Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte rondom de feestdagen zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen
U heeft gezocht op 9789035242661. Het product dat u zocht is niet meer in die editie leverbaar en is vervangen door de onderstaande editie.

Recruitment 3.0 - Werving en selectie in een wereld van sociale media, chatbots en AI

Paperback Nederlands 2018 9789462155787
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 1111377 dagen in de top 100
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

In dit nieuwe boek wordt uitgebreid stilgestaan bij de kansen en risico’s die nieuwe technologie, in het bijzonder sociale media, in een wervingsplan met zich meebrengen én de noodzakelijke veranderingen in het recruitmentproces om hiervan een succes te maken, zoals:

- Van Klassiek reactief recruiten (eerst werven via advertenties, daarna de beste sollicitant selecteren), via proactief recruiten door zelf de beste kandidaten te vinden in de immense profielendatabase van LinkedIn, naar recruiten op een Expertniveau (nieuwe technologie als integraal onderdeel van recruitment).
- Niet de traditionele recruitmentsite centraal stellen in alle arbeidsmarktcommunicatie, maar een Facebookpagina.
- Supersnel zzp’ers vinden door een online netwerk als Twitter slim inzetten.
- Iedereen in de organisatie een recruiter maken (via-via werving).
- Nieuwe technologische ontwikkelingen om beter te selecteren.

Je leest over de juiste recruitmentstrategie, return on investment (roi) van sociale media, de nieuwe rol van de carrièresite en veel ideeën en tips voor content en online reputatiemanagement. Dit alles aangevuld met voorbeelden en interessante cases. Kortom, met behulp van dit boek kun je een stevig fundament leggen voor een operationeel excellent recruitmentproces, op basis van strategisch en tactisch goede keuzes.

Specificaties

ISBN13:9789462155787
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:234
Uitgever:Vakmedianet
Druk:1
Verschijningsdatum:26-3-2018

Lezersrecensies

4.4 van de 5
18 stemmen
6
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Recruitment 3.0 - Werving en selectie in een wereld van sociale media, chatbots en AI
Jacco Valkenburg 19 april 2018 Een briefselectie, matching op basis van het cv en twee sollicitatiegesprekken is nog steeds gemeengoed om een keuze te maken wie de nieuwe collega wordt.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Jacco Valkenburg

Jacco Valkenburg is een onafhankelijk recruitmentexpert en een van Nederlands bekendste auteur en blogger op dit gebied, te weten 'Recruiting Roundtable'. Sinds 1996 staat hij internationale organisaties succesvol bij in het verbeteren of uit handen nemen van het werving- en selectieproces. Dit alles door slim gebruik te maken van nieuwe technologieën, arbeidsmarktcommunicatie en jarenlange expertise. Met zijn bedrijf Recruit2 helpt hij organisaties succesvol om meer uit hun personeelswerving te halen, van strategie tot realisatie, met minder moeite. Daarnaast is hij eigenaar en trainer bij Recruiter University. In 2009 werd Jacco Valkenburg verkozen tot 'Best Social Recruiter', niet zozeer omdat hij alle trucjes van LinkedIn kende maar vooral omdat hij van iedereen een recruiter weet te maken binnen een organisatie (onder andere met behulp van de inzet van sociale media). Op het sociale media gebied wist hij een LinkedIn groep te creëren met meer dan 200.000 leden en op Twitter, via meerdere accounts, ruim 300.000 volgers te krijgen. Jacco is auteur van meerdere succesvolle boeken zoals 'Recruitment via LinkedIn' 'Recruitment via Sociale Media', 'Recruitment 3.0' en co-auteur van de bestseller 'Solliciteren via LinkedIn', samen goed voor meer dan 30.000 verkochte exemplaren.

Andere boeken door Jacco Valkenburg

Inhoudsopgave

HFK 1 Recruitment op Expertniveau
1.1 Start met een recruitmentstrategie
1.2 Ontwikkel een operationeel excellent recruitmentproces
1.3 Ga van Klassiek reactief naar Proactief recruitment Expertniveau

HFK 2 Arbeidsmarktcommunicatie, nu en in de toekomst
2.1 Employer branding: het verkrijgen van een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie
2.2 De carrièresite centraal?
2.3 Een veranderend medialandschap; hét internet bestaat niet meer
2.4 Arbeidsmarktcommunicatiestrategie 3.0
2.5 Return on investment

HFK 3 Succesvoller werven met Sociale media
3.1 Bereik vergroten
3.2 Ambassadeursnetwerken, ondersteuning bij referral recruitment
3.3 De opbouw van communities
3.4 Proactief vinden van kandidaten (Sourcing)
3.5 Bouw een talentpool op
3.6 Betere arbeidsmarktcommunicatie
3.7 Verbetering van de conversie
3.8 Een concurrentieanalyse maken
3.9 Online reputatiemanagement en PR
3.10 Effectiever adverteren

HFK 4 Gebruik van Sociale media
4.1 Recruitment via LinkedIn
4.1.1 Je eigen profiel aanmaken en onderhouden
4.1.2 Netwerken met behulp van LinkedIn
4.1.3 Zoeken via LinkedIn (Boolean Search)
4.1.4 Het benaderen van potentiële kandidaten
4.1.5 Arbeidsmarktcommunicatie met behulp van LinkedIn
4.1.6 LinkedIn Groepen
4.1.7 De verschillende LinkedIn-accounts
4.1.8 Profiteer optimaal van LinkedIn

4.2 Arbeidsmarktcommunicatie via Facebook
4.2.1 Corporate of ‘Werken bij’-Facebookpagina
4.2.2 Niet of/of maar en/en
4.2.3 Vier sociale wervingstactieken
4.2.4 Facebook als centrale hub of community

4.3 Twitter als wervingskanaal
4.3.1 Twitter en recruitment: waarom, en wat werkt het best?
4.3.2 Wie doet het goed?

4.4 Overige sociale media
4.4.1 Pinterest
4.4.2 Instagram en Snapchat
4.4.3 YouTube
4.4.4 Slideshare presentaties
4.4.5 WordPress
4.4.6 Niche sociale netwerken
4.4.7 Personenzoekmachines en sociale tools

HFK 5 Alles over content
5.1 Content creëren met 200+ ideeën
5.2 Content verspreiden
5.3 Online reputatie management

HFK 6 Stappenplan werving
6.1 Stappenplan
6.2 Valkuilen
6.3 Hoe om te gaan met sociale media; richtlijnen voor medewerkers
6.4 Sollicitatiecode

HFK 7 Van traditioneel naar voorspellende en automatische selectie
7.1 De problemen bij traditioneel selecteren
7.1.1 Motivatiebrieven zijn onbruikbaar als selectiemiddel
7.1.2 Een cv is incompleet of bevat onwaarheden
7.1.3 Afgeronde opleiding en cijferlijsten voorspellen niets
7.1.4 Sollicitatiegesprekken zijn echt lastig

7.2 Solliciteren via referrals, LinkedIn en chatbots
7.2.1 Van koude sollicitatie naar warme aanbevelingen
7.2.2 Het cv maakt plaats voor een online profiel
7.2.3 Met chatbots een betere kandidaatervaring

7.3 Preselectie met video en VR
7.3.1 Video-cv of –pitch voor een snelle eerste indruk
7.3.2 Persoonlijk video-solliciteren
7.3.3 Video–interviews geven structuur en tijdwinst
7.3.4 Augmented en virtual reality voegt beleving toe

7.4 Voorspellend selecteren dankzij e-assessments en gaming
7.4.1 Online assessments als eerste selectiestap
7.4.2 Realistisch selecteren door Serious Gaming en Gamification
7.4.3 Junioren kunnen senioren verslaan

7.5 Sneller selecteren met hulp van AI en Machine Learning

7.6 Robotisering van het hele werving- en selectieproces
7.6.1 Recruitment marketing met Programmatic Advertising
7.6.2 Preselectie via killer questions
7.6.3 Automatisch referenties checken en (pre-) employment screening
7.6.4 Verificatie van cv’s met blockchain
7.6.5 Nog meer automatisering in recruitment

HFK 8 Meet verbeter en experimenteer
8.1 Inzicht in het proces
8.2 Wat bepaalt de effectiviteit van recruitment?
8.3 Expertniveau

Over de auteur
Register

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Recruitment 3.0 - Werving en selectie in een wereld van sociale media, chatbots en AI