Lees verder
coach leiderschapsontwikkeling. Auteur van 'Factor Moed!'
Meer over de auteursFactor MOED!
Durven kiezen en volharden in BV Nederland
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2016 1e druk 9789058756275Samenvatting
Is moed aan te leren? Ja! Met dit boek kan iedereen zijn vermogen tot moed aanboren
Moed tonen op je werk, thuis en op straat is niet vanzelfsprekend. We horen regelmatig over de gevolgen van risicomijdend gedrag. In dit boek lees je over situaties waar moed is getoond ondanks risico's. Waar keuzes werden gemaakt die niet de makkelijkste, maar wel goed waren. Waar werd volgehouden ondanks tegenstand en tegenslag. Wat valt daarvan te leren?
Op een gedurfde, beeldende en lichtvoetige manier gaat dit boek in op het vermogen tot moed, oordeelsvorming, falen en volharding. Op een transparante en leerzame manier komt naar voren hoe moed eruitziet, en wat ervoor nodig is om moed te ontwikkelen. Dit boek reikt handvatten aan voor leiders, bestuurders, medewerkers en managers in elke organisatie om koers te houden in het veld van belangen en invloeden, dromen en obstakels.
Specificaties
Expertrecensies (4)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (3)
Over Marinka Lipsius
Over Remco Claassen
Inhoudsopgave
Inleiding en dank
Het eerste deel: Verkenning van moed
1. Fortitudo - een kardinale deugd
2. Moed en zelfkennis
3. Moed in context
4. Moed en angst
5. Moed en geluk
6. De winst en de prijs van moed
7. Moed en vrijheid
Het middendeel: Kompassen, bruine broeken en de ego-wasstraat
Moed vanuit trainersperspectief door Remco Claassen
Het laatste deel: Durven en doen
8. Moedig leiderschap
9. Kijken en luisteren
10. Doen en laten
11. De heldenfabriek - door Rob Groen
12. Moed oefenen
13. Kiezen en volharden
14. Het waardenwiel
15. De ronde tafel
Nawoord
Gesprekspartners en hun achtergrond
Over de auteurs
Geraadpleegde bronnen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan