Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Persoonlijke effectiviteit Basisprincipes van communicatie
Basisprincipes van communicatie
Basisprincipes van communicatie
Klaas Wiertzema Klaas Wiertzema is als docent verbonden aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Daarnaast is hij als communicatietrainer en adviseur van Ardens Group (www. Meer over de auteurs
Lees het volledige artikel
Klaas Wiertzema, Patricia Jansen

Basisprincipes van communicatie

4e editie

Paperback Nederlands 2016 9789043033268
9 beoordelingen
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 329283 dagen in de top 100
Op voorraad | Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis
30,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Er wordt veel tijd, geld en energie verspild doordat mensen slecht communiceren. Dat is volkomen onnodig, want iedereen kan goed leren communiceren. U hoeft er geen bijzonder talent voor te hebben, alleen een grondig inzicht in de belangrijkste communicatieprocessen.

'Basisprincipes van communicatie' geeft u de mogelijkheid om uw communicatie aan te scherpen, zodat u meer controle zult hebben over uw omgeving en effectiever kunt werken. Het laat u zien wat er fout kan gaan, hoe u deze fouten herkent en het legt uit hoe u deze fouten kunt voorkomen.

In het eerste deel van dit boek wordt het totale communicatieproces op een zeer toegankelijke manier grondig geanalyseerd. In het tweede deel worden verschillende instrumenten aangereikt waarmee u de controle zult krijgen over uw communicatie. Er worden onderwerpen besproken zoals feedback geven, interviewtechnieken, conflicten voorkomen of oplossen en efficiënt vergaderen. Nieuw in deze derde editie is een hoofdstuk over leiderschap.

Specificaties

ISBN13:9789043033268
Trefwoorden:communicatie, feedback geven, vergaderen, lichaamstaal
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:200
Uitgever:Pearson Education NL
Druk:4
Verschijningsdatum:1-4-2016
Hoofdrubriek:Persoonlijke effectiviteit
Jongbloed:Diversen

Expertrecensies (1)

Veerle Blajic-Kik | 8 december 2011
'Communication works for those who work at it.' Met dit citaat begint het eerste hoofdstuk van 'Basisprincipes van communicatie'. Even vlot en doorspekt van humor en praktijkvoorbeelden is de rest van het boek van Klaas Wiertzema en Patricia Jansen. In duidelijke hoofdstukken presenteren zij een compleet overzicht van onderzoeken en gangbare theorieën omtrent dit onderwerp waar we allemaal dagelijks mee te maken hebben: luisteren, lichaamstaal, (evaluatieve) feedback, vergadertechnieken, de roos van Leary.Lees verder

Lezersrecensies

3.3 van de 5
9 stemmen
1
2
5
1
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Klaas Wiertzema

Klaas Wiertzema is als docent verbonden aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Daarnaast is hij als communicatietrainer en adviseur van Ardens Group (www.ardens.com) internationaal werkzaam bij diverse universiteiten, bedrijven en instellingen.

Andere boeken door Klaas Wiertzema

Bekijk alle boeken

Over Patricia Jansen

Patricia Jansen is als docent verbonden aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Daarnaast is zij als communicatietrainer en adviseur van Ardens Group (www.ardens.com) internationaal werkzaam bij diverse universiteiten, bedrijven en instellingen.

Andere boeken door Patricia Jansen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Waarom dit boek zinloos is
2. Basisbegrippen
3. Lichaamstaal
4. De complexiteit van de boodschap
5. Feedback
6. Actief luisteren
7. Evaluatieve feedback
8. De Roos van Leary
9. Toepassing: Het gedrag van de leider
10. Toepassing: vergadertechnieken

Nawoord
Literatuur
Fotoverantwoording
Index

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Psychotherapie
    R. van Deth
    Psychotherapie
    € 59,95
  • Help! Conflicten
    Friedrich Glasl
    Help! Conflicten
    € 24,50
  • Inleiding tot de gedragstherapie
    Dirk Hermans
    Inleiding tot de gedragstherapie
    € 41,95
  • Juridische aspecten van mediation
    Eva Schutte
    Juridische aspecten van mediation
    € 41,75
  • Handboek Mediation
    Alex Brenninkmeijer
    Handboek Mediation
    € 92,50
  • Conflictmanagement en mediation
    Martin Euwema
    Conflictmanagement en mediation
    € 42,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Basisprincipes van communicatie

        Basisprincipes van communicatie
        Klaas Wiertzema , Patricia Jansen
        /