Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Maak waar wat je zegt

Betere prestaties door mensgericht management

Paperback Nederlands 2006 9789052615851
10
Voormalig #3Totaal 18 dagen
Verkooppositie 818518 dagen in de top 3
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

In het vandaag de dag zeer competitieve domein van de professionele dienstverleners is de zoektocht naar individueel sterrendom altijd aanwezig. De verleiding om uitputtende uren van uzelf te vragen en uw collega-adviseurs te overtreffen, is vaak moeilijk te weerstaan. Maar het is kortzichtig en heeft een averechtse werking, volgens David Maister.

Juist bedrijven die hun medewerkers aanmoedigen om waar te maken wat ze zeggen, zijn succesvoller dan hun concurrenten. Maister baseert zich op een wereldwijd onderzoek bij verschillende professionele dienstverleners in verschillende bedrijfstakken.

In het baanbrekende 'Maak waar wat je zegt' benadrukt Maister dat een groter succes wordt bereikt:

- als mensen zich als coach opstellen in plaats van als sterspeler
- door mensen die meer voldoening krijgen als ze andere mensen zien slagen
- door altijd de eigen normen en waarden na te streven

Maister ontdekte dat de meeste bedrijven die hij onderzocht, uitblonken door het goed te doen op vlakken waar de meeste andere bedrijven slechts lippendienst werd bewezen: commitment naar klanten, teamwork, hoge eisen stellen, opleiden van personeel. Maar bovenal zichzelf houden aan de hoge eisen. De sleutel tot succes is niet het systeem van het bedrijf, maar het karakter en de vaardigheden van de individuele manager.

U vindt in de tweede editie van dit boek specifieke aanbevelingen voor actie in navolging van managers en werknemers van superhelden-bedrijven; hoe u een energieke werkomgeving creëert, een excellente standaard instelt, mensen opleidt en gewoon plezier hebt - allemaal krachtige technieken tot prestatieverbetering.

Specificaties

ISBN13:9789052615851
Rubriek:Advisering
Trefwoorden:advisering
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Druk:2
Verschijningsdatum:23-3-2010

Expertrecensies (3)

Anita van der Wal | 30 april 2002
Ik geef een 8 Veel ondernemingen hebben niets anders te verkopen dan hun medewerkers. Dus zou management erop gericht moeten zijn hen te enthousiasmeren en te stimuleren, zodat zij het beste van zichzelf geven in relatie tot de klant en zodat dit leidt tot financieel succes.Lees verder
Gert-Jan van Wijk | 30 april 2002
Ik geef een 7 David Maister heeft zijn status als topadviseur van professionele organisaties te danken aan zijn eerste twee boeken: 'Management van professionele organisaties' en 'Een echte professional'. Sindsdien heeft hij zich ten doel gesteld ieder jaar een boek te schrijven.Lees verder
Tim de Boer | 30 april 2002
Ik geef een 8- De lessen van David Maister zijn van groot belang voor ons consultancy bedrijf. Jaarlijks vullen we de vragenlijsten van David trouw in om vervolgens de eigen antwoorden van ons bureau te vergelijken met het gemiddelde uit het wereldwijde netwerk.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

3.6 van de 5
7 stemmen
2
3
0
1
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

achtergrond
Wie stuurt op winst verliest - David Maister over dienend leiderschap en goede marketing
Annegreet van Bergen 11 december 2006
interview
David Maister over dienend leiderschap en goede marketing
Annegreet van Bergen 9 februari 2005 Toen David Maister als docent aan de Harvard Business School was verbonden, moest hij op een gegeven moment kiezen. Werd hij wetenschapper of consultant? Als wetenschapper zou hij meer prestige hebben. Maar als consultant zou hij de dingen kunnen doen die hem écht lagen en waaraan hij plezier beleefde.
Alle interviews en artikelen (2)

Over David Maister

David H. Maister staat alom bekend als een autoriteit op het gebied van het management van professionele dienstverlenende organisaties. Al twintig jaar adviseert hij bedrijven over de hele wereld met een breed spectrum aan professionals over strategie en management. Maister is auteur van de bestsellers 'Management van professionele organisaties' (1999), 'Een echte professional' (1997), 'De vertrouwde adviseur' (medeauteur 2000), en 'Maak waar wat je zegt' (2001). Tijdens zijn hieraan voorafgaande academische carrière was hij auteur of medeauteur van zeven boeken over uiteenopende onderwerpen als vrachtwagenchauffeurs, het managen van een luchtvaartmaatschappij en fabrieksoperaties. Dit is zijn twaalfde boek. David Maister, Engelsman van geboorte, heeft gestudeerd aan de University of Birmingham, de London School of Economics en de Harvard Business School, waar hij ook zeven jaar hoogleraar is geweest. Hij woont in Boston Massachusetts.

Andere boeken door David Maister

Inhoudsopgave

Introductie

Hoe dit boek gelezen kan worden

1. Enquête
2. Tramster: een casestudie
3. Hoe de succesvolle kantoren scoorden
4. Northport: een casestudie
5. Correlaties met financiële prestaties
6. Mustang Communications: een casestudie
7. Het voorspellingspakket
8. Archipelago: een casestudie
9. De weg naar prestaties
10. Tigrette: een casestudie
11. Onderneming of kantoor? Wat zijn de drijvende krachten?
12. Mortimer Ransford: een casestudie
13. De gevolgen van de kantoorgrootte
14. Bellerophon: een casestudie
15. Leeftijdniveaus
16. Arkwright, Suttong: een casestudie
17. Aanvullende vergelijkingen
18. McLeary Advertising: een casestudie
19. Het standpunt van Julie
20. De lessen: de manager
21. De lessen: het scheppen van een cultuur voor succes
22. De lessen: het ontwikkelen van mensen
23. De lessen: andere onderwerpen
24. Het is niet het een of het ander. Het is allebei
25. De moed om leiding te geven

Bijlagen
Literatuurverwijzing
Dankwoord
Over de schrijver

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Maak waar wat je zegt