

Basisprincipes van communicatie
4e editie
Paperback Nederlands 2016 9789043033268Samenvatting
Er wordt veel tijd, geld en energie verspild doordat mensen slecht communiceren. Dat is volkomen onnodig, want iedereen kan goed leren communiceren. U hoeft er geen bijzonder talent voor te hebben, alleen een grondig inzicht in de belangrijkste communicatieprocessen.
'Basisprincipes van communicatie' geeft u de mogelijkheid om uw communicatie aan te scherpen, zodat u meer controle zult hebben over uw omgeving en effectiever kunt werken. Het laat u zien wat er fout kan gaan, hoe u deze fouten herkent en het legt uit hoe u deze fouten kunt voorkomen.
In het eerste deel van dit boek wordt het totale communicatieproces op een zeer toegankelijke manier grondig geanalyseerd. In het tweede deel worden verschillende instrumenten aangereikt waarmee u de controle zult krijgen over uw communicatie. Er worden onderwerpen besproken zoals feedback geven, interviewtechnieken, conflicten voorkomen of oplossen en efficiënt vergaderen. Nieuw in deze derde editie is een hoofdstuk over leiderschap.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Over Klaas Wiertzema
Over Patricia Jansen
Inhoudsopgave
1. Waarom dit boek zinloos is
2. Basisbegrippen
3. Lichaamstaal
4. De complexiteit van de boodschap
5. Feedback
6. Actief luisteren
7. Evaluatieve feedback
8. De Roos van Leary
9. Toepassing: Het gedrag van de leider
10. Toepassing: vergadertechnieken
Nawoord
Literatuur
Fotoverantwoording
Index
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan