
Lees verder
Prof. Dr. D. Jan Eppink studeerde in 1967 af als bedrijfseconoom aan de Vrije Universiteit Amsterdam.
Meer over de auteursStrategisch management is geschreven voor studenten en managers die zich verder willen verdiepen in het vakgebied strategie. De auteurs beschrijven op een duidelijke en overzichtelijke wijze de stappen die een organisatie kan nemen om tot een succesvolle strategie te komen.
Na een analyse van de huidige situatie en toekomstige omgevingsontwikkelingen moet de leiding van de organisatie beslissingen nemen over de drie inhoudelijke dimensies van strategie: spreiding, positionering en samenwerking. Vervolgens besteden de auteurs ook aandacht aan de implementatie van de strategie. En omdat implementeren ook veranderen is, volgt aan het eind van het boek een bijdrage van prof. dr. Anton Cozijnsen over verandermanagement.
Dankzij de jarenlange werkervaring van de auteurs zijn allerlei herkenbare praktijkvoorbeelden van bekende en ook minder bekende Nederlandse organisaties opgenomen in dit boek. Deze voorbeelden maken het voor de lezer mogelijk om een brug te slaan tussen de eigen praktijk en de beschreven theorie, wat uiteindelijk leidt tot betere prestaties van de eigen organisatie.
Dit boek is speciaal afgestemd op de opzet van veel inleidende strategiecursussen in het hbo en op universiteiten. Van de negen onderdelen uit de Body of Knowledge van de Strategic Management Society behandelt dit boek er acht expliciet.
strategisch management strategie concurrentievoordeel positionering samenwerken fusies overnames differentiatiestrategie implementatie strategieformulering joint ventures laagstekostenstrategie strategische allianties verticale spreiding productspreiding verandermanagement geografische spreiding diversificatie missie management organisatiestructuur visie bedrijfstakanalyse innovatie concurrentieanalyse synergie waardeketenanalyse prestatiemeting leiderschap internationalisatie organisatie omgevingsanalyse verticale integratie stakeholdermanagement scenario-planning organisatieverandering kerncompetenties strategisch denken non-profit swot-analyse
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books