Bestsellerauteur en veelgevraagd spreker Kasper Klaarenbeek focust zich als inspirator, trainer, business coach en spreker op het onderscheidend vermogen van bedrijven en mensen. 'MerkWaardig' noemt hij dat!
Daarnaast is hij sinds 2018 ongeneeslijk ziek, dat zette dat zijn leven volledig op z’n kop. In zijn boek Écht de Sjaak! schrijft hij heel open over (samen)leven met ongeneeslijk ziek-zijn.
Meer over Kasper KlaarenbeekBen jij wel MerkWaardig genoeg?
Inclusief gratis Belbintest en online toolbox
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 1e druk 9789089652058Samenvatting
In veel organisaties heerst een zesjescultuur. Ondernemers, managers en medewerkers richten zich alleen nog op de dagelijkse problemen, en kijken niet meer hoe ze hun organisatie inspirerend en waardevol kunnen maken. In dit boek laat Kasper Klaarenbeek zien hoe u die negatieve spiraal doorbreekt - door MerkWaardig te zijn.
MerkWaardige mensen kiezen ervoor om onderscheidend en authentiek te zijn, zich niet 'zomaar' te conformeren aan de gevestigde orde en vooral te doen waar ze echt in geloven. Ze creëren energie en inspireren hun omgeving om mee te doen. Ze zijn bereid en in staat om hun doelen ook echt te realiseren. Niet met macht en kracht, maar door gebruik te maken van talenten en alleen genoegen te nemen met het beste resultaat.
Bent u wel MerkWaardig genoeg? U leest het in dit boek!
- Een inspirerend doeboek dat u helpt om keuzes te maken, zaken uit te werken en plannen om te zetten naar acties
- Met gratis toegang tot een handige online toolbox, die u helpt om uw ideeën van het papier af te krijgen
Quotes over het boek
‘Ondernemen anno nu vraagt om besluitvaardigheid, doorpakken en flexibiliteit. Omdat ‘overleven’ simpelweg niet genoeg is, raad ik je aan dit boek te lezen en (weer) het verschil te gaan maken.’ – Hans Biesheuvel, initiatiefnemer ONL voor Ondernemers
‘Een absolute aanrader voor iedereen die het maximale uit zichzelf en zijn omgeving wil halen. Toegankelijk, pragmatisch, inspirerend, MerkWaardig: een boek dat je in één adem uitleest.’ - René Warmerdam, commercieel directeur Speakers Academy®
‘Dit boek is niet bedoeld voor managers die goed al goed genoeg vinden. Want goed is de vijand van geweldig, leert Kasper Klaarenbeek ons. - Fou-Khan Tsang, voorzitter raad van bestuur Alfa Accountants en Adviseurs
‘Kasper Klaarenbeek daagt je uit om het beste in jezelf en anderen naar boven te halen, door uit je comfortzone te stappen en het verschil te gaan maken.’ - Wouter Kolff, burgemeester gemeente Veenendaal
‘Ondernemen is net boksen: het gaat niet alleen over hoeveel je kunt incasseren, maar met name ook over hoe je de aanval slim kunt ontwijken. Dit boek laat zien hoe je dat doet.’ - Krein Brons, CEO vanHaren Schoenen
‘Wie wil er nu niet MerkWaardig zijn en daarvoor geWAARDEerd worden? Een must-read voor unieke ondernemers en managers met passie.’ - Lorraine Vesterink, auteur, (tv-)presentatrice en oprichter van De Unieke Ondernemer
‘Kasper slaagt erin om sleutelmodellen en -concepten op een logische, duidelijke manier te presenteren, als leidraad voor persoonlijke ontwikkeling.’ - Alex Versteeg, country vice president Benelux bij Essilor
‘Kasper Klaarenbeek beschrijft welke mogelijkheden er zijn om je bedrijf weer bij de les te krijgen. Een aanrader, ook als je denkt dat het in jouw bedrijf wel goed zit.’ - Dick Siebrand, voormalig CEO A.S. Watson Health & Beauty Continental Europe
‘In dit boek komt Kasper Klaarenbeek meteen tot de kern van de zaak. Scherp, helder en zonder poeha. Een geweldig praktisch handboek voor succes!’ - Jeroen Bik, medeoprichter van Klein Epstein & Parker
‘Ben jij wel MerkWaardig genoeg? helpt je de juiste vragen te stellen en de betreden paden te verlaten. Een boek om regelmatig in te grasduinen en zo tot nieuwe ideeën te komen.’ - Lieke Vogels, directeur Koninklijke Horeca Nederland
‘Soms moet je weer even geprikkeld worden. Kasper Klaarenbeek lukt dat als geen ander.’ - Michael Janssen, eigenaar Jumbo Michael Janssen
‘Gebruik dit boek als manual om kritisch naar jezelf en je organisatie te (blijven) kijken!’ - André van der Meer, Partner bij Campagne
‘Dit boek biedt inspiratie om los te komen van het huidige negatieve sentiment. Geloof in kansen en in jezelf. Want uiteindelijk maak je zelf het verschil!’ - Barry van de Lagemaat, directievoorzitter bij Rabobank Vallei en Rijn
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Hoe MerkWaardig ben jij eigenlijk?
1.1 Stop met ‘zeuren’!
1.2 Kom uit je comfortzone en ‘reset’ jezelf
1.3 Ontdek het Merk JIJ
1.4 Op zoek naar jouw ‘brandend verlangen’
1.5 Neem verantwoordelijkheid voor je eigen energie
2. Zonder warming-up geen topprestaties
2.1 Wat wil je bereiken?
2.2 Waarom kies je voor dit doel?
2.3 Waarom teamwork werkt
2.4 MerkWaardige talenten en teamrollen
2.5 Praktische tips bij het samenstellen van een team
3. Klaar voor de start... Af!
3.1 Een goed begin is het halve werk!
3.2 Leerstijlen en leren samenwerken
3.3 Waarde(n)vol samenwerken
3.4 Teamdoelen stellen die helpen
3.5 Timemanagement en prioritijd
4. Yes, gedoe in het team!
4.1 Conflicten
4.2 Conflictaanjagers en conflictremmers
Epiloog
Bijlagen
Bijlage 1: SWOT-formulier
Bijlage 2: Vragenlijst voor het verzamelen van feedback
Bijlage 3: Plan van aanpak op basis van feedback
Bijlage 4: Aanvalsplan gewoonte
Bijlage 5: De bollen van Collins
Bijlage 6: Beschrijvingen van de teamrollen van Belbin
Bijlage 7: Basisopstelling team
Bijlage 8: Doelen stellen
Bijlage 9: Timemanagement
Bijlage 10: Crisis? 96 tips om ‘gewoon’ te gaan!
Bronnen
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan