenlijk is dit het boek dat ik twintig jaar geleden wilde schrijven, maar toen nog niet kon.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Daniel Ofman
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan